Amning.. hvor længe ammer i, og ofte

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.051 visninger
8 svar
0 synes godt om
20. december 2010

Mor1012

hejsa hvor mange gange om dagen ammer du, og hvad er dit barns alder. og hvor mange minutter ammer i

min datter er 5 uger, jeg ammer hver 2 time!  nogle gange hver 3time, og i ca 20 min

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2010

2babygirls

Emilie2010 skriver:

hejsa hvor mange gange om dagen ammer du, og hvad er dit barns alder. og hvor mange minutter ammer i

min datter er 5 uger, jeg ammer hver 2 time!  nogle gange hver 3time, og i ca 20 min

Hejsa

Min lille fis er 10 uger.

Hun vågner ca kl 5 og får mad og sover gerne til kl 8-9 og spiser så igen der.

Så spiser hun igen ca kl 11-12 inden hun skal sove til middag, hvorfra hun gerne vågner efter 3-4 timer og får så mad igen.

Derfra får hun så selv lov til at bestemme hvor ofte hun vil spise, da mælken jo ikke mætter så meget om aftenen. Så tit er det hver 2. time indtil kl 22-23 hvor vi går i seng.

I starten ammede jeg med suttebrik, og der tog det hende en halv time, men nu taget det max 15 min.

Anmeld

20. december 2010

millesofie

Emilie2010 skriver:

jeg kiggede lige efter i tinkes bog for at være sikker men det var nøjagtig det samme for os

udover at det nogle gange godt kunne tage op til 35 min pr gang

tilgengæld har hun aldrig spist om natten

men det tager af..

men husk på at et lille barn under 2 år er sulten hver anden time

Anmeld

20. december 2010

Mor1012

Tina&Martin skriver:

Hejsa

Min lille fis er 10 uger.

Hun vågner ca kl 5 og får mad og sover gerne til kl 8-9 og spiser så igen der.

Så spiser hun igen ca kl 11-12 inden hun skal sove til middag, hvorfra hun gerne vågner efter 3-4 timer og får så mad igen.

Derfra får hun så selv lov til at bestemme hvor ofte hun vil spise, da mælken jo ikke mætter så meget om aftenen. Så tit er det hver 2. time indtil kl 22-23 hvor vi går i seng.

I starten ammede jeg med suttebrik, og der tog det hende en halv time, men nu taget det max 15 min.

hejsa

okay, jeg ammer med suttebrik, kan ikk uden

sover hun hele natten, siden du skriver hun vågner kl 5 og skal ha mad

min pige vågner kl ca 1, kl ca 3-4 og kl ca 5-6 og spiser

hun sover kun 3 timer i træk 1 gang om dagen

Anmeld

20. december 2010

misslea

Emilie2010 skriver:

Hejsa

Min datter Wilma på 10 uger sover HELE natten og har gjort det siden hun var 5 uger - fra ca. 23-8 !!! Dette betyder, at hun selvfølgelig spiser en del om dagen..... om formiddagen ammer jeg ca. hver 3.time, hvor hun så sover mellem amningerne!!! Om eftermiddagen og aftenen kan det godt være hver 2. time, og der oplever jeg ofte, at jeg ikke har mølk nok, og må derfor suplere med en enkelt flaske....

Når jeg ammer varer det ca. 10-20 min af gangen.... og nogle gange endda kun 5 min

fra lea

Anmeld

20. december 2010

2babygirls

Emilie2010 skriver:

hejsa

okay, jeg ammer med suttebrik, kan ikk uden

sover hun hele natten, siden du skriver hun vågner kl 5 og skal ha mad

min pige vågner kl ca 1, kl ca 3-4 og kl ca 5-6 og spiser

hun sover kun 3 timer i træk 1 gang om dagen

Da Madeleine var ca 4 uger sagde min SP at jeg skulle se om jeg ikke kunne ligge suttebrikken på hylden.. fååååårk det var svært. fik et lille bitte hul på begge bryster, men det helede med lynets hast i forhold til lige da hun blev lagt til efter fødsel.

Så hvis du har mulighed for at prøve uden, så gør det. troede ikke hun kunne sutte brystet frem, men de kan sku meget de små pus.

Men ja.. har fået mig en vaske ægte sove baby.. hun sover min. 6 timer om natten

Da hun var nyfødt sov hun næsten hele døgnet væk

Anmeld

20. december 2010

BinaMor

det lyder helt normalt. og bliver det oftere er det også normalt. når hun er så lille er hun jo ved at tilpasse mælken.

Madelina er 4 måneder knapt. hun ammer ca hver 2-3 time (minus 2 lure på 3-4 timer) i ca 15-20 min

Anmeld

20. december 2010

Mor1012

tusinde tak for alle svarene.

hvor er i heldige at have børn som sover så mange timer om natten... hvornår kan Jeg se frem til det? vi går i seng mellem 22-23 og hun vågner mellem 1-2 igen mellem 3-4 og igen mellem 6-7

Anmeld

23. december 2010

Alína Hólm

jeg ammer min søn stadig og han er 15 måneder, ammer ca 5 gange om dagen i 20 minutter efter et måltid

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.