Livas mor skriver:
Håber i kan komme med lidt gode råd og lidt erfaringer..
Vores Liva har aldrig kunne falde i søvn alene. Vi har altid måtte sidde hos hende indtil hun faldt i søvn, hvilket nogen gange tager op til 45 min. Det har egentlig været fint, men den sidste 1-2 måned er hun begyndt at vågne om natten og skrige fordi hun så ikke kan forstå hvor vi er blevet af, og det ender til sidst med hun må med ind i smørhullet, hvilket ødelægger nattesøvnen for os alle.
Så nu har vi beslutte hun skal lære at falde is øvn selv, men hvordan gør vi?? Har læst den der "sov sødt" (eller hvad den nu hedder) og vi har forsøgt en enkel gang at lade hende skrige højst 5-7 min. og så kunne mit moderhjerte ikke mere.
Kom glad med råd..
Knus den lidt trætte mor
Hey.
Har i vundet konkurrencen forresten??
Nå men ihh, jeg har ikke de store råd andet end a herhjemme kommer den 10 måneders dreng i nattøjet når han begynder a vise træthed, så sidder vi og putter lidt og når han er lige ved a lukke øjnene sammen lægger jeg ham ind, og så er han faktisk ret god til a falde i søvn, fordi han er så træt.
Og så vil jeg lige kommentere bogen 'godnat og sov godt'... PUUUHA i mine øjne, den har virkelig nogen holdninger og råd der slet ikke har noget med omsorg og kærlighed a gøre, hvilket vi opdrager med herhjemme. Jeg smed den direkte ud da jeg havde prøvet den en gang og fik SÅ ondt i hjertet...1 
Det eneste der er rigtigt og godt, er a den pointere a man skal gøre de samme ting hver aften, så barnet ikke bliver forvirret, og selvfølgelig virke sikker i sine handlinger.
Anmeld