% alting - har mest lyst at give op :0/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.058 visninger
7 svar
0 synes godt om
15. december 2010

Holbæktrunten

Ingen ægløsning, ingen graviditet og ingen menstruation. ÆV!

Er i første cyklus efter p-pille stop (fortryder nu grumt at have været på de tingester i 12 år), og den har pt varet i 35 dage. Altså er det 35 dage siden den sidste kunstige menstruations start.

Som skrevet i tidl indlæg er eneste gener jeg har oplevet efter p-pillestoppet lidt murren i maven og tyngdefornemmelse. Dette er så et overstået kapitel. Kan til gengæld føje fedtet hår og hårtab på listen.

Kan udemærket huske det berømmede "fertile udflåd" fra mine helt unge dage inden p-pillerne. Og er derfor sikker på at jeg ikke har haft ægløsning.

Trods dette har jeg selvfølgelig testet i tide og utide, fordi at det bare er så spændende at være i gang. Og som forventet (grundet manglende ÆL) har alle naturligvis været negative.

Ved godt at det er usselt af mig at pive efter kun 1 mdr - I er jo rigtig mange der har prøvet meget længere, måske endda år, uden at det er lykkedes. Og hatten af for jer! Lige nu har jeg faktisk bare lyst at droppe det hele, synes det virker totalt uoverskueligt at skulle gå og vente så længe.

Hertil skal også nævnes at der er en begrundet frygt for det med ikke at kunne blive gravid - og for den sags skyld at kunne holde på en evt graviditet, grundet mit hulens dumme stofskifte. Faktisk var det jo derfor vi begyndte allerede nu, og ikke ventede til efter brylluppet i januar, som planlagt.

Så:

Ingen penge (de er gået til negative graviditets-teste, haha)

Ingen menstruation (tænk at man kan savne det skidt! Føler mig helt unormal, selvom jeg ved at det er almindeligt)

Ingen ægløsning (VRÆÆÆÆL)

Og en masse MEGET negative tests i skraldespanden.

Et par positive ord midt i min selvmedlidende frustration, ville være velkomne tøser :0)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2010

lille83

hej min ven.

op med humøret selvom jeg godt ved det er svært. jeg er sikker på det nok skal komme, tror bare ikke man skal tænke så meget på det. og selvfølgelig gør man da det....... det gør jeg også men jeg tror at det bliver værre af at du hele tiden tester. prøv i stedet at fokosere på de små ting i livet- som at det er jul og vigtigst at du har en, forhåbenligt, pragtfuld mand som du snart skal sige JA til. det er da fantasisk... så er jeg sikker på det nok skal lykkedes for dig/jer.

kram lille.

Anmeld

15. december 2010

Angelica

Hej du.

Jeg kan godt forstå at du allerede nu er ked af det og frustreret over den manglende mens, for du har været vant til at den kom regelmæssigt med pillerne.
Men giv ikke op nu, og prøv at lade være med at blive frustreret. Jeg ved at det er svært, men frustration/stress over den manglende mens og ægløsning, kan betyde at det udsættes yderligere. Prøv at slippe tankerne.
Dyrk en masse dejligt med din mand/forlovede (ikke kun produktions-sex, men alt muligt rart), nyd hinanden og prøv at glemme det andet. 
Jeg ved at det er svært, for jeg har selv stået flere gange og ikke fået mens sådan som normale kvinder får det. I år har jeg vist haft tre menses. Møg ubehageligt (og der var en årsag - pco), men jeg ved at det hjælper, hvis man kan give slip.

Husk at det nok skal lykkes. Kram.

Anmeld

15. december 2010

millesofie

Holbæktrunten skriver:

Ingen ægløsning, ingen graviditet og ingen menstruation. ÆV!

Er i første cyklus efter p-pille stop (fortryder nu grumt at have været på de tingester i 12 år), og den har pt varet i 35 dage. Altså er det 35 dage siden den sidste kunstige menstruations start.

Som skrevet i tidl indlæg er eneste gener jeg har oplevet efter p-pillestoppet lidt murren i maven og tyngdefornemmelse. Dette er så et overstået kapitel. Kan til gengæld føje fedtet hår og hårtab på listen.

Kan udemærket huske det berømmede "fertile udflåd" fra mine helt unge dage inden p-pillerne. Og er derfor sikker på at jeg ikke har haft ægløsning.

Trods dette har jeg selvfølgelig testet i tide og utide, fordi at det bare er så spændende at være i gang. Og som forventet (grundet manglende ÆL) har alle naturligvis været negative.

Ved godt at det er usselt af mig at pive efter kun 1 mdr - I er jo rigtig mange der har prøvet meget længere, måske endda år, uden at det er lykkedes. Og hatten af for jer! Lige nu har jeg faktisk bare lyst at droppe det hele, synes det virker totalt uoverskueligt at skulle gå og vente så længe.

Hertil skal også nævnes at der er en begrundet frygt for det med ikke at kunne blive gravid - og for den sags skyld at kunne holde på en evt graviditet, grundet mit hulens dumme stofskifte. Faktisk var det jo derfor vi begyndte allerede nu, og ikke ventede til efter brylluppet i januar, som planlagt.

Så:

Ingen penge (de er gået til negative graviditets-teste, haha)

Ingen menstruation (tænk at man kan savne det skidt! Føler mig helt unormal, selvom jeg ved at det er almindeligt)

Ingen ægløsning (VRÆÆÆÆL)

Og en masse MEGET negative tests i skraldespanden.

Et par positive ord midt i min selvmedlidende frustration, ville være velkomne tøser :0)

op med modet

det tager fra 35 -41 dage for mig min cyklus er helt af HT

men ja jeg lykkes at blive gravid

det er selvfølgelig ikke så optimistisk for dig at det tog mig 18mdr men da lægerne fandt ud af hvad der var galt var den der første gang

held og lykke og opå med hovedet, du skal nok klare den men jeg ved godt det er hårdt og selv en mdr er laaaang tid

lidt baby-støv er hermed sendt afsted

Anmeld

15. december 2010

Maise

hmmm trods jeg havde regelmæssig mens og ægløsning, blev jeg sgu ikke gravid allgevel, så så meget for at have mens hver måned, hmmmpphh.  men tabte også mit år, fik uren hud, tog på i vægt, var møgtræt og irritabel. alt dette = diagnosen PCO. ( dog nu med datter på 1 år) pga. vægttab, pcokost og motion.

Altså 12 år på p-piller så skal kropen lige have en chance. der kan godt være rod i det i en tid, Din krop er jo ikke vandt til at skulle kickstarte sig selv. Der var også rod i min da jeg stoppede p-piller. Dernæst, uanset, så bliv testet for pco. hver 7 kvinde har det. For skulle det være det så kender du årsagen og kan gøre noget ved det, og det er knap så fustrerende. og er det ikke det, så skal din krop bare igang igen.

Anmeld

15. december 2010

Holbæktrunten

Årh, tusind tak søde piger!

Fisenberg: Hvad var der da galt?

Det er ikke fordi at jeg forventer at der er noget når jeg tester, og er godt klar over at det er lidt ynkeligt at jeg ikke har selvkontol nok til at undlade - især når nu jeg VED at den er negativ alligevel.

Det er sjovt som man kan gå hele sin ungdom og være rædselsslagen for at blive gravid, og når man så endelig er klar til det, er man rædselsslagen for IKKE at blive det. Livet er nu lidt spøjst.

Mht menstruation: jeg har INGEN som helst tegn på at den skulle være lige om hjørnet, har ikke pletblødt en eneste gang, ingen ømme bryster, ingen humørsvingninger, bumser mv. Synes dælme det er forkert. Men må jo nok prøve at slå lidt realistisk og køligt vand i blodet, og vente med at panikke til om 2 mdr.

Anmeld

15. december 2010

Holbæktrunten

Maise skriver:

hmmm trods jeg havde regelmæssig mens og ægløsning, blev jeg sgu ikke gravid allgevel, så så meget for at have mens hver måned, hmmmpphh.  men tabte også mit år, fik uren hud, tog på i vægt, var møgtræt og irritabel. alt dette = diagnosen PCO. ( dog nu med datter på 1 år) pga. vægttab, pcokost og motion.

Altså 12 år på p-piller så skal kropen lige have en chance. der kan godt være rod i det i en tid, Din krop er jo ikke vandt til at skulle kickstarte sig selv. Der var også rod i min da jeg stoppede p-piller. Dernæst, uanset, så bliv testet for pco. hver 7 kvinde har det. For skulle det være det så kender du årsagen og kan gøre noget ved det, og det er knap så fustrerende. og er det ikke det, så skal din krop bare igang igen.

Jeg troede ikke at man havde ægløsning når man har PCO?

Ved du om det kan komme senere i livet, eller om det skal have været der fra start af?

Ved som sagt at jeg havde ægløsning inden p-pille start (kan tydeligt huske at jeg flere gange sad på toilettet i skoletiden, og undrede mig over den sjove klare og seje udflåd), men hvor lang tid der gik mellem mine menstruationer aner jeg ikke. Interessen for at holde styr på det dengang, var ikke overvældende

Anmeld

15. december 2010

Maise

Holbæktrunten skriver:

Jeg troede ikke at man havde ægløsning når man har PCO?

Ved du om det kan komme senere i livet, eller om det skal have været der fra start af?

Ved som sagt at jeg havde ægløsning inden p-pille start (kan tydeligt huske at jeg flere gange sad på toilettet i skoletiden, og undrede mig over den sjove klare og seje udflåd), men hvor lang tid der gik mellem mine menstruationer aner jeg ikke. Interessen for at holde styr på det dengang, var ikke overvældende

nogle har og nogle har ikke. jeg har hver gang og har også slimklatten (hvade den i foregårs og igår, samt ondt i underlivet-tyngdefornemmelse) Sagen er bare den at når man har pco så udvikler ægene sig bare ikke som de skal. jeg blev scannet i forbindelse med udredning og hun siger, ja du har rigeligt med æg men de udvikler sig bare ikke store nok til at kunne blive befrugtet. SÅ det bliver insiminering. hmmmmmm gik hjem og ventede på mens så jeg kunne starte op med hormonbehandling, men den kom aldrig. jeg var blevet gravid. Jeg undrede mig jo men hun lægen sagde at jeg måtte have haft senere ægløsning end de havde regnet med. Det blev regent ud at jeg havde haft ægløsning omkring 18 dagen. Om det var et mirakel eller at motionen, mit vægttab og kosten havde hjulpet, ja det er jo ikke godt at vide. men jeg vælger at tro på det sidste.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.