Dårlig spisesituation -hurtig hjælp!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

306 visninger
2 svar
0 synes godt om
3. september 2008

Smølf

Hej Piger,

Jeg ved godt at jeg ikke har været så flink til at få svaret på alle indlæg her på det sidste, men har været super presset med nyt arbejde.

Håber i vil bære over med mig og svare alligevel.:$

Sagen er, at Sebastian ikke vil spise aftensmad. Så hver eneste aften ender spisesituationen i skrig og skrål. Vi bliver selvfølgelig frustrerede, da Sebastian ikke får ordentlig mad, og Sebastian er tosset, fordi vi ikke vil give ham det han vil have.

Det er kun få dage på en uge han rent faktisk spiser noget af det mad vi laver. Den ene dag vil han ex gerne have lasagne, næste dag vil han ikke røre det.

Jeg synes vi har prøvet at være hårde og ikke give ham noget som helst i timerne op til aftensmad, så han rigtig kan være sulten, men lige lidt hjælper det.
Det eneste han rigtig gider at spise er havregrød til morgen, frugt, nogle grøntsager og brød. En sjælden gang imellem vil han spise mad til aften.

Men skal man give efter og give ham det han vil have eller skal han gå sulten i seng? Vi vil jo heller ikke have at han skal blive kræsen.
Nogle aftener har vi givet ham en skive rugbrød, hvis han slet ikke har rørt maden.

I vuggestuen er det også et problem, at han ikke gider spise den varme mad til frokost.

Hvad pokker skal vi gøre? Skal jeg sende ham sulten i seng? Han lærer jo heller ikke noget hvis vi bare giver efter hver dag. Og han bliver jo heller ikke sund og stærk på den hen måde.(?)

Så godt råd/erfaringer modtages med kyshånd!

(H) Neta

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2008

Stumpen

Mathilde har i en længere periode ikke ville spise sin aftensmad og vil faktisk stadig ikke (dog uden skrig og skrål)... Hun bliver ikke tilbudt andet ved bordet, mens vi spiser aftensmad.. Men ½-1 time efter bliver hun tilbud et stykke rugbrød som hun så spiser, så hun ikke går sulten i seng.. Regner med at lysten til at spise aftensmad vender tilbage og indtil den gør må hun spise rugbrød til aftensmad/-kaffe...
(H) Anja....

Anmeld

3. september 2008

Lucky

Vi har lidt af det samme problem. Men synes heldigvis det er aftagende:)
Vi gør det at han kommer væk fra bordet når det begynder at gå skævt. Siger "tak for mad" og så må han lege eller andet mens vi andre spiser færdig. Han får ikke andet tilbudt umiddelbart efter. Men hvis han er sulten senere, efter badet og lidt leg, får han lidt havregryn. Men ikke noget "spændende" mad, men vil jo heller ikke have han går sulten i seng;) synes det er lidt af en balancegang og er tit tænksom på om vi gør det rigtige. Men satser som Anja på at lysten til aftensmad vender tilbage engang.

(H)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.