Synes ikke min juleglæde vil indfinde sig !!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

590 visninger
5 svar
0 synes godt om
19. december 2010

Annette

Jeg har gjort næsten alt for at komme i julehumør..
Jeg har bagt julesmåkager, lavet hjemmelavet rullepølse, købt gaver og leget nisse for Oliver.
Men stadig er det som om der mangler noget...
Jeg ved godt hvad det er men det kommer jo ikke til at ske.
Det er den første jul uden min mor og det kan godt mærkes på mit humør
Oliver skal være hos sin far, så ikke engang han kan sætte gang i julehumøret..
Jeg glæder mig slet ikke til julen..
For mig i år gælder det bare om at komme på den anden side af den..
Det er virkelig en underlig følelse, når jeg ellers plejer at glæde mig.
Men det er nok meget normalt alligevel, når der mangler noget i julen..

Min stedfar har fået en ny kæreste, det er sgu lidt underligt, men okay han bliver jo heller ikke yngere..
Det er min tante (hun har været gift med min onkel på min fars side, da jeg var barn og hun har været en god ven af familien i mange år.)
Jeg er måske lidt bange for at han nu skal glemme Oliver for hun har 2 børn som begge har børn også.
Jeg håber bare det er mig der er lidt skør med hensyn til det, for jeg tænker jo på Oliver, han har ikke flere bedsteforældre..

Vi har en del problemer med Oliver ligenu, han bare ikke rumme skolen, han vil ikke afsted i skole om morgen, han græder deroppe, bander og svovler som jeg ved ikke hvad..
Jeg tror han går med sorgen over hans mormors død inde i sig og vil ikke fortælle mig noget for ikke at gøre mig ked af det..
Men for filan, han er kun 6 år, han skulle jo være glad for at lære onoget, men i stedet bekymrer han sig om hans mor og far nu også dør fra ham..
Så fra i dag har vi aftalt at jeg stopper med at ryge, for der er en nede i fritteren der har fortalt om en der røg og døde af lungekræft (gad godt vide hvem, for så røg der sgu et hovede).
Men så må vi så se om han bliver gladere, når han ikke skal spekulere på det..

Pyha, sikke en masse..
Håber I kan finde hoved eller hale i det ellers er det også ligemeget, jeg kom af med det..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2010

HelleBelle

>:<Puha Annette....

Kan godt forstå det er svært for dig, og specielt lige nu , at du bare SAVNER din mor . Har tænkt så meget på dig, men det gør det jo ikke lettere.

Og så er det bare så synd for Oliver at han ikke trives, men går med den frygt. Godt I gør noget, f.eks helt konkret med at stoppe med at ryge, det er bare SÅ godt, hatten af for det. Det er noget knægten kan forstå Annette. Ved I også har fat i mere, så håber på det bedste, at Oliver kan få løst op for knuden og blive glade Oliver igen!!!!

Ved hvor meget du holder af din stedfar!!! kan forestille mig dine tanker, men kan du ikke sige det til ham, eller skrive det i julekortet, at du sådan ønsker at han altid vil være i Jeres liv, og at Oliver er meget glad for ham som bedstefar (eller hvad han kalder ham) Og ja underligt med din tante og ham....det skal du nok lige vænne dig til.

For hulen Annette jeg ville virkelig ønske jeg kunne komme med noget guld du kunne bruge til noget, føler bare med dig, og du ved du altid er velkommen her!!

Rigtig mange kram til dig annette Jeg ønsker du får en ok jul, håber du er sammen med nogen du holder af som kan give dig et kram når du har brug for det!!

Mange kærlige tanker til dig søde

Helle.

Anmeld

20. december 2010

Annette

Tak skal du ha søde Helle
Jeg skal være sammen med Tom og hans far.
Det blir overhovedet ikke juleaften som jeg plejer at holde det, men det er nok godt nok..
De spiser noget godt mad og snakker. Ingen træ eller gaver (ikke til hinanden i hvertfald)
Vi plejer at spise god mad, ris a la mande, rydde op, lægge gaverne under træet, går omkring juetræet mens vi synger julesange og så finder Oliver en gave til os alle, som vi så ser inden der findes nye.
Til sidst sidder vi og snakker og hygger mens roen sænker sig totalt.
Se det er hygge
De ved godt hvad jeg går igennem, så de kan sikkert også forstå hvis jeg liige går for mig selv et øjeblik..
Men det går nu nok.. Det skal jo gå..

Anmeld

20. december 2010

Fines mor

Annette skriver:

Jeg har gjort næsten alt for at komme i julehumør..
Jeg har bagt julesmåkager, lavet hjemmelavet rullepølse, købt gaver og leget nisse for Oliver.
Men stadig er det som om der mangler noget...
Jeg ved godt hvad det er men det kommer jo ikke til at ske.
Det er den første jul uden min mor og det kan godt mærkes på mit humør
Oliver skal være hos sin far, så ikke engang han kan sætte gang i julehumøret..
Jeg glæder mig slet ikke til julen..
For mig i år gælder det bare om at komme på den anden side af den..
Det er virkelig en underlig følelse, når jeg ellers plejer at glæde mig.
Men det er nok meget normalt alligevel, når der mangler noget i julen..

Min stedfar har fået en ny kæreste, det er sgu lidt underligt, men okay han bliver jo heller ikke yngere..
Det er min tante (hun har været gift med min onkel på min fars side, da jeg var barn og hun har været en god ven af familien i mange år.)
Jeg er måske lidt bange for at han nu skal glemme Oliver for hun har 2 børn som begge har børn også.
Jeg håber bare det er mig der er lidt skør med hensyn til det, for jeg tænker jo på Oliver, han har ikke flere bedsteforældre..

Vi har en del problemer med Oliver ligenu, han bare ikke rumme skolen, han vil ikke afsted i skole om morgen, han græder deroppe, bander og svovler som jeg ved ikke hvad..
Jeg tror han går med sorgen over hans mormors død inde i sig og vil ikke fortælle mig noget for ikke at gøre mig ked af det..
Men for filan, han er kun 6 år, han skulle jo være glad for at lære onoget, men i stedet bekymrer han sig om hans mor og far nu også dør fra ham..
Så fra i dag har vi aftalt at jeg stopper med at ryge, for der er en nede i fritteren der har fortalt om en der røg og døde af lungekræft (gad godt vide hvem, for så røg der sgu et hovede).
Men så må vi så se om han bliver gladere, når han ikke skal spekulere på det..

Pyha, sikke en masse..
Håber I kan finde hoved eller hale i det ellers er det også ligemeget, jeg kom af med det..

Hej Søde

Åhh det er den værste tid - den som du skal igennem nu og her. Der vil være mange ting, som du vil falde hen over, og måske også tude over. Det er helt ok at være ked af det, og jeg er sikker på din mor ville have ønsket endnu en jul sammen med jer. Det ønske  blev desværre ikke opfyldt, men hun sidder deroppe og kigger ned til jer.

Har du overvejet, at tage en snak med din mors mand, og sig til ham, at du meget gerne vil have at han forsætter med, at være en stor del af Olivers liv? Som den bedstefar han har været, og den tid som måtte komme, selvom han måske er kommet et skridt videre? Måske skulle du skrive et fint julebrev til ham, hvor du skriver at du er bange for at minste kontakten - også meget gerne for Olivers skyld.

Søde ven.. du skal ud og gøre noget godt for dig selv, og 1. skridt på vejen er jo et rygestop. Det er stort at nå dertil, hvor du også gerne vil bevise overfor Oliver, at rygning er ikke sundt. Jeg ville ønske, at JOhnny havde samme styrke overfor sine børn;-(

Selvom julen ikke bliver den bedste, så syntes jeg at du skal besøge din mor i fred og ro. FÅ en god snak, tænd et lys, send en tanke, græd, skæld ud.. det virker.. !!!:-)

Du er altid velkommen til at sende en sms, når hele lor... går amok, selvoom jeg ikke altid har lige meget tid;-/ Du er dog ofte i mine tanker....:-)

De bedste og varmeste tanker og knus fra os her på Fyn. >:<

Ang. Oliver og skolen, er der ikke mulighed for at få lidt mere hjælp til ham, så i kan få styr på hvad det er som går ham på??

Anmeld

20. december 2010

Tina2

Huha, Annette...... Jeg kan virkelig godt forstå du har det som du har det.... Og det gør det da godt nok ikke bedre at Oliver ikke skal holde jul med dig i år

Har tænkt meget på dig og min veninde + Thomas' to kusiner her i dec.... I har nemlig alle 4 mistet jeres mor til kræft i år....

Jeg håber du får en god juleaften trods alt, selvom det slet ikke bli'r som det plejer.......

Måske vi kan ses mellem jul og nytår hvis du har lyst? Vi har vist kun planer 1. juledag....

Hvor træls for Oliver. Kan I ikke snakke med SP på skolen? Lyder da til han godt kunne trænge til at snakke med en om det.... Når han nu ikke vil snakke med dig pga han er bange for du bli'r ked af det...... Jeg håber I finder ud af det så han kan blive glad for at komme i skole...

Du får lige en kæmpe  herfra, og skriv endelig, hvis du har lyst til at ses, søde....

Filuca spurgte faktisk efter Oliver forleden, hun kalder ham jo sin "tvillingebror" fordi de har fødselsdag samme dag

Anmeld

21. december 2010

JulieE

Åh... Hvor må det være en hård omgang at komme igennem! Har desværre ikke en hel masse vise ord, men sender dig en masse og håber du kan finde en lille rest juleglæde!!!

Knus fra

Julie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.