Ejerbolig eller lejebolig??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.516 visninger
17 svar
0 synes godt om
19. februar 2008

Honningblomst

Er lige lidt nysgerrig....hvordan I bor?

Jeg har selv indtil for et år siden boet i ejerbolig, men bor nu til leje....det er fint nok, men ret dyrt, synes jeg:(
Min kære x har lige købt et lækkert stort hus på 200m2 som bare skal males indvendigt og laves gipslofter og høvle trægulve og så er det fint...850.000kr og helt centralt i byen(lille by;)), 100m fra os.
Men han sidder billigere end jeg gør.:@..er sgu lidt "morsomt" at man bor til leje og så koster det mere...godt der er boligsikring.

Men hvad, kan nok ikke betale sig at købe før jeg er færdiguddannet, hvis det da kan betale sig???

men hvad siger I...er I til leje eller eje og hvorfor.

Knus Eva

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2008

SaNiNa

Vi er lejer da vi begge var under uddannelse da vi flyttede sammen, vi er godt igang med at lede efter hus da vi på ingen måder kan med vores udlejer. Og så vil vi rigtig gerne have vores ejet og noget mere plads.

Anmeld

19. februar 2008

Tullebobs

Hej Eva Så længe jeg er studerende (skulle gerne blive færdig i løbet af dette forår), så bor vi til leje. Vi er glade for at bo her, og vore lejlighed er dejlig på mange punkter, og så er den billig 88 kvm til 3600 om måneden inkl. varme:D Men vi drømmer da om at købe vores eget, når jeg osse begynder at tjene penge, og det er der flere grunde til, for det første vil vi gerne have en lille have, så Simon kan "komme på græs" og vi kan grille osv, derudover så er det jo en opsparing at bo under eget tag. MEN hold da op hvor er det blevet DYRT:'( at købe ejerbolig, her hvor vi bor i Aalborg og omegn, kommer man ikke langt for 2 millioner (!!!8() Og finder man endelig noget i den prisklasse, så er det bare ikke lige det, man drømmer om, og det er sgu da lidt absurt at give over 2 mill for noget som er "godt nok". Det lyder dog til at det er nemmere/billigere at finde noget, der hvor du bor, og så ville jeg ikke tøve et sekund med købe ejerbolig. Kram fra Trine

Anmeld

19. februar 2008

Honningblomst

[citat]Hej Eva Så længe jeg er studerende (skulle gerne blive færdig i løbet af dette forår), så bor vi til leje. Vi er glade for at bo her, og vore lejlighed er dejlig på mange punkter, og så er den billig 88 kvm til 3600 om måneden inkl. varme:D Men vi drømmer da om at købe vores eget, når jeg osse begynder at tjene penge, og det er der flere grunde til, for det første vil vi gerne have en lille have, så Simon kan "komme på græs" og vi kan grille osv, derudover så er det jo en opsparing at bo under eget tag. MEN hold da op hvor er det blevet DYRT:'( at købe ejerbolig, her hvor vi bor i Aalborg og omegn, kommer man ikke langt for 2 millioner (!!!8() Og finder man endelig noget i den prisklasse, så er det bare ikke lige det, man drømmer om, og det er sgu da lidt absurt at give over 2 mill for noget som er "godt nok". Det lyder dog til at det er nemmere/billigere at finde noget, der hvor du bor, og så ville jeg ikke tøve et sekund med købe ejerbolig. Kram fra Trine [/citat] Hej Trine...*S* Ja, det var da ret billigt det I bor i... Mit er måske heller ikke så dyrt iforhold til mange steder. Giver 5500kr for 120m2 stort hus, tæt på alt og i dejligt kvarter. Lyder fuldstændig vildt at man ikke kan få noget til under 2 mill. Det jeg bor i kostede 1 mill for et år siden og det var helt perfekt stand..altså gamle lofter, stuk, gamle trægule osv..holdt i pæn stil og lige til at flytte ind i. Mine forældre har købt det til mig, så på en måde er dte jo "bare" arven på forskud jeg betaler til;) Men tror nu nok jeg vælger at købe det om tre år...selvom jeg synes en mill. er mange penge...:S KNus Eva.

Anmeld

19. februar 2008

SaNiNa

Vi giver 5200 excl forbrug i odense for 89m2 så vil helt vild gerne have vores ejet...
her på fyn kan man købe huse i alle prisklasser men det 900.000 så er det skam osse noget møj.

Anmeld

19. februar 2008

Pia.

Hej Eva...

Ja os kender du jo men det gør de andre jo ikke..... Vi ejer - men ind til for 2½ år siden lejede vi... men noget fortalte os hvor billigt det var at bo i den anden ende af landet og man kunne side meget billigere end det vi sad i der... så her er vi ;)

Knus Pia.

Anmeld

19. februar 2008

MorCamilla

Hejsa..

Vi ejer hus.. Vi har 96 m2 og har fået det over et 30 års lån, så vi gir kun 2700 kr i måneden (til husleje/afbetaling) Vi er meget glade for at have vores eget hus, så er der ikke en udlejer der skal spørges om lov når vi gerne vil lave et eller andet... :D
Men på den anden side kan jeg også godt se fordelene ved at leje - Det er ikke så dyrt i forsikringer, man ringer til udlejer hvis et vindue skal skiftes eller der er gået noget i stykker. og boligsikring... Det kan man ikke modtage hvis man ejer... :(
Vi er ved så småt at kigge på nyt hus, da vi "kun" har 3 værelser her og ikke så meget plads, hvis nu Mikkel engang skulle have en lillebror eller søster... Og her hvor vi bor er huse "billige" det er helt vildt hvad man får for 2 millioner... I øjeblikket kigger vi på et hus der er 220 m2 og bygget i 2006, med 6 værelser og 2 store badeværelser... til lidt over 2 millioner... Det er jo utoligt så stor forskel der er på huspriserne... ;)

Knus fra Camilla.

Anmeld

19. februar 2008

SaNiNa

ja os lejer kan det godt være man bare ringer til sin udlejer og sige der er noget som er i stykke men der er sku ikke sikker at det bliver laver. vi døjer med fugt på badeværelse og har i 2 år nu bedt om at få en udsugning op og er det sket nej nej... der er vaskemaskien (fælles) i lejen og den var i stykker i 2 måneder... så vil heller undvære en udlejer... og selv stå får tingene.

vi har ikke haft god erfaring med udlejer og vi har haft 2

Sanne " som føler sig helt fuld af to romdruck"

Anmeld

19. februar 2008

Honningblomst

ja os lejer kan det godt være man bare ringer til sin udlejer og sige der er noget som er i stykke men der er sku ikke sikker at det bliver laver. vi døjer med fugt på badeværelse og har i 2 år nu bedt om at få en udsugning op og er det sket nej nej... der er vaskemaskien (fælles) i lejen og den var i stykker i 2 måneder... så vil heller undvære en udlejer... og selv stå får tingene.

vi har ikke haft god erfaring med udlejer og vi har haft 2

Sanne " som føler sig helt fuld af to romdruck"

Ej, Sanne...sikke da en udlejer I har.>(
Jeg har kun boet til leje i alment boligbyggeri og der var ingen problemer.

Nu er det så mine forældre der er udlejere, så her kom der både møbler, vaskemaskine, tørretumbler og opvasker ind og til sommer nye vinduer og tagterasse...så det kan virkelig anbefales med forældre køb...ved sgu ikke hvad jeg skulle gøre uden mine forældre.:) Kunne slet ikek forestille mig at bo i lejlighed med tre børn:(

Håber snart I får råd mulighed for at købe en ejerbolig.

KNus...

Anmeld

19. februar 2008

SaNiNa

Eva du skal være rigtig glad for det er dine forældre du bor til leje hos. vi vil heller ikke bor i lejlighed med børn så derfor håber vi rigtig meget på ejg for en fastansættelse hurtig så vi kan låne nogle pengen i banken.

kuns sanne "som snnotter helt vild"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.