LilleMor10 skriver:
Tjaaah, så holdte det ikke mere.
" src="https://media.baby.dk/images/StoredImages/1/12397.png" alt="
" />
i torsdags blev mig og faren til viktor enige om at det nok bare var bedst at gå hver til sit, vi havde i starten snakket om ikke at "offentliggøre" det før efter Jul og han havde fundet en lejlighed.
men den gik ikke, jeg syntes simpelthen det var for underligt at rende op og ned af den mand jeg har elsket så inderlig højt, uden at snakke sammen, eller bare se på hinanden. så i dag spurgte jeg om han ikke kunne flytte, og han havde så heldigvis fundet en lejlighed.
jeg syntes det er underligt at sidde her mellem en masse papkasser, og bare se til at det hjem vi havde opbygget sammen, bliver delt, der er så mange ting man skal tænke på og tage højde for.
mit spørgsmål er så bare..
Hvad gjorde i da i blev alene? hvad med børnene? og ikke mindst. hvordan takler man den nye rolle som alene mor ?
håber i ville dele ud af jeres erfaringer
" src="https://media.baby.dk/images/StoredImages/1/12400.png" alt="
" />
Arj søde. Du skulle da have ringet til mig altså

Du ved jo, at det er jeg selvfølgelig ked af, på både viktors, dine og Crelles vegne selvfølgelig.
Altså mit råd er jo (RING

) at i må gøre jeres aller bedste for at holde en pæn tone imellem jer, så i kan snakke om tingene, gå på kompromis hvor det er nødvendigt, og i øvrigt komme pænt igennem det hele, så ikke Viktor skal mærke uvenskab imellem jer.
Snak om tingene, blive enige om hvordan i ønsker at dele Viktor. Find ud af, om i mener det kan gå at han kommer på Weekend hos sin far, eller om i er nødt til at vente med det, på grund af Viktors alder. Hvis i bliver enige om at vente med weekender, så bliver i nødt til at finde ud af hvordan i kan lave faste aftaler, hvor I er hos enten den ene eller den anden, så Viktor kan se sin far på fast basis.
Og selvom Viktor måske ikke kan være hos sin far en hel weekend endnu, så kan han jo sagtens et par dage om ugen være alene sammen med sin far i nogle timer.
Kan du blive i lejligheden? eller skal du finde noget andet nu? (pssst jeg har snart ingen nabo mere

)
At tackle rollen som alenemor. Tja jeg ved ikke om man kan sige der er en how-to på det. Der er vel ikke rigtig andet for, end bare at gøre det.
Du er jo alligevel vant til at have Viktor hos dig hver dag, nu er i "bare" ikke 2 om det.
Og så BED om hjælp, når du har brug for det

Årh jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal sige, og give af gode råd...
Men find ud af, hurtigt, om du er sikker på i kan blive enige om tingene selv, eller om i for en god ordens skyld skal en tur i statsforvaltningen, og få alt sort på hvidt, så der ikke kan blive nogle misforståelser.
Lad være med at kaste med mudder og grimme gloser efter hinanden, og hvis den ene kommer til det alligevel, så ignorer det, for det fører absolut ingen vegne at toppes i denne situation.
Imorgen går du op på kommunen, og beder om at få ansøgninger til alt det en enlig mor kan søge...
bidrag fra far, går gennem statsforvaltningen mener jeg.
Så er der ordinært og ekstraordinært børnetilskud på kommunen.
boligtilskud
Alt kan vidst hentes på kommunen, og nogle ting kan udfyldes på nettet, men jeg kan ikke huske hvad, og jeg kan ikke huske om der er mere at søge....
jo friplads når viktor skal i institution....