Hvad har han ret til?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.465 visninger
10 svar
0 synes godt om
2. september 2008

Anonym trådstarter

Hej med jer.... Jeg er gravid og skal føde om en månede. Faderen til barnet og jeg er ikke sammen længere... Han gjorde det, at han ikke lod høre fra sig igennem længere tid, han svarede ik på mine sms'er og ej heller på mine opkald. Jeg kom engang igennem med hemmeligt nr, der smed han røret på hvorefter jeg skrev til ham om vi var slut nu eller? - Ja svarede han! Jeg fik aldrig nogen forklaring på noget og besluttede mig for, at komme videre med mit liv. Det med ik at lade høre fra sig havde han gjort engang tidligere og han lovede ik, at gøre det igen.... Men det gjorde han jo, så faktisk har han ik udvist andet end ustabilitet og utilregnelighed i løbet af min graviditet... Han har gjort mig ked, af det og det har medført at jeg faktisk har måtte melde mig syg fra arbejdet nogle gange imens tavsheden stod på. Jeg har så ikke haft kontakt med ham igennem længere tid. NU - altså en månede inden jeg skal føde er han begyndt, at skrive at han håber vi har det godt osv osv.... Det er som om han har glemt alt han har gjort og bare lader som ingenting. Han spurgte mig om han stadig ville få fælles forældremyndighed hvor jeg klart sagde nej, det blev han sur over og skrev, at han ville søge alt hvad han kunne og have så meget tid sammen med barnet som muligt. Mit problem er lidt, at jeg ikke ved hvad han er i sin ret til med sådan et lille barn??? Han er også tidligere stofmisbruger og det bekymrer mig MEGET at mit barn måske skal være alene med ham en dag... for hvad nu hvis han får et tilbagefald? Ja det skulle jeg haft tænkt på før osv... men det gjorde jeg så ikke, jeg ser helst at i tager udgangspunkt i min situation som den er nu og forsøger, at rådgive mig derefter. Hvis det stod til mig skulle han slet ikke have noget som helst med mit barn at gøre - igennem hele min graviditet har han ik skabt andet end utryghed omkring mig, hvilket jeg er overbevist om også har påvirket det barn jeg bærer. Hvad har han ret til?? Og hvad ville i gøre hvis i var i min situation?? Håber i kan hjælpe mig.... Den kede..... :S

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2008

MorCamilla

Hejsa...

Det der med at det skulle du have tænkt på noget før osv, det må du ikke tænke, for tingene kørte vel godt da du blev gravid eller?? og der er jo ingen der kan kigge ud i fremtiden og se hvad der sker senere...

Jeg kan på en måde godt forstå dine følelser omkring det med at du ikke har lyst til at han skal være alene med jeres barn.. Måske du kunne prøve at tage en snak med ham om det, at han evt kunne se jeres barn hjemme hos dig, mens du selv er til stede, f.eks. at du er i et andet rum, hvis nu der skulle ske noget... Og så med tiden vil du Måske kunne lære at stole på ham igen, og lade ham være alene med jeres barn.. Men det tager lang tid og jeg tror at det er vigtigt at du prøver at forklare ham hvad han har gjort mod dig i den tid I ikke har snakket sammen... Så han forstår hvorfor du vælger som du gør...

Jeg ved ikke rigtig noget om forældremyndighed og lignende... Da jeg aldrig har været i den situration...(staves???)

Men jeg håber det bedste for jer.. Held og lykke med det hele..

Knus fra Camilla.

Anmeld

20. september 2008

netdaddy

Vær opmærksom på at, der sidste år blev indført nogle nye regler på det område, der betyder, at man som udgangspunkt ALTID har fælles forældremyndighed.

Dette er gjort for at beskytte fædrene, men jeg kan godt se at i dit tilfælde, så kunne det være uheldigt med fælles forældremyndighed.

Kontakt eventuelt det statsamt du bor i og snak med dem om det, når nu han ikke har været en større del af graviditeten end han har og I jo som sådan ikke er sammen.

Anmeld

20. september 2008

A.

[citat][f][småt]Anonym skriver:[/småt][/f] Hej med jer.... Jeg er gravid og skal føde om en månede. Faderen til barnet og jeg er ikke sammen længere... Han gjorde det, at han ikke lod høre fra sig igennem længere tid, han svarede ik på mine sms'er og ej heller på mine opkald. Jeg kom engang igennem med hemmeligt nr, der smed han røret på hvorefter jeg skrev til ham om vi var slut nu eller? - Ja svarede han! Jeg fik aldrig nogen forklaring på noget og besluttede mig for, at komme videre med mit liv. Det med ik at lade høre fra sig havde han gjort engang tidligere og han lovede ik, at gøre det igen.... Men det gjorde han jo, så faktisk har han ik udvist andet end ustabilitet og utilregnelighed i løbet af min graviditet... Han har gjort mig ked, af det og det har medført at jeg faktisk har måtte melde mig syg fra arbejdet nogle gange imens tavsheden stod på. Jeg har så ikke haft kontakt med ham igennem længere tid. NU - altså en månede inden jeg skal føde er han begyndt, at skrive at han håber vi har det godt osv osv.... Det er som om han har glemt alt han har gjort og bare lader som ingenting. Han spurgte mig om han stadig ville få fælles forældremyndighed hvor jeg klart sagde nej, det blev han sur over og skrev, at han ville søge alt hvad han kunne og have så meget tid sammen med barnet som muligt. Mit problem er lidt, at jeg ikke ved hvad han er i sin ret til med sådan et lille barn??? Han er også tidligere stofmisbruger og det bekymrer mig MEGET at mit barn måske skal være alene med ham en dag... for hvad nu hvis han får et tilbagefald? Ja det skulle jeg haft tænkt på før osv... men det gjorde jeg så ikke, jeg ser helst at i tager udgangspunkt i min situation som den er nu og forsøger, at rådgive mig derefter. Hvis det stod til mig skulle han slet ikke have noget som helst med mit barn at gøre - igennem hele min graviditet har han ik skabt andet end utryghed omkring mig, hvilket jeg er overbevist om også har påvirket det barn jeg bærer. Hvad har han ret til?? Og hvad ville i gøre hvis i var i min situation?? Håber i kan hjælpe mig.... Den kede..... :S[/citat] det er sådan at hvis i har ikke boet sammen sidste 10 mdr så har du forældremyndighed men han kan jo søge om den år du har født.. ang hvad han kan.. han kan ser den lille 2 gange om ugen 1-2 timer hjem ved dig når den lille er 9-12 mdr gammel kan man sanakke om en enkel overnatning hos faderen men kun hvis der er go´kontakt mellem dem..

Anmeld

20. september 2008

Zuzet

Hejsa

Som en anden skriver har du den fulde forældremyndighed hvis i ikke har været sammen de sidste 10 mrd før fødslen, meeeeen.....

Søger han fælles vil han efter den nye forældreansvarslov få den, medmindre du kan BEVISE han har et misbrug, er voldelig eller andre meget specielle forhold.

Han har fra barnet er født eller fra det er et par mrd gammelt ret til at se det 1-3 gange pr uge i et par timer i dit hjem.....samværet vil løbende blive udvidet til det kan komme på overnatning og evt. til en 77 ordning hvor barnet så bor en uge hos jer hver. Den nye lov giver de fleste fædre ret til en 77 ordning

Du skal dog være opmærksom på at fælles forældremyndighed ikke giver faren ret til at blande sig i jeres dagligdag mm. men det kan du læse mere om på statsforvaltnings hjemmeside :-D

Håber det går godt for jer

Mange hilsner

Lotte, enlig mor til 5

Anmeld

20. september 2008

Becks

Zuzet skriver:

Hejsa

Som en anden skriver har du den fulde forældremyndighed hvis i ikke har været sammen de sidste 10 mrd før fødslen, meeeeen.....

Søger han fælles vil han efter den nye forældreansvarslov få den, medmindre du kan BEVISE han har et misbrug, er voldelig eller andre meget specielle forhold.

Han har fra barnet er født eller fra det er et par mrd gammelt ret til at se det 1-3 gange pr uge i et par timer i dit hjem.....samværet vil løbende blive udvidet til det kan komme på overnatning og evt. til en 77 ordning hvor barnet så bor en uge hos jer hver. Den nye lov giver de fleste fædre ret til en 77 ordning

Du skal dog være opmærksom på at fælles forældremyndighed ikke giver faren ret til at blande sig i jeres dagligdag mm. men det kan du læse mere om på statsforvaltnings hjemmeside :-D

Mange hilsner

Lotte, enlig mor til 5

Må jeg spørge dig om noget?
Hvordan er reglerne hvis moren og faren er kærester men aldrig har boet sammen... Min veninde fortryder nemlig at de skrev under på den der fælles forældremyndigheds ting efter fødslen af deres søn...

Knus Beck(H)

Anmeld

20. september 2008

Zuzet

Beck skriver:

Zuzet skriver:

Hejsa

Mange hilsner

Lotte, enlig mor til 5

Hvordan er reglerne hvis moren og faren er kærester men aldrig har boet sammen... Min veninde fortryder nemlig at de skrev under på den der fælles forældremyndigheds ting efter fødslen af deres søn...

Knus Beck(H)

Hejsa

Det er helt lige meget om man er kærester, ikke ses mere, om faren bor i udlandet mm...

Alle fædre har efter den nye forældreansvarslov >(desværre) ret til fælles forældremyndighed også selvom de måske ikke ser deres barn fast mm.

Hun kan kun få den fulde retur hvis faren frivilligt vil skive under på han afgiver den fælles, blanket kan downloades på statsforvaltningens hjemmeside

Hilsen

Lotte, der har 4 x ene forældremyndighed + 1 x fælles

Anmeld

20. september 2008

Becks

Zuzet skriver:

Beck skriver:

Zuzet skriver:

Hejsa

Mange hilsner

Lotte, enlig mor til 5

Knus Beck(H)

Hejsa

Det er helt lige meget om man er kærester, ikke ses mere, om faren bor i udlandet mm...

Alle fædre har efter den nye forældreansvarslov >(desværre) ret til fælles forældremyndighed også selvom de måske ikke ser deres barn fast mm.

Hun kan kun få den fulde retur hvis faren frivilligt vil skive under på han afgiver den fælles, blanket kan downloades på statsforvaltningens hjemmeside

Hilsen

Lotte, der har 4 x ene forældremyndighed + 1 x fælles

Okay tak :)
Det vil han ikke, men han vil samtidig heller ikke have til en overnatning så min veninde kan få forældremyndigheden... Så er det godt gudmor her, kan passe ham lidt(L)

Knus (H)

Anmeld

27. september 2008

Tikki

Hej - kender du forældretelefonen? Her kan du få hjælp pg svar på dine spørgsmål af uddannede mennesker, der frivilligt sidder ved telefonerne. Du forbliver helt anonym, når du ringer - der er IKKE nummerviser på telefonen (jeg ved det fordi jeg selv har været frivilligt rådgiver ;)).

Du kan læse om det her og telefonnummeret står øverst på siden : http://www.bornsvilkar.dk/ForForaeldre/TopLinks/Ko ntakt.aspx

Anmeld

27. september 2008

A.

Jeanette skriver:

Hej - kender du forældretelefonen? Her kan du få hjælp pg svar på dine spørgsmål af uddannede mennesker, der frivilligt sidder ved telefonerne. Du forbliver helt anonym, når du ringer - der er IKKE nummerviser på telefonen (jeg ved det fordi jeg selv har været frivilligt rådgiver ;)).

Du kan læse om det her og telefonnummeret står øverst på siden : http://www.bornsvilkar.dk/ForForaeldre/TopLinks/Ko ntakt.aspx

hvor fint har adrig hørt om den

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.