Opdatering herfra

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

421 visninger
8 svar
0 synes godt om
17. december 2010

Multebær

Ville lige skrive en lille opdatering da der skete så meget graviditetsrelateret igår at jeg ikke har haft en dag hvor jeg har følt mig mere gravid!

I går hentede jeg min kærestes datter fra skolen da hun fik fri så hun kunne nå hjem og være med når sundhedsplejesken skulle komme på barselsbesøg.

Sundhedsplejsesken var hos os over en time os snakkede og spurgte om alt muligt. Hun var rigtig gos at snakke med og det gav en god tryghedsfølelse at møde hende og høre lidt mere om de kommende besøg efter fødslen og om hvilke muligheder der er for støtte hvis man har brug for det. Der er blandt andet en gruppe for mødre der føler sig nedtrykte/depressive efter fødslen. Rart at vide at der er mulighed for hjælp hvis man ikke lige er i lykkerus efter fødslen.  

Jeg følte jeg kunne være helt ærlig overfor hende og fortalte hende at jeg godt kunne føle at der fra JM konsultationerne er lidt meget fokus på amning og på at det bare er det helt rigtige. Det irriterer mig lidt at få det at vide hele tiden fordi jeg på forhånd havde tænkt mig at amme men altså ikke har tænkt mig at gøre det for enhver pris. Jeg vil gøre meget for at få det til at virke men hvis det ikke kan lade sig gøre så fred være med det. Hmmm det er nok bare mig der er lidt opfarende men det irriterer mig at amningen bliver fremhævet så meget som noget man skal. Hun blev ikke sur på mig eller fornærmet 

Efter sundhedsplejesken havde været der kom en veninde for at kigge efter min kærestes pige og vi drog afsted til forældreaften på Herlev hospital. Der var der mødt en hel forelæsningssal af gravide op for at høre om selve fødslen. der var en JM og en læge som fortalte hver deres historie om fødselen. JM fremlagde hvordan en ideel fødsel forløber og lægen fortalte om det skræmmende når ting går galt - dvs. de akutte kejsersnit og sugekop. Egentlig synes jeg det var rigtig fint at de havde delt det sådan op. Jeg synes man et realistisk billede af hvad der skal ske og hvordan de kan støtte en på føde afdelingen. Derudover fremlagde lægen noget interessant statestik (og statestik er lige mig ). 70% af førstegangsfødende føder normalt og uden komplikationer. resten får former for assistance i form af sugekop og kejsersnit. Tror det var ca. 20% planlagt kejsersnit eller sugekop og 10% akut kejsersnit. I må rette mig hvis der er noget der ved det er anderledes - jeg hæftede mig ved at 70% af os vil klare det uden komplikationer  Faktisk havde jeg troet det var mindre fordi jeg har hørt så mange halvskræmmende historier på det sidste. I øvrigt sagde lægen at 94% af andengangsfødende klarer fødslen uden komplikationer fordi der er lavet plads til at føde i bækkenregionen.

Nå men synes det var en vildt dejlig 'graviddag' og min lille dreng han sparker og sparker. Han er helt vildt aktiv og min mave står ud i sjoveformationer flere gange om dagen. Jeg er overrasket over hvor stærk sådan en lille baby er og hvor han får al energien fra. Skønt  

Nå det var vist nok fra mig. Håber ikke det var for kedeligt at læse - om ikke andet var det dejlig selvterapi og få skrevet lidt om dagen hændelser

Senere i dag skal jeg i byen og hente en freya ammebh som kommer med pakkepost. Jeg kan varm anbefale freya BH'er for jer med store bryster. Det holder godt i vask er feminine og har gode stærke stropper.

Kristine + karatebaby

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2010

CA

Ih hvor dejligt med en dag, hvor der lige kommer lidt mere styr på tingene. Lyder som om det var et godt foredrag på sygehuset. Gad godt høre lidt om fødslen fra dem der arbejder med det. Og sikke en dejlig statestik

Ang. amning, så skal du da gøre det der føles rigtigt for dig! Kan godt forstå det kan være træls at der lægges op til at "det gør man selvfølgelig". Min JM lagde op til at det ikke nødvendigvis er noget man SKAL have til at fungere. Men at man skal finde ud af hvad der fungerer bedst for mor og barn.

Ja, det er imponerende hvor stærke de små allerede er! Jeg overvejer nogengange om h*n mon kan sparke hul i maveskindet, hvis h*n virkelig bruger sine kræfter 

Anmeld

17. december 2010

Sofia

Dejligt med en update Synes du skal gøre hvad du har mest lyst til i forhold til amningen, og tage efter hvad du selv synes og ikke hvad du føler andre mener du bør gøre. Jeg håber sådan jeg kan få amningen til at køre og vil gøre nærmest alt for det, men det er også fordi jeg bare sådan glæder mig til at amme og håber virkelig det kommer til at lykkes - men det er jo helt individuelt hvad man har lyst til.

Anmeld

17. december 2010

AnneBJ

Dejligt at sundhedsplejersken er en "tillidsvækkende" person For nej, amning skal squ ikke gennemføres for enhver pris - heller ikke her i hjemmet!

Lyder som en rigtig god forældreaften, synes det er rart når man får at vide at noget også kan gå galt, og hvad der så gøres for at tackle det; ISÆR når man sidder med ny viden om, at 70 % - det er immervæk 7 af 10 - klarer det helt fint!!

Dejligt med en update - glæder mig til den lille karatebaby melder sin ankomst (når tid er) så vi kan se billeder! - og HEY! Det bliver jo mig der er den første fra kvartalsgruppen der ved når han er her ...

Kh. din SMS buddy!

Anmeld

17. december 2010

Mettemus

Ih, det var da en dejlig opdatering - skønt med en dag hvor man bare kan få lov til at være gravid "for alle pengene"

Jeg synes også, at det var rigtig rart med et besøg fra sundhedsplejersken - bare så det ikke er en helt fremmed man henvender sig til hvis man har problemer.

Anmeld

17. december 2010

Multebær

Mettemus skriver:

Ih, det var da en dejlig opdatering - skønt med en dag hvor man bare kan få lov til at være gravid "for alle pengene"

Jeg synes også, at det var rigtig rart med et besøg fra sundhedsplejersken - bare så det ikke er en helt fremmed man henvender sig til hvis man har problemer.

Ja lige præcis - det var ogå det jeg tænkte for man kan jo ricikere at når man skal møde hende efter fødselen s¨er der allerede et eller andet som ik' fungere med søvn, amning whatever. Synes det er rigtig godt at hun også mødte min kæreste datter og fik en fornemmelse for vores familie inden den lille nye kommer. For mig har det været vigtigt at min kærestes datter føler sig 'med i projektet' - det er jo nok lidt svært at gå fra at være enebarn til store (6 årige) storesøster. På mange måder bliver det selvfølgelig dejligt for hende men der kommer jo ret meget naturligt fokus på en lille ny et stykke tid så det skal hun lige sluge. 

Anmeld

17. december 2010

Multebær

AnneBJ skriver:

Dejligt at sundhedsplejersken er en "tillidsvækkende" person For nej, amning skal squ ikke gennemføres for enhver pris - heller ikke her i hjemmet!

Lyder som en rigtig god forældreaften, synes det er rart når man får at vide at noget også kan gå galt, og hvad der så gøres for at tackle det; ISÆR når man sidder med ny viden om, at 70 % - det er immervæk 7 af 10 - klarer det helt fint!!

Dejligt med en update - glæder mig til den lille karatebaby melder sin ankomst (når tid er) så vi kan se billeder! - og HEY! Det bliver jo mig der er den første fra kvartalsgruppen der ved når han er her ...

Kh. din SMS buddy!

Du kan tro der bliver tale om et sandt orgie i billedspam :-D Hans far er reggaemusiker (blandt andet) så i virkeligheden kan det være han ikke laver karate men danser rundt derinde. Vi var ihvertfald til en trommekoncert hvor han gik amok i spjætbonanza 

Anmeld

17. december 2010

DK

Ejjj hvor hyggeligt! Det lyder da bare som en helt kanon dag, hvor du kunne få ro på alle de evt. "utrykke" elementer som måske kan have rodet lidt rundt! Det lyder godt at 94% af os andengangs har en chance for en fødsel uden komplikationer!!!! Jeg troede nok mere på 70% for andengangs, men det er så for førstegangs! Altså det er da VILDT gode ods!! Sådan der! 1-0 til os gravide

Du er heldig at sundhedsplejersken kommer hjem inden fødslen! Det ville jeg ønske vores også gjorde! Men jeg har dog mødt vores, da jeg var til sundhedsplejerske med Kirstine i forbindelse med skolen, og hun fortalte så at det ville være hende der kom ud når jeg havde født. Dog talte vi ikke mere om det, da besøget der jo handlede om hende der allerede ER født

Det rykker bare tættere og tættere på det hele!!

Anmeld

17. december 2010

Multebær

DK skriver:

Ejjj hvor hyggeligt! Det lyder da bare som en helt kanon dag, hvor du kunne få ro på alle de evt. "utrykke" elementer som måske kan have rodet lidt rundt! Det lyder godt at 94% af os andengangs har en chance for en fødsel uden komplikationer!!!! Jeg troede nok mere på 70% for andengangs, men det er så for førstegangs! Altså det er da VILDT gode ods!! Sådan der! 1-0 til os gravide

Du er heldig at sundhedsplejersken kommer hjem inden fødslen! Det ville jeg ønske vores også gjorde! Men jeg har dog mødt vores, da jeg var til sundhedsplejerske med Kirstine i forbindelse med skolen, og hun fortalte så at det ville være hende der kom ud når jeg havde født. Dog talte vi ikke mere om det, da besøget der jo handlede om hende der allerede ER født

Det rykker bare tættere og tættere på det hele!!

Ja faktisk sagde sundhedsplejsken at hun var rigtig glad for at komme på førfødselsbesøg fordi det skete så sjældent. Det kan sagtens lade sig gøre i den kommune jeg bor på men det er bare sjældent at gravide selv melder sig til sundhedsplejen - normalt får de bare besked fra hospitalet når en har født. Hun var glad for at møde vores familie inden og få snakket om hvordan den er sammensat. Min kæreste er oprindeligt fra afrika og hans datter bor halvdelen af tiden hos os så der var flere ting hun spurte ind til. Det var faktisk rigtig rart at hun lige kunne danne sig et billede af hvordan tingene hænger sammen med delebørn og familie i udlandet etc. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.