Feber - øv...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

485 visninger
2 svar
0 synes godt om
18. december 2010

birthee

SÅ blev det da vidst vores tur til at blive ramt af sygdom Frederik har haft feber - hele dagen... I morges kl 8.30 var temperaturen 39,3 - her kl 16.45, var den 39,8  har lige snakket med lægevagten, som sagde jeg skulle måle temperatur igen kl 17.45... (Han har lige fået én gang pinex) Hvis Frederiks feber ikke er faldet med 1-2 grader, skal vi ringe igen, så er det en tur til lægevagten i aften - han skulle ikke have så høj feber en hel dag... Man bliver også lidt nemmere nervøs, når man én gang har haft en dreng, der går i feberkramper der var hans temperatur oppe og runde de 41,2 - heldigvis var der både ambulance, lægebil og akutlægebil da han havde så høj feber - så de var rigtig gode til at hjælpe...

Fik at vide af lægevagten, at hvis han gik i kramper, skulle vi bare ringe 112 med det samme - jeg håber virkelig ikke det sker...

Nå, trængte egentlig bare lige til at lufte mine tanker - man bliver altid lidt små-nervøs, når ens dreng en gang har haft feberkramper

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2010

LR85

Hey.

Kunne lige se dit indlæg ikke var blevet svaret endnu, så vil bare sige a jeg står i netop din situation nu.

Min dreng har haft feber siden i onsdags, den har været lidt forskellig fra dag til dag og i går faldt den til 38,1, men i dag er den oppe på 38,7... øv. Troede ellers lige det gik den rigtige vej.

Jeg er nu ikke bekymret når ikke den er i nærheden a de 40 grader, og han ellers virker forholdsvis frisk.

Men det er hårdt alligevel man ER jo bekymret på en eller anden måde og bange for det skal forværres for den lille. Men holder godt øje og giver spandefulde (når han gider) a væske.

Foruden en masse nærhed, omsorg og kærlighed som et sygt barn vist har allermest lyst til

Anmeld

18. december 2010

birthee

Det har heldigvis hjulpet at give ham Pinex... Hans temperatur faldt fra 39,8 til 37,2 i løbet af en time, efter han fik Pinex... Nu må vi se hvordan natten og dagen imorgen kommer til at gå - han hoster rigtig meget, og hvis han stadig gør det på mandag, må jeg se om vi kan få en tid hos lægen inden jul - gider i hvert fald ikke hvis det er lungebetændelse eller noget han har - så må lægen klemme en tid ind til ham - selv om det nok bliver svært...

God bedring med din lille dreng - og lad os håbe de bliver friske til jul!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.