sex igen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

663 visninger
7 svar
0 synes godt om
19. december 2010

Anonym trådstarter

godaften ladies..

nu har jeg gået med nogle tanker et stykke tid;

Jeg har næsten lige født, eller dvs for godt to uger siden, og jeg er førstegangsmor, så jeg ved ikke så meget om alt det her, men hvornår ville I sige at det er normalt at genoptage sexlivet igen?? Jeg har nemlig super meget lyst til det, og føler mig slet ikke "skræmt" af tanken ved at ha' sex igen - eller jeg er jo bange for om det gør ondt eller hvad?
Og jeg er bange for om det føles fuldstændig anderledes end før fødslen.. Gør det det??
Hvordan hænger alt det her sammen?
Håber nogle vil dele lidt - spekulerer hele tiden på det...

Kram

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2010

SussieThyssen

Anonym skriver:

godaften ladies..

nu har jeg gået med nogle tanker et stykke tid;

Jeg har næsten lige født, eller dvs for godt to uger siden, og jeg er førstegangsmor, så jeg ved ikke så meget om alt det her, men hvornår ville I sige at det er normalt at genoptage sexlivet igen?? Jeg har nemlig super meget lyst til det, og føler mig slet ikke "skræmt" af tanken ved at ha' sex igen - eller jeg er jo bange for om det gør ondt eller hvad?
Og jeg er bange for om det føles fuldstændig anderledes end før fødslen.. Gør det det??
Hvordan hænger alt det her sammen?
Håber nogle vil dele lidt - spekulerer hele tiden på det...

Kram

Du er klar til at dyrke sex når du er færdig med at bløde og have udflåd.
Og du skal ikke bekymre dig...det er oftest sådan, at det er guddommeligt at komme igang igen efter du har fået din krop tilbage efter "udlånet" til din baby.
Det er også meget sjældent at kroppen har nogle gener, men vær lidt forsigtig første gang.
Det kan endda være sådan, at din krop har ændret sig, så den er blevet mere "voksen", og sexlivet er endnu skønnere end før.
Husk kondom indtil du/I finder anden form for prævention.
Du skal ikek tro på gamle skrøner med at man ikke bliver gravid når man ammer, at manden kan stige af inden og al den slags. Der er også en skrøne med at man ikke kan blive gravid før man har haft første mens og så videre.
Så på med kondomet, med mindre du/I ønsker en igen med lynets hast.

Kærligst
Sussie

Anmeld

20. december 2010

Diana...

I kan i have sex når du føler dig klar det er bare meget vigtigt at i beskytter jer me kondom især hvis du stadig bløder. Men husk kondom til du har været til 8 ugers undersøgelse så du ikke få en masse infektion der nede. 

Om det gør ond tror jeg kommer meget and på person til person. Hos mig gjorde det ond til at starte med men ende med at blive dejligt alligevel efter lidt. Hmm om det føles anderledes det synes jeg faktisk ikke, men kender en der synes det er blevet bedre. 

Jeg synes det fantastisk at du allerede har lyst og det er da bare med at komme igang så. Jeg tror på at jo længer der går jo svære bliver det også at komme i gang igen for kvinden. 

Knus Diana

Anmeld

20. december 2010

Diana...

SussieThyssen skriver:

Du er klar til at dyrke sex når du er færdig med at bløde og have udflåd.
Og du skal ikke bekymre dig...det er oftest sådan, at det er guddommeligt at komme igang igen efter du har fået din krop tilbage efter "udlånet" til din baby.
Det er også meget sjældent at kroppen har nogle gener, men vær lidt forsigtig første gang.
Det kan endda være sådan, at din krop har ændret sig, så den er blevet mere "voksen", og sexlivet er endnu skønnere end før.
Husk kondom indtil du/I finder anden form for prævention.
Du skal ikek tro på gamle skrøner med at man ikke bliver gravid når man ammer, at manden kan stige af inden og al den slags. Der er også en skrøne med at man ikke kan blive gravid før man har haft første mens og så videre.
Så på med kondomet, med mindre du/I ønsker en igen med lynets hast.

Kærligst
Sussie

Man må godt have sex selv om man bløder så længe du bruger kondom. Man må starte med at have sex med det samme hvis det er det man føler for man SKAL bare beskytte sig med kondom for at undgå der går infektion i 

Anmeld

20. december 2010

B&J

Jeg syntes helt klat du skal gøre det når du føler dig klar det er vist det bedste tidspunkt.... jeg gjorde det efter en månede... for der stoppede jeg med af bløde og ja meget vigtigt af i beskytter jer som de andre skriver så bare sex løs

Anmeld

20. december 2010

SussieThyssen

Diana... skriver:

Man må godt have sex selv om man bløder så længe du bruger kondom. Man må starte med at have sex med det samme hvis det er det man føler for man SKAL bare beskytte sig med kondom for at undgå der går infektion i 

Hvad det angår, så holder jeg mig til de gamle og fornuftige regler om at livmoderen skal have fred til at komme sig. Og da der er et åbent sår inde i kroppen som skal hele, så er det for mig logik, at det får ro til at sive færdigt og hele op.
Man skrubber heller ikke løs på sår andre steder på kroppen, eller gør man?
Men det må folk jo afgøre med sig selv.
Desuden er det da noget ulækkert snask at have sex når man bløder eller har udflåd.
Men igen...hver sin holdning og mening. 

Anmeld

20. december 2010

Diana...

SussieThyssen skriver:

Hvad det angår, så holder jeg mig til de gamle og fornuftige regler om at livmoderen skal have fred til at komme sig. Og da der er et åbent sår inde i kroppen som skal hele, så er det for mig logik, at det får ro til at sive færdigt og hele op.
Man skrubber heller ikke løs på sår andre steder på kroppen, eller gør man?
Men det må folk jo afgøre med sig selv.
Desuden er det da noget ulækkert snask at have sex når man bløder eller har udflåd.
Men igen...hver sin holdning og mening. 

Ja ja men det er jo en personlig holdning  Min holdning er også noget andet end hvad man må. Det var bare for at fortælle at man altså godt må, da det var det der blev spurgt om 

Anmeld

20. december 2010

SussieThyssen

Diana... skriver:

Ja ja men det er jo en personlig holdning  Min holdning er også noget andet end hvad man må. Det var bare for at fortælle at man altså godt må, da det var det der blev spurgt om 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.