hvad man skal have med på skejby sygehus når man føder.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.017 visninger
9 svar
0 synes godt om
19. december 2010

annekarina

Hvor meget skal man have med til babyen når man skal føder på skejby sygehus ?

er der nogen der ved det ? skal man selv medbringe alt tøj til babyen og dyne og sengetøj....

Har hørt man skal det på silkeborg sygehus....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2010

FamilenStorm

annekarina skriver:

er der nogen der ved det ? skal man selv medbringe alt tøj til babyen og dyne og sengetøj....

Ved desværre ikke helt præcis hvad du skal havd med, da jeg selv har født på OUH.. Men en god basisliste vil være:Til bebs: Bleer, tøj, hue, stofbleer, vådservietter og så overtøj til når i skal hjem..Til dig: afslapningstøj, bind( gerne mini bleer, fås vist på apoteket), lidt læsestof, musik, toiletgrej..Det er lige i grove træk hvad jeg ville tage med..

Anmeld

20. december 2010

Krisørensen

annekarina skriver:

Hej hej

Jeg har født på Skejby.

Der er bleer til den bette, samt der er også dyne og sengetøj. Skejby har tøj til de små, men hvis du hellere vil have dit eget baby tøj med, så kan du også gøre det. Men du skal jo have tøj med til den dag I skal hjem derfra, og selvfølgelig en hue og en varm dragt eller en jakke.

Men jeg tror stort set der er hvad man har behov for de første par dage. Samt patienthotellet er vældig hyggeligt.

Anmeld

20. december 2010

Marco2

På Skejby har de alt til babyen, og til dig for den sags skyld.

Men det er jo så hospitalstøj. 

Men de har bleer, stofbleer, skumservietter und alles.

Så det su skal ha' med er primært det tøj du selv ønsker at have på samt til babyen når I skal hjem. Ønsker du at babyen under opholdet skal ha' sit eget tøj på skal det self også medbringes.

AG

Anmeld

20. december 2010

annekarina

hej...

tak skal i have...

Anmeld

20. december 2010

2babygirls

annekarina skriver:

Jeg fødte også på skejby, og vil lige oplyse om de SKØNNE is-bind!!!!

Dem brugte jeg i stor stil, og lavede pletter hvor end jeg sad hi hi.. men sååå skønt at have under et bind når man er øm efter fødslen.

Men ja, ellers har de ALT du skal bruge derude.. Tag dog shampoo og shower gel med til dig

Brugte ikke deres hospitalstøj.. kun mormor trusserne for der kunne bleen være i,  og så havde jeg træningsbukser på for ellers ligner man jo noget der er løgn med den kæmpe mås

Anmeld

5. januar 2011

MamaLook

Marco2 skriver:

På Skejby har de alt til babyen, og til dig for den sags skyld.

Men det er jo så hospitalstøj. 

Men de har bleer, stofbleer, skumservietter und alles.

Så det su skal ha' med er primært det tøj du selv ønsker at have på samt til babyen når I skal hjem. Ønsker du at babyen under opholdet skal ha' sit eget tøj på skal det self også medbringes.

AG

Ved du tilfældigvis, om de også har alt det på patienthotellet?? altså skumvaskeklude, stofbleer og tøj? Jeg skal selv have mit eget tøj på, men det kan jo være, man alligevel får brug for ekstra undertøj..

På forhånd tak

Anmeld

5. januar 2011

MamaLook

Tina&Martin skriver:

Jeg fødte også på skejby, og vil lige oplyse om de SKØNNE is-bind!!!!

Dem brugte jeg i stor stil, og lavede pletter hvor end jeg sad hi hi.. men sååå skønt at have under et bind når man er øm efter fødslen.

Men ja, ellers har de ALT du skal bruge derude.. Tag dog shampoo og shower gel med til dig

Brugte ikke deres hospitalstøj.. kun mormor trusserne for der kunne bleen være i,  og så havde jeg træningsbukser på for ellers ligner man jo noget der er løgn med den kæmpe mås

Ved du tilfældigvis, om de har alt de på patienthotellet også?

På forhånd tak

Anmeld

5. januar 2011

2babygirls

Mirakel skriver:

Ved du tilfældigvis, om de har alt de på patienthotellet også?

På forhånd tak

JA jeg var på patienshotellet og der er hvad du skal bruge af bind/bleer/sengetøj og tøj til baby.

Anmeld

5. januar 2011

Marco2

Ved du tilfældigvis, om de også har alt det på patienthotellet?? altså skumvaskeklude, stofbleer og tøj? Jeg skal selv have mit eget tøj på, men det kan jo være, man alligevel får brug for ekstra undertøj..

På forhånd tak

Ja, det har de også på patienthotellet.

På badeværelset er der sådan et elektrisk op/ned bord hvor der er 2 skuffer under fyldt op med bleer, klude, sparkedragte mm til babyen, man kan benytte under opholdet på patienthotellet.

Her er Skejbys vejledning til hvad der skal medbringes:

• Vandrejournal og jordemoderjournal
  • Tøj til barnet, samt lift og dyne eller lignende til hjemtransporten. Hvis I skal hjem lige efter fødslen skal der også være en stofble til barnet - eller evt. en papirble.
  • Diverse hygiejneting, som fx. tandbørste
  • Morgenkåbe og hjemmesko
  • Evt. madpakke til ledsageren. Kantinen har åbent i dagtiden fra kl 9-20
    (9-19 i weekenden).
  • Frugt og kiks eller lignende, da udvalget på fødeafdelingen er begrænset.
  • Evt. oppustelig nakkepude eller lignende til brug i badekarret.
  • Fotoapparat.
  • Evt. CD’er (Der er musikafspillere på de fleste af vores fødestuer)

Så som du kan se er det eneste man skal medbringe til barnet tøj, lift og dyne til hjemtransport. Alt andet har de derude.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.