Lammeskind...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.646 visninger
9 svar
0 synes godt om
4. september 2008

ditte0512

Jeg har på nuværende tidspunkt 11 uger til termin, så er vist i god tid men... det hersens lammeskind, hvad er jeres erfaringer gode som dårlige? Kan ikke rigtig blive klog på om det er en god idé eller ej...(?)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2008

Honningblomst

Man fraråder lammeskind pga risiko for allergi.
Køb en voksi til vognen og så er du sikret en varm lille gut eller gutinde....:)
Knus..

Anmeld

4. september 2008

ditte0512

Voksi, hvad er det??? Det er en lille gutinde jeg går og venter på :D

Anmeld

4. september 2008

bette

ditte0512 skriver:

Voksi, hvad er det??? Det er en lille gutinde jeg går og venter på :D

det er en form for sovepose med hård bund.. tja man kan også samligne den med en lift.. bare den er blød.. der er dyne i og så kan man lukke den med nogle snøre.. rigtig god opfindelse..

jeg selv har bare en kørepose. og den er jeg mega glad for

Anmeld

4. september 2008

A.

ditte0512 skriver:

Jeg har på nuværende tidspunkt 11 uger til termin, så er vist i god tid men... det hersens lammeskind, hvad er jeres erfaringer gode som dårlige? Kan ikke rigtig blive klog på om det er en god idé eller ej...(?)

personligt så synes jeg at lammeskind er klamt..alt den støv som gå lige dybt ind i den føj så er der stor risiko for astma og allergi..

Anmeld

4. september 2008

Loggidut

sådan en her...den er genial, en sovepose/dyne/ lift

jeg gav omkring 700 for min, bare den billige version, og jeg har været hamrende glad for den.

dog er der et enkelt prob med den, og det er når man skal have sele i vognen, så er man nød til at lave huller i den, men ellers er den gennemført genial.

der er noget med at den rigtige voksi ikke kan vaskes, for den er af uld, men den billige kan for den er af dun.

er det ikke rigtig piger???

det mener jeg da at kunne huske.

og så mener jeg de kan bruge den i op til 2-3 år, men er da ikke sikker.

jeg elsker ihvertfald min, dynerne kan pilles ud (der er to i) så man selv kan bestemme hvor varmt barnet skal være. så det er klart at anbefale frem for lammeskind, for som eva siger, så kan det fremkalde allergi...:(

Anmeld

5. september 2008

ditte0512

Tusind tak for jeres svar, det hjælper meget har nemlig ikke kunnet finde ret meget relevant om emnet

Anmeld

5. september 2008

Heidi B

Vi har har Duni duo poser til vores drenge.
Der er bund i til når de er små. Den kan man så tage ud og bruge den som sovepose. Og der er ekstra dyne med, så man også kan bruger den om vinteren. Der er huller til sele.
Vi bruger dem stadig, de er lige blevet 2 år (L)
Kan rigtig varmt anbefales!!!! :D
(H) Heidi

Anmeld

5. september 2008

MorCamilla

ditte0512 skriver:

Vi har brugt lammeskind til Mikkel, han blev født for tidligt, så det lagde de ned til ham i kuvøsen på sygehuset.. Det så dejligt og trygt ud for ham at ligge der.. Men da vi kom hjem brugte vi det ikke mere, jeg må indrømme at jeg var bange for alle de ting man høre om lammeskinnet at barnet kan blive kvalt i det osv, så det var kun på sygehuset, hvor han var overvåget med elektroder døgnet rundt vi brugte det...

Knus fra Camilla og held og lykke med fødslen hvor blir det spændende...

Anmeld

5. september 2008

twinboys

MorCamilla skriver:

ditte0512 skriver:

Vi har brugt lammeskind til Mikkel, han blev født for tidligt, så det lagde de ned til ham i kuvøsen på sygehuset.. Det så dejligt og trygt ud for ham at ligge der.. Men da vi kom hjem brugte vi det ikke mere, jeg må indrømme at jeg var bange for alle de ting man høre om lammeskinnet at barnet kan blive kvalt i det osv, så det var kun på sygehuset, hvor han var overvåget med elektroder døgnet rundt vi brugte det...

Knus fra Camilla og held og lykke med fødslen hvor blir det spændende...

Jepper det gjorde vi også, som du også ved er vores jo også født ekstem for tidligt... De to små kroppe var for skrøbelige til at kunne ligge uden... Men da de var blevet større og kom ud af kuvøserne smed vi det også væk...

Majbritt(H)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.