Kronisk sulten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.425 visninger
5 svar
0 synes godt om
16. december 2010

Frøken J.

Jeg har et problem lige for tiden! Jeg er kronisk sulten! Jeg ved ikke hvad der sker, har ikke oplevet noget lignende før. Selv ikke da jeg var fed og lagde min kost om til mindre mængder. Der var jeg sulten, men slet ikke i samme grad, som jeg er i øjeblikket! Det er helt sygeligt. Og det er ikke et spørgsmål om, at jeg bare har lyst til mad, nej jeg er vitterligt sulten. Så det føles som om, at der er et stort hul i maven, som ikke kan fyldes ud. Og jeg prøver at spise godt med proteiner, godt med fiber, men det virker ikke! Hvad skal jeg gøre? Jeg vil ikke være fed igen, og har de sidste uger synes jeg har fået en træls bule på maven. Skal ikke være tyk igen! Samme tid døjer jeg også en del med svimmelhed, når jeg rejser mig, og er meget træt. Hvad tror i det kan være, og hvad ville i gøre?

Eksempelvis i dag. Sov længe og fik morgenmad 10.30:

300 gram cheasy yoghurt med en hel banan + en rugbrød med skinke, ost og agurkesalat.

Det mættede IKKE EN METER, selvom jeg spiste langsomt, og det var et stort måltid. Så allerede en halv time efter, måtte jeg spise frokost:

2 skiver rugbrød med skinke, ost og agurkesalat + et stykke frugt.

STADIG ikke engang halvvejs mæt, stadig et kæmpe hul i maven.

Hvad sker der? Jeg læser til eksamen, og kan ikke koncentrere mig om at læse, når jeg føler så meget sult, men jeg vil jo heller ikke blive ved med at proppe mig og tage på!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2010

Snefnug1984

Det kan være vildt frustrende ikke at blive mæt, det kender jeg kun alt for godt, da det er en af bivirkningerne ved PCO..

Jeg vil anbefale dig at tænke mere protein og sundt fedt ind i din kost, da det mætter mere end kulhydrater. Skift fx. din morgenmad ud med 200 g. Skyr eller fromage frais, blandet op med 100 g. cheasy i stedet. Derudover vil jeg anbefale dig at tage et tilskud af Krom - det hjælper lidt på appetitten

Anmeld

16. december 2010

Molly8

Du skriver ikke, hvor langt du er henne, men i starten af min graviditet havde jeg det ligesådan. Jeg spiste hver anden time og kun fordi jeg tvang mig selv til at vente. Jeg var sikker på, at jeg ville tage tyve kg på, men nej. Den store sult gik over i løbet af den 3. måned. Jeg er nu i 30. uge og har fulgt vægtkurven fint. Jeg tænker, det er fordi man forbrænder mere, når man er gravid og vitterligt har brug for de mange mindre måltider.

Fat mod.

Kh Molly

Anmeld

16. december 2010

Frøken J.

Snefnug26 skriver:

Det kan være vildt frustrende ikke at blive mæt, det kender jeg kun alt for godt, da det er en af bivirkningerne ved PCO..

Jeg vil anbefale dig at tænke mere protein og sundt fedt ind i din kost, da det mætter mere end kulhydrater. Skift fx. din morgenmad ud med 200 g. Skyr eller fromage frais, blandet op med 100 g. cheasy i stedet. Derudover vil jeg anbefale dig at tage et tilskud af Krom - det hjælper lidt på appetitten

Protein har jeg tidligere forsøgt uden den store effekt, men jeg kan godt give det en chance mere. Bør nok få noget mere sundt fedt. Og fedt i det hele taget. Måske noget avocado.. Det vil jeg i hvert fald prøve - Tak for dine svar!

Anmeld

16. december 2010

Frøken J.

Molly8 skriver:

Du skriver ikke, hvor langt du er henne, men i starten af min graviditet havde jeg det ligesådan. Jeg spiste hver anden time og kun fordi jeg tvang mig selv til at vente. Jeg var sikker på, at jeg ville tage tyve kg på, men nej. Den store sult gik over i løbet af den 3. måned. Jeg er nu i 30. uge og har fulgt vægtkurven fint. Jeg tænker, det er fordi man forbrænder mere, når man er gravid og vitterligt har brug for de mange mindre måltider.

Fat mod.

Kh Molly

Jeg er vidst ikke gravid endnu. TROR jeg. Jeg håber jo, at jeg er blevet gravid efter denne ægløsning, men aner det ikke. Det er i så fald nok også kun en 3 dage siden ægget blev befrugtet, så tror ikke det kan mærkes så tidligt, eller?

Men har nemlig også godt læst, at den første tid af graviditeten kan resultere i meget sult! Er self. lidt nervøs for den tid, for har lovet mig selv, at jeg ikke skal tage mere på end højst nødvendigt!

Anmeld

18. december 2010

Molly8

Secrets skriver:

Jeg er vidst ikke gravid endnu. TROR jeg. Jeg håber jo, at jeg er blevet gravid efter denne ægløsning, men aner det ikke. Det er i så fald nok også kun en 3 dage siden ægget blev befrugtet, så tror ikke det kan mærkes så tidligt, eller?

Men har nemlig også godt læst, at den første tid af graviditeten kan resultere i meget sult! Er self. lidt nervøs for den tid, for har lovet mig selv, at jeg ikke skal tage mere på end højst nødvendigt!

Jeg tror ikke, du skal være så bekymret for vægten. Jeg har selv tidligere tabt mig og var lidt bekymret for, om jeg ville blive for stor under graviditeten. Men selvom jeg ikke havde det store overskud til at gøre noget ved kosten, og selvom jeg spiste hver anden time, er det gået fint. Jeg har lånt en bog om graviditeten uge for uge, hvor jeg har sammenlignet min vægt. Jeg er nu i 31. uge og har haft en fornuftig vægt hele vejen igennem. Det er sket i ryk og jeg holder øje med spejlet. Jeg ved at jeg får dobbelthage lige så snart jeg når BMI 25

Jeg blev selv insemineret og mærkede tegn på graviditet i løbet af den første uge. Jeg fik ømme bryster og havde det trælst med lugte. Jeg troede ikke, man ville kunne mærke det så tidligt og var lidt bange for, at jeg fantaserede. Men den var god nok.

Held og lykke til dig.

Kh Molly

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.