Hej Piger,
Jeg ved godt at jeg ikke har været så flink til at få svaret på alle indlæg her på det sidste, men har været super presset med nyt arbejde.
Håber i vil bære over med mig og svare alligevel.:$
Sagen er, at Sebastian ikke vil spise aftensmad. Så hver eneste aften ender spisesituationen i skrig og skrål. Vi bliver selvfølgelig frustrerede, da Sebastian ikke får ordentlig mad, og Sebastian er tosset, fordi vi ikke vil give ham det han vil have.
Det er kun få dage på en uge han rent faktisk spiser noget af det mad vi laver. Den ene dag vil han ex gerne have lasagne, næste dag vil han ikke røre det.
Jeg synes vi har prøvet at være hårde og ikke give ham noget som helst i timerne op til aftensmad, så han rigtig kan være sulten, men lige lidt hjælper det.
Det eneste han rigtig gider at spise er havregrød til morgen, frugt, nogle grøntsager og brød. En sjælden gang imellem vil han spise mad til aften.
Men skal man give efter og give ham det han vil have eller skal han gå sulten i seng? Vi vil jo heller ikke have at han skal blive kræsen.
Nogle aftener har vi givet ham en skive rugbrød, hvis han slet ikke har rørt maden.
I vuggestuen er det også et problem, at han ikke gider spise den varme mad til frokost.
Hvad pokker skal vi gøre? Skal jeg sende ham sulten i seng? Han lærer jo heller ikke noget hvis vi bare giver efter hver dag. Og han bliver jo heller ikke sund og stærk på den hen måde.(?)
Så godt råd/erfaringer modtages med kyshånd!
(H) Neta
Anmeld