Ud og sove med feber? (baby)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

724 visninger
6 svar
0 synes godt om
12. december 2010

linemus

Sofie har haft feber hele natten og nu er den 38,5. Hun snotter meget. Jeg forudser, at hvis hun skal sove middagsluren inde, så får hun ikke sovet ret meget. Normalt sover hun gerne 4 timer udenfor.

Må hun sove ude med feber? Ville I gøre det?

- Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2010

linemus

Nå, det har jeg så lige søgt mig frem til, at det må de bestemt ikke. Så vi må jo forsøge at få hende til at sove inde

Anmeld

12. december 2010

Lise

Casper havde feber en dag for 1½ uge siden, også omkring 38,5. Der lagde jeg ham til at sove inde til første lur, hvor han normalt sover 3 timer. Han sov 3 kvarter, og var helt rundt på gulvet og pylret. Da jeg lagde ham senere, puttede jeg ham i barnevognen, trods sne og frost, og han sov dejligt i mange timer, og kom op og var frisk. Dagen efter var han helt frisk igen. Så ja, jeg ville lægge hende ud...

God bedring med hende!

Anmeld

12. december 2010

Lise

linemus skriver:

Nå, det har jeg så lige søgt mig frem til, at det må de bestemt ikke. Så vi må jo forsøge at få hende til at sove inde

Hmm... Simon har sovet ude mange gange med feber, da han var yngre. Hvorfor må de ikke?

Anmeld

12. december 2010

linemus

Noget med at man skulle holde øje med dem, og de skulle klædes af, hvis de var for varme og pakkes ind, hvis de var for kolde.

Nu har hun sovet måske en lille time i vores seng sammen med mig, men hun vågnede, da jeg prøvede at liste væk, og så var hun bare frisk. Nu er hun allerede pylret igen, og jeg er radbrækket efter en lang nat, lang morgen + ageren sut til hendes lur. Hun virker ikke så var pt, så måske kommer hun ud næste gang. Det er også synd for hende, at hun ikke får den søvn hun skal have 

PS. det er ikke nemt at skrive, når hun hele tiden rykker tastaturet væk

Anmeld

12. december 2010

..

UPS.. det vidste jeg ikke at man ikke må det

Mine unger har altid fået lov at sove ude, syntes da det er vigtigt de får lov at sove ordentligt så de kan blive friske igen..

Anmeld

12. december 2010

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Nu er det nok ikke aktuelt mere, men alle de gange Caroline havde feber som lille, ringede jeg til læge/vagtlæge for lige at høre, om hun måtte komme ud, og ALLE uden undtagelse sagde JA. Eneste restriktioner var, at man skulle tjekke dem jævnligt - ca. hver halve time, og selvfølgelig holde øje med hvor varme/kolde de var.

Magnus har også lige haft en omgang med lidt feber, og formiddagsluren har han fået i barnevognen i bryggerset med vinduerne på vid gab, og eftermiddagsluren har han som regel fået udenfor. Så jeg ville gøre det, men selvfølgelig holde godt øje - mine sover heller ikke mere end maks 3 kvarter indenfor i dagslurerne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.