Baby vil ikke spise ved brystet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.953 visninger
6 svar
0 synes godt om
13. december 2010

Meilby

Hej dejlige piger!

Phillip har de sidste 14 dages tid været rigtig svær at få til at spise ved brystet - han bliver rigtig rigtig ked af det, og vil slet ikke have brystvorten i munden Vi har måtte lokke ham med kamillete ved de fleste måltider, og det bliver nærmest værre og værre. Når han først får fat, og får mælk ud spiser han fint, så det er jo ikke smagen der er noget galt med. Jeg har flere gange måtte opgive, og give ham en flaske med mme, og den sluprer han i sig, så sulten er der. Jeg har masser mælk, og vil derfor være rigtig ked af at opgive amningen allerede nu, men ved snart ikke hvad jeg skal stille op. Jeg er helt smadret i hele kroppen, fordi jeg skal makke sådan med ham hver gang for at få ham til spise.. Nogle der har prøvet noget lignende eller som har et råd til hvad jeg skal gøre? Jeg har snakket med sundhedsplejersken, som mente jeg skulle prøve med andre ammestillinger, og give det tid og tålmodighed, men synes jeg har prøvet alt

Mange knus Pernille med Phillip på 9 uger

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2010

Low

Meilby skriver:

Hej dejlige piger!

Phillip har de sidste 14 dages tid været rigtig svær at få til at spise ved brystet - han bliver rigtig rigtig ked af det, og vil slet ikke have brystvorten i munden Vi har måtte lokke ham med kamillete ved de fleste måltider, og det bliver nærmest værre og værre. Når han først får fat, og får mælk ud spiser han fint, så det er jo ikke smagen der er noget galt med. Jeg har flere gange måtte opgive, og give ham en flaske med mme, og den sluprer han i sig, så sulten er der. Jeg har masser mælk, og vil derfor være rigtig ked af at opgive amningen allerede nu, men ved snart ikke hvad jeg skal stille op. Jeg er helt smadret i hele kroppen, fordi jeg skal makke sådan med ham hver gang for at få ham til spise.. Nogle der har prøvet noget lignende eller som har et råd til hvad jeg skal gøre? Jeg har snakket med sundhedsplejersken, som mente jeg skulle prøve med andre ammestillinger, og give det tid og tålmodighed, men synes jeg har prøvet alt

Mange knus Pernille med Phillip på 9 uger

Jeg har ikke oplevet det men jeg synes du skal prøve suttebrikker som kan købes på apoteket

Anmeld

13. december 2010

Meilby

Low skriver:

Jeg har ikke oplevet det men jeg synes du skal prøve suttebrikker som kan købes på apoteket

Glemte helt at skrive i indlægget at jeg allerede i forvejen bruger suttebrikker, fordi jeg har meget flade brystvorter

Anmeld

13. december 2010

Low

Meilby skriver:

Glemte helt at skrive i indlægget at jeg allerede i forvejen bruger suttebrikker, fordi jeg har meget flade brystvorter

Nåe ja så ved jeg det ikke rigtigt. Håber du får et svar fra nogle af de andre brugere som du kan bruge. Tror det er godt at tilbyde brystet så meget som mulig men det har du vel prøvet..

Anmeld

13. december 2010

Tulle28

Ammenet.dk er (måske) din ven

Prøv at kigge lidt derinde - det kan være at du har et meget hurtigt nedløb og det bliver for meget for ham? Eller et langsomt, så han bliver utålmodig? Har han mon svamp i munden (trøske)? Eller måske har du overproduktion?

http://ammenet.dk/wiki/nedl-bsrefleks

http://ammenet.dk/wiki/svamp

http://ammenet.dk/wiki/overproduktion

Eller - måske er det noget helt andet der er i vejen

Knus Tulle

Anmeld

14. december 2010

Mor til prinsessen :-)

hej.... Sådan har min datter været siden hun kom til verden. Hun er født 1 måned for tidligt, men sutter fint men bliver træt.
Jeg har brugt suttebrik til at starte med, og er gået væk fra den. Så gik det over i hun blev så gal at hun ikke gad sutte indtil mælken kom frem. Så derfor har jeg brugt brystpumpe til at få mælken frem med og det har hjulpet. Nogle dage gad hun ikke noget så har hun fået mme, med mindre jeg har punpet noget ud. Men liiige et godt råd, pas på armen, jeg har fået sene halløj betændelse i armen af at bruge håndpunmpen så megte :-)

Anmeld

15. december 2010

Meilby

Tak for svar - må prøve mig lidt frem Snakkede med sundhedsplejersken som mente at det eneste der er at gøre, er at tilbyde det så meget som muligt, hvilket jeg jo allerede gør.. Han får aldrig en flaske inden jeg har forsøgt at få ham til at spise ved brystet. Håber sådan det ændrer sig igen - vil jo helst have at han får min mælk så længe som mulig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.