Hvor mange år mellem søskende?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

613 visninger
2 svar
0 synes godt om
12. december 2010

LJ

Hej!

Jeg har en lille datter på 6 mdr. og på et tidspunkt skal hun have søskende, men hvornår?

Er der nogen der kunne tænke sig at dele lidt erfaringer med aldersforskellen mellem jeres børn. Har I oplevet søskendejalousi? Ville I have ventet eller fået én til tidligere, hvis I skulle gøre det om?

Jeg har et indtryk af at jo ældre storesøskende er, når den lille ny kommer, jo vanskeligere er det at acceptere den nye situation. Men det er som sagt bare et indtryk fra nogle enkelte tilfælde, jeg kender til. Måske er der ingen sammenhæng?

Line 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2010

3rollinger

LJ skriver:

Hej!

Jeg har en lille datter på 6 mdr. og på et tidspunkt skal hun have søskende, men hvornår?

Er der nogen der kunne tænke sig at dele lidt erfaringer med aldersforskellen mellem jeres børn. Har I oplevet søskendejalousi? Ville I have ventet eller fået én til tidligere, hvis I skulle gøre det om?

Jeg har et indtryk af at jo ældre storesøskende er, når den lille ny kommer, jo vanskeligere er det at acceptere den nye situation. Men det er som sagt bare et indtryk fra nogle enkelte tilfælde, jeg kender til. Måske er der ingen sammenhæng?

Line 

Der er 22 maaneder paa min den aeldste (pige) og min den midterste (dreng). Det har vi altid vaeret rigtig glade for og de har altid haft meget glaede af hinanden.

Der har ikke vaeret den store jalousi fra den stores side.

Nu skaendes de selvfoelgelig en hel del, som soeskende nu goer, men de leger ogsaa sammen rigtig meget.

Jeg ville ikke have gjort det anderledes hvis jeg skulle goere det igen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.