Jeg melder mig ind her.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

805 visninger
6 svar
0 synes godt om
12. december 2010

LilleMor10

Tjaaah, så holdte det ikke mere. " src="https://media.baby.dk/images/StoredImages/1/12397.png" alt="" />

i torsdags blev mig og faren til viktor enige om at det nok bare var bedst at gå hver til sit, vi havde i starten snakket om ikke at "offentliggøre" det før efter Jul og han havde fundet en lejlighed.

men den gik ikke, jeg syntes simpelthen det var for underligt at rende op og ned af den mand jeg har elsket så inderlig højt, uden at snakke sammen, eller bare se på hinanden. så i dag spurgte jeg om han ikke kunne flytte, og han havde så heldigvis fundet en lejlighed.

jeg syntes det er underligt at sidde her mellem en masse papkasser, og bare se til at det hjem vi havde opbygget sammen, bliver delt, der er så mange ting man skal tænke på og tage højde for.

mit spørgsmål er så bare..

Hvad gjorde i da i blev alene? hvad med børnene? og ikke mindst. hvordan takler man den nye rolle som alene mor ?

håber i ville dele ud af jeres erfaringer " src="https://media.baby.dk/images/StoredImages/1/12400.png" alt="" />

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2010

Maria.

Øv, hvor ærgeligt!! Jeg har desværre ingen erfaringer! Ville bare give dig et og sig at jeg har læst dit indlæg!

Knus Maria

Anmeld

13. december 2010

Pena

Har ikke nogen erfaring selv at skrive om, men har du ikke en veninde ell som kender til situationen, og kan hjælpe dig. Men du skal vel en tur forbi kommunen nu hvor du bliver enlig, og så skal I snakke om forældremyndigheden.

Men nu opper jeg lige tråden for dig, for den røg vist lidt hurtigt ned af listen.

Good luck.

Anmeld

13. december 2010

mariamiss6

LilleMor10 skriver:

Tjaaah, så holdte det ikke mere. " src="https://media.baby.dk/images/StoredImages/1/12397.png" alt="" />

i torsdags blev mig og faren til viktor enige om at det nok bare var bedst at gå hver til sit, vi havde i starten snakket om ikke at "offentliggøre" det før efter Jul og han havde fundet en lejlighed.

men den gik ikke, jeg syntes simpelthen det var for underligt at rende op og ned af den mand jeg har elsket så inderlig højt, uden at snakke sammen, eller bare se på hinanden. så i dag spurgte jeg om han ikke kunne flytte, og han havde så heldigvis fundet en lejlighed.

jeg syntes det er underligt at sidde her mellem en masse papkasser, og bare se til at det hjem vi havde opbygget sammen, bliver delt, der er så mange ting man skal tænke på og tage højde for.

mit spørgsmål er så bare..

Hvad gjorde i da i blev alene? hvad med børnene? og ikke mindst. hvordan takler man den nye rolle som alene mor ?

håber i ville dele ud af jeres erfaringer " src="https://media.baby.dk/images/StoredImages/1/12400.png" alt="" />

Arj søde. Du skulle da have ringet til mig altså

Du ved jo, at det er jeg selvfølgelig ked af, på både viktors, dine og Crelles vegne selvfølgelig.

Altså mit råd er jo (RING ) at i må gøre jeres aller bedste for at holde en pæn tone imellem jer, så i kan snakke om tingene, gå på kompromis hvor det er nødvendigt, og i øvrigt komme pænt igennem det hele, så ikke Viktor skal mærke uvenskab imellem jer.

Snak om tingene, blive enige om hvordan i ønsker at dele Viktor. Find ud af, om i mener det kan gå at han kommer på Weekend hos sin far, eller om i er nødt til at vente med det, på grund af Viktors alder. Hvis i bliver enige om at vente med weekender, så bliver i nødt til at finde ud af hvordan i kan lave faste aftaler, hvor I er hos enten den ene eller den anden, så Viktor kan se sin far på fast basis.
Og selvom Viktor måske ikke kan være hos sin far en hel weekend endnu, så kan han jo sagtens et par dage om ugen være alene sammen med sin far i nogle timer.

Kan du blive i lejligheden? eller skal du finde noget andet nu? (pssst jeg har snart ingen nabo mere )

At tackle rollen som alenemor. Tja jeg ved ikke om man kan sige der er en how-to på det. Der er vel ikke rigtig andet for, end bare at gøre det.
Du er jo alligevel vant til at have Viktor hos dig hver dag, nu er i "bare" ikke 2 om det.
Og så BED om hjælp, når du har brug for det

Årh jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal sige, og give af gode råd...

Men find ud af, hurtigt, om du er sikker på i kan blive enige om tingene selv, eller om i for en god ordens skyld skal en tur i statsforvaltningen, og få alt sort på hvidt, så der ikke kan blive nogle misforståelser.
Lad være med at kaste med mudder og grimme gloser efter hinanden, og hvis den ene kommer til det alligevel, så ignorer det, for det fører absolut ingen vegne at toppes i denne situation.

Imorgen går du op på kommunen, og beder om at få ansøgninger til alt det en enlig mor kan søge...

bidrag fra far, går gennem statsforvaltningen mener jeg.
Så er der ordinært og ekstraordinært børnetilskud på kommunen.
boligtilskud

Alt kan vidst hentes på kommunen, og nogle ting kan udfyldes på nettet, men jeg kan ikke huske hvad, og jeg kan ikke huske om der er mere at søge....

jo friplads når viktor skal i institution....

Anmeld

13. december 2010

SussieThyssen

mariamiss6 skriver:

Arj søde. Du skulle da have ringet til mig altså

Du ved jo, at det er jeg selvfølgelig ked af, på både viktors, dine og Crelles vegne selvfølgelig.

Altså mit råd er jo (RING ) at i må gøre jeres aller bedste for at holde en pæn tone imellem jer, så i kan snakke om tingene, gå på kompromis hvor det er nødvendigt, og i øvrigt komme pænt igennem det hele, så ikke Viktor skal mærke uvenskab imellem jer.

Snak om tingene, blive enige om hvordan i ønsker at dele Viktor. Find ud af, om i mener det kan gå at han kommer på Weekend hos sin far, eller om i er nødt til at vente med det, på grund af Viktors alder. Hvis i bliver enige om at vente med weekender, så bliver i nødt til at finde ud af hvordan i kan lave faste aftaler, hvor I er hos enten den ene eller den anden, så Viktor kan se sin far på fast basis.
Og selvom Viktor måske ikke kan være hos sin far en hel weekend endnu, så kan han jo sagtens et par dage om ugen være alene sammen med sin far i nogle timer.

Kan du blive i lejligheden? eller skal du finde noget andet nu? (pssst jeg har snart ingen nabo mere )

At tackle rollen som alenemor. Tja jeg ved ikke om man kan sige der er en how-to på det. Der er vel ikke rigtig andet for, end bare at gøre det.
Du er jo alligevel vant til at have Viktor hos dig hver dag, nu er i "bare" ikke 2 om det.
Og så BED om hjælp, når du har brug for det

Årh jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal sige, og give af gode råd...

Men find ud af, hurtigt, om du er sikker på i kan blive enige om tingene selv, eller om i for en god ordens skyld skal en tur i statsforvaltningen, og få alt sort på hvidt, så der ikke kan blive nogle misforståelser.
Lad være med at kaste med mudder og grimme gloser efter hinanden, og hvis den ene kommer til det alligevel, så ignorer det, for det fører absolut ingen vegne at toppes i denne situation.

Imorgen går du op på kommunen, og beder om at få ansøgninger til alt det en enlig mor kan søge...

bidrag fra far, går gennem statsforvaltningen mener jeg.
Så er der ordinært og ekstraordinært børnetilskud på kommunen.
boligtilskud

Alt kan vidst hentes på kommunen, og nogle ting kan udfyldes på nettet, men jeg kan ikke huske hvad, og jeg kan ikke huske om der er mere at søge....

jo friplads når viktor skal i institution....

Kan vist heller ikke komme med ret mange andre input, andt end nok så meget slå på at I for alt i verden, prøver at få det til at glide.
Vedr. bidrag fra faderen vil jeg råde jer til at køre det gennem statsamtet, det vil tage mange problemer fra jer. Du vil være sikret det månedlige bidrag uanset hvad og Viktors far, vil kunne lave en afdragsordning med dem, hvis han i en periode skulle komme ind i økonomisk lavvande, som du så slet ikke bliver involveret i.
Det var dog også en barsk ting at skulle splitte jeres lille familie op her til jul, men som du selv siger, at når I nu er blevet enige, så kan I lige så godt få det overstået. Det er jo heldigt at I kan det. Hvis I nu havde hus, så havde problemet været et helt andet, så kan man ikke bare sådan flytte fra hinanden.
I ønskes alt det bedste, og sig endelig til, hvis du trænger til en snak, måske et råd eller blot dele nogle tanker.

Kærligst
Sussie

Anmeld

13. december 2010

DK

Man tager en dag af gangen! Altså til at starte med så kig på hvad skal jeg i dag, hvordan kommer jeg til det, og så gøre det! Glem alt om hvordan det plejede at være, for sådan er det jo ikke mere. Så er det bedre at lave nye rutiner der passer for dig og dit barn, end holde fast i de gamle der måske ikke duer mere. Og så pludseligt har man fået nye rutiner og kommer stille og roligt ind i det nye "liv" som single og alene-mor!

Min datter på 2 år klarede "transformationen" utrolig fint! Men jeg tog det også bare helt stille og roligt, og så fandt hun og jeg ud af at hygge os sammen UDEN far i hverdagene!

Hos os startede Kirstine hos sin far fra torsdag eftermiddag til tirsdag eftermiddag, men det var alt for meget. Han sagde heldigvis også selv fra, og efter ca. 6 mdr. havde vi fundet ud af at det passede bedst for alle parter at han hentede hende efter børnehaven fredag og afleverede i børnehaven igen mandag morgen. Kirstine blev ret forvirret når han kom og hentede/afleverede hjemme hos os. Det var meget bedre i børnehaven da hun jo er vant til at blive "sat af" der. Sådan kørte det i mange år, og pt afleverer han hende så her søndag aften, da han skal VILDT tidligt op mandag morgen pga nyt job. Hun er så stor nu at hun godt kan finde ud af at blive afleveret her. De år hvor vi afleverede/hentede gennem børnehaven, havde vi en bog hvori vi skrev hvad Kirstine havde lavet siden sidst, hvor vi kunne skrive beskeder og aftaler i, spørge om den anden part kunne passe/bytte weekend osv. Det fungerede RIGTIG godt, især i starten hvor hun var så lille at hun jo ikke selv lige kunne fortælle hvad hun havde lavet. Derudover var det rart med kommunikation skriftligt, så kommer man ikke op og skændes og der er dokumentation for aftalerne for begge parter! Nu bruger vi den ikke længere, men som sagt, så er hun også så stor nu og vi er 100 % på venskabelig fod hendes far og jeg, og ønsker kun at være den anden til hjælp!

Pøj pøj med det hele!

Ditte

Anmeld

13. december 2010

DK

Uhh jo, lige en sidste ting! Den første alene weekend hvor du bare sidder med kulsort samvittighed over ikke at være sammen med dit barn, hvor du både SAVNER men måske også lidt (forbudt) nyder lige at få en pause: SKROT det!

Når man er alene-mor så har man ALT ansvaret selv og alt arbejdet, og derfor så er det helt i orden at man nyder at have "fri" når barnet er hos faderen! Smæk benene op i sofaen og se en film. Sov læææænge. Tag en tur i byen med tøserne! Nyd det!

Det tog mig lang tid at komme dertil, især fordi jeg følte at det var helt forkert at jeg af og til "kom til" at nyde at det var fredag og at jeg nu havde tid helt for mig selv! Men det er OK!!!

Jeg savner stadig Kirstine hver søndag eftermiddag! Men det er bare super hyggeligt at savne hende lidt, især fordi jeg jo ved at hun snart kommer hjem! Men jeg indrømmer også at jeg de sidste år har nydt at have børnefri hver anden weekend! Det har gjort at jeg har været mere "ladet op" til at være en super mor de dage hvor Kirstine har været hjemme.

Plus: Børnene lider jo altså ikke hjemme ved deres far! De er jo også "hjemme" der. Det er jo ikke sådan at du sender dem på døgninstitution hver anden weekend for at kunne drikke bajere vel? Når nu situationen er som den er, så kan du ligeså godt få det bedste ud af det!

Jeg tog blandt andet et bartenderjob som jeg jo så kunne passe de weeekender hvor Kirstine var hos Anders. Det var både sjovt og jeg tjente lidt ekstra ved siden af og fik en masse nye venner til erstatning for nogen af dem der røg i skilsmissen!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.