JA selvfølgelig kan du tillade dig at trække det tilbage!
Da jeg fødte var der kun min mand og jeg tilstede, og så selvfølgelig det nødvendige personale. Det var min første fødsel, og jeg havde ikke grund til at have nogen med, da jeg lige som dig selv mener at det er enormt intimt og privat. Jeg kan godt forstå at du føler dig forpligtet til at tage hende med. Men der er kun EN der bestemmer den dag, og det er dig! Det er så utrolig vigtig at du kan slappe af og "give dig hen" så din fødsel bliver så nem som muligt, og samtidig en god oplevelse. Hun må blive sur, hvis det er det hun vil, men det er virkelig dårlig stil, hvis hun gør, for er der noget man skal respektere, er det efter min mening, når folk siger fra.
Hendes familie er glade for at hun skal med??? HVORFOR?
Det er lærerigt for hende, medmindre at hun skal være jordemoder, er det vel ikke specielt lærerigt for nogen anden end den der føder. Og skal hun være jordemoder, kommer hun igennem de fødsler hun skal for at lære nok.
Jeg synes bestemt at dy skal lytte til dig selv, respektere dig selv, og så er det vigtigt at din mand bakker dig op, så du ikke kommer til at stå som the bad man...
Held og lykke med din beslytning!
Christina
Anmeld