Anonym skriver:
Hej skønne piger
Jeg har et lidt intimt spørgsmål...? Det er lidt over en uge siden jeg fødte... Jeg har her de sidste dage fået tiltagende ondt i/eller omkring min klitoris
. Det gør ondt når jeg sidder, går og står... Og det spænder HELT vildt når jeg skal tisse...
Nogle der har prøvet det samme???
Har lige haft ringet tilfødegangen og de henviste mig til at ringe til egen læge i morgen, s det gør jeg selvfølgelig...
Knuss
Den lille tingest bliver udsat for et voldsomt pres når man føder, og det er jo nok det mest nervecentrerede punkt i hele kvindekroppen. Hvis barnet har stået og trykket langt nede og i lang tid under fødselsforløbet, så kan der sagtens være blevet trykket både på blodkar og nervebaner til netop den.
Lige i de første døgn efter mærker man det ikke så meget, i det kroppens eget morfin arbejder optimalt og bedøver de nedre regioner, og der er andre steder, der er mere ømme, men efterhånden som smerterne klinger af de andre steder, får man mere focus på den, og her kan det altså være yderst smertefuldt inden nerver og blodkar er kommet sig.
Men selvfølgelig skal der kigges på det af lægen, for der kan jo også være opstået rifter, som der kan være gået lidt betændelse i.
Så held og lykke med det.

Kærligst
Sussie
Anmeld