[citat][f][småt]Anonym skriver:[/småt][/f]
Hej med jer....
Jeg er gravid og skal føde om en månede.
Faderen til barnet og jeg er ikke sammen længere... Han gjorde det, at han ikke lod høre fra sig igennem længere tid, han svarede ik på mine sms'er og ej heller på mine opkald.
Jeg kom engang igennem med hemmeligt nr, der smed han røret på hvorefter jeg skrev til ham om vi var slut nu eller? - Ja svarede han! Jeg fik aldrig nogen forklaring på noget og besluttede mig for, at komme videre med mit liv. Det med ik at lade høre fra sig havde han gjort engang tidligere og han lovede ik, at gøre det igen.... Men det gjorde han jo, så faktisk har han ik udvist andet end ustabilitet og utilregnelighed i løbet af min graviditet... Han har gjort mig ked, af det og det har medført at jeg faktisk har måtte melde mig syg fra arbejdet nogle gange imens tavsheden stod på.
Jeg har så ikke haft kontakt med ham igennem længere tid.
NU - altså en månede inden jeg skal føde er han begyndt, at skrive at han håber vi har det godt osv osv.... Det er som om han har glemt alt han har gjort og bare lader som ingenting.
Han spurgte mig om han stadig ville få fælles forældremyndighed hvor jeg klart sagde nej, det blev han sur over og skrev, at han ville søge alt hvad han kunne og have så meget tid sammen med barnet som muligt.
Mit problem er lidt, at jeg ikke ved hvad han er i sin ret til med sådan et lille barn??? Han er også tidligere stofmisbruger og det bekymrer mig MEGET at mit barn måske skal være alene med ham en dag... for hvad nu hvis han får et tilbagefald?
Ja det skulle jeg haft tænkt på før osv... men det gjorde jeg så ikke, jeg ser helst at i tager udgangspunkt i min situation som den er nu og forsøger, at rådgive mig derefter.
Hvis det stod til mig skulle han slet ikke have noget som helst med mit barn at gøre - igennem hele min graviditet har han ik skabt andet end utryghed omkring mig, hvilket jeg er overbevist om også har påvirket det barn jeg bærer.
Hvad har han ret til?? Og hvad ville i gøre hvis i var i min situation??
Håber i kan hjælpe mig....
Den kede..... :S[/citat]
det er sådan at hvis i har ikke boet sammen sidste 10 mdr så har du forældremyndighed men han kan jo søge om den år du har født..
ang hvad han kan..
han kan ser den lille 2 gange om ugen 1-2 timer hjem ved dig
når den lille er 9-12 mdr gammel kan man sanakke om en enkel overnatning hos faderen men kun hvis der er go´kontakt mellem dem..
Anmeld