TbCp skriver:
Nu smider jeg lige en tråd herinde også, måske flere her har gode råd...
Jeg skal forsøge at gøre det kort.....
Min datter har nu siden slut november været ramt at div. maveonde... Efter sidste omgang opkast virkede det som om hun ikke rigtig kunne komme ovenpå igen. Det mærkelige var dog at hun først "blev syg" sidst på eftermiddagen, hvor hun så sad og hang, græd, sov, ikke legede, bare lå på sofaen, klagede over mavesmerter osv
Vi var ved vagtlægen som intet kunne finde...
Nu har vi så fået "løst gåden".... Hun er overstimuleret i børnehaven... Der sker så meget her i december og det kan hun slet ikke rumme.
Vi oplevede også dette da hun var helt lille, hvis der skete for meget, så skreg og skreg hun bare om aftenen.
Jeg havde bare ikke skænket det en tanke, at det kunne være overstimulering, da hun jo har været syg, så jeg troede det hang sammen med det.
Næste uge har hun 3 dage i børnehave inden der er ferie og nu snakker vi om hvad vi skal gøre...
Min mand mener hun skal blive hjemme, det mener jeg dog ikke er en ordentlig løsning, jeg mener i stedet at hun skal være der få timer, f.eks. fra 9-12.
I forhold til pædagogerne skal vi også have fortalt dem det, men det er min mand der skal aflevere mandag og tirsdag og han synes det virker pyldret at fortælle dem det... men det her er for vores datters skyld! Og jeg mener jo at har børnehaven børn med specielle behov, så skal de da hjælpe dem. Jeg har sagt at han kort kan fortælle i børnehaven hvad vi har fundet ud af og så kan de ringe til mig hvis de vil vide mere.... overvejer også at skrive dem et brev...
Hvad skal vi gøre? Nogle gode råd...?
Da der ikke rigtig har været problemer med det her siden Liva var helt lille, har jeg ikke rigtig nogen ide om hvad vi skal gøre for at det er bedst for hende!
Hun er født 5 uger før tid.
Håber i kunne hitte rundt i det her lidt rodede indlæg 
uha, jeg forstå godt, jeg ved ikke rigtigt om jeg kan hjælpe da min datter er meget lille stadig og slet ikke er i kontakt med børnehaven endnu .
men husk og fortælle jeres børnehave hun for tidlige født og har særlig behov som måske for mange mennesker eller tryghed.
min mor er pædagog og de har dreng der for tidligt født, når kl er to har han fået nok indtryk og der bliver han sat hen med hans bedste legetøj og leger selv og så græder han slet ikke så meget om aften og har fået stille og rolig dag. i skole måske snakke med pædagorerne om hvad i kunne gør i fælleskab og hvad de kunne gør ?
jeg ville nok sige i nogen timer i børnehaven ville være fint, men vigtigt i så holde hende i ro når hun så kommer hjem plus i også gør det mellem jul og nytår.
med vores datter holder vi meget stille og rolig, når vi er nogen steder som fødselsdag så er vi der kun 4-5 timer og ikke ngoet med spise der og tager hjem for så ved vi for stille og rolig datter og julefrokosterne bliver hellere ikke det vilde i år. det samme med nytår, da hun ikke skal se for mange mennesker.
håber det hjælp lidt