Angst for..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

872 visninger
9 svar
0 synes godt om
11. december 2010

Anonym trådstarter

Ja, det lyder virkelig mærkeligt men som så mange andre kan have voldsom angst, for edderkopper slanger at flyve o.lign.. Så har jeg det for opkast, eller folk der kaster op! Når jeg kan hører lyden af en der kaster op, så føler jeg at jeg skal besvime, jeg hyperventilerer og jeg begynder at græde.. Jeg kan slet ikke styrer det! Og det er så ubehageligt, virkelig.. jeg får det SÅ dårligt, og sådan har jeg haft det hele mit liv, lige siden jeg kan huske!

Altså det er sådan at når jeg ser eller hører om nogle der har bræksyge, skal jeg så langt væk som det overhovedet er muligt. Og hvis jeg er ude for selv at have kvalme, så gør jeg ALT hvad jeg kan for ikke at kaste op.. Altså holder det nede!

Ved ikke hvad jeg ville med dette indlæg, tror bare jeg har brug for luft for den angst! Og hører også gerne fra andre, der måske har fået hjælp til at beabejde den angst, fordi den dag min egen søn får det, så vil jeg jo gerne kunne sidde ved hans side og holde ham på panden..

Er anonym, da jeg virkelig er flov over det!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2010

Ellim

Puha - det lyder virkelig ikke særlig fedt at have det sådan.. ØV..

Jeg hader vikelig HADER også selv at kaste op - men jeg klar det dog.. Ved ikke hvordan du skal komme dig over det.. hmmm.. Men der dag dit barn måske får det sådan, altså kvalme og måske opkast tror jeg nok du skal klare det.. Nogle gange skal man bare kastes direkte ud i det..

Ved ikke rigtig hvad jeg skal svare - men håber du får det bedre med det - med tiden..

(syntes forresten ikke at du ska være flov over det )

Anmeld

12. december 2010

charlottekri

har du prøvet at snakke med din læge om det? Det kan jo være at h*n kan hjælpe dig på en måde med f.eks. en henvisning af en art.. for det lyder bestemt ikke behageligt!

charlotte

Anmeld

12. december 2010

ESV

Syntes overhovedet ikke der er noget at være flov over!

angst og fobier er jo netop IKKE logiske og kan ikke forklares, kunne de det ville der jo som sådan ikke være noget at være bange for..

Selv er jeg rædselslagen for rotter.. På film, af plastic, in real life, bliver helt panikken, lukker øjnene og kan nærmest mærken rædslen helt op af ryggen.Skulle jeg kigge logisk på det ville jeg nok tro på alle dem der siger at de er mere bange for mig end jeg er for dem, men det er jo netop det man ikke kan med en fobi/angst!!

Men bliver nødt til lige at spørge om noget efter at have læst dit indlæg, har du nogen børn???

Tænker i forhold til alt det med opkast.. Vil jo mene der kan opstå et problem der....

Anmeld

12. december 2010

Kløver

Anonym skriver:

Ja, det lyder virkelig mærkeligt men som så mange andre kan have voldsom angst, for edderkopper slanger at flyve o.lign.. Så har jeg det for opkast, eller folk der kaster op! Når jeg kan hører lyden af en der kaster op, så føler jeg at jeg skal besvime, jeg hyperventilerer og jeg begynder at græde.. Jeg kan slet ikke styrer det! Og det er så ubehageligt, virkelig.. jeg får det SÅ dårligt, og sådan har jeg haft det hele mit liv, lige siden jeg kan huske!

Altså det er sådan at når jeg ser eller hører om nogle der har bræksyge, skal jeg så langt væk som det overhovedet er muligt. Og hvis jeg er ude for selv at have kvalme, så gør jeg ALT hvad jeg kan for ikke at kaste op.. Altså holder det nede!

Ved ikke hvad jeg ville med dette indlæg, tror bare jeg har brug for luft for den angst! Og hører også gerne fra andre, der måske har fået hjælp til at beabejde den angst, fordi den dag min egen søn får det, så vil jeg jo gerne kunne sidde ved hans side og holde ham på panden..

Min lillesøster kan slet ikke have sådan noget, dog ikke direkte angst for dte som du, men hun kan slet ik ta det, og heller ikke min mor, så det har næsten altid været min far der har klaret den del, når vi var syge.

jeg kan næsten kun anbefale du snakker med lægen om det, og bliver henvist til enten psykolog eller psykiater, så du kan få hjælp til at bearbejde den angst, for må bestemt ikke være rart

synes absolut ikke du har noget at skamme dig over, det er jo forskelligt hvad folk kan være bange for eller ja have angst for, og man har jo ikke angst med vilje, kig evt på denne liste med navne på forskellige former for angst, så kan du se at der er nogle ting, der evt kunne være værre at have angst for, feks træer

http://da.wikipedia.org/wiki/Skabelon:Fobier

fandt også lige en side på nettet om emetofobi, som er angst for opkastning. Har ikke læst hele artiklen, men tænkte der måske kunne være noget du kunne bruge

http://emetofobi.dk/index.php/1215990

Anmeld

12. december 2010

Anonym trådstarter

ESV skriver:

Syntes overhovedet ikke der er noget at være flov over!

angst og fobier er jo netop IKKE logiske og kan ikke forklares, kunne de det ville der jo som sådan ikke være noget at være bange for..

Selv er jeg rædselslagen for rotter.. På film, af plastic, in real life, bliver helt panikken, lukker øjnene og kan nærmest mærken rædslen helt op af ryggen.Skulle jeg kigge logisk på det ville jeg nok tro på alle dem der siger at de er mere bange for mig end jeg er for dem, men det er jo netop det man ikke kan med en fobi/angst!!

Men bliver nødt til lige at spørge om noget efter at have læst dit indlæg, har du nogen børn???

Tænker i forhold til alt det med opkast.. Vil jo mene der kan opstå et problem der....

Kan sagtens sætte mig ind i det med din angst for rotter, dejligt at hører der også er andre der har angst for noget, og det ikke bare er mig, der er skør..

Ja, jeg har 1 søn på en måned.. Og dét er jo netop der, hvor det kan blive et problem på et tidspunkt.. Men vil alligevel gøre ALT for min søn, så det kunne være at når først jeg stod i det, tænkte jeg ikke over det??

Anmeld

12. december 2010

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Min lillesøster kan slet ikke have sådan noget, dog ikke direkte angst for dte som du, men hun kan slet ik ta det, og heller ikke min mor, så det har næsten altid været min far der har klaret den del, når vi var syge.

jeg kan næsten kun anbefale du snakker med lægen om det, og bliver henvist til enten psykolog eller psykiater, så du kan få hjælp til at bearbejde den angst, for må bestemt ikke være rart

synes absolut ikke du har noget at skamme dig over, det er jo forskelligt hvad folk kan være bange for eller ja have angst for, og man har jo ikke angst med vilje, kig evt på denne liste med navne på forskellige former for angst, så kan du se at der er nogle ting, der evt kunne være værre at have angst for, feks træer

http://da.wikipedia.org/wiki/Skabelon:Fobier

fandt også lige en side på nettet om emetofobi, som er angst for opkastning. Har ikke læst hele artiklen, men tænkte der måske kunne være noget du kunne bruge

http://emetofobi.dk/index.php/1215990

TAK. For alle dine søgninger det vil jeg helt sikkert kigge på.

Og ja, lægen var måske en idé..

Anmeld

12. december 2010

Molly8

Anonym skriver:

Jeg har det selv svært med opkastninger dog ikke i samme grad som dig. Til gengæld er jeg bange for edderkopper. For godt 10 år siden købte vi hus, og der blev jeg så vred over, at der skulle være edderkopper i mit hus. Nu kan jeg - på en god dag - bruge vreden til selv at tage mindre edderkopper. Med tonsvis af toiletpapir, hvorefter jeg løber ud til toilettet og skyller ud.

Som dig har jeg også haft en evne til ikke at kaste op, fordi det bare var for svært, og der går årevis imellem. Jeg er dog efterhånden ved at finde ud af, at når jeg nægter at kaste op, er jeg kvalmesyg i dagevis, hvorimod, hvis jeg får det overstået, bliver jeg hurtigt frisk. Først på ugen havde jeg en tur, hvilket ikke er sket for mig i 3 år eller lignenede. Jeg opdagede, at efter at have drukket en masse vand, kunne jeg "give slip" og kaste op. Næste dag var det overstået. Jeg er egentlig ret stolt - og glad for ikke at skulle være kvalmesyg i dagevis.

Så: Dét jeg har brugt mod min egen frygt for edderkopper er vrede. Mod opkastninger har jeg gjort regnestykket "kaste op og blive frisk eller være kvalmesyg i dagevis" og så i øvrigt drukket en masse vand til hjælp.

Det er ikke sikkert, du kan bruge det til noget. Angst er irrationel. Men du skal i hvert fald på ingen måde være flov. De fleste af os oplever irrationel angst på én aller anden måde i vores liv.

Held og lykke med projektet.

Tanker fra Molly

Anmeld

12. december 2010

SussieThyssen

Anonym skriver:

Jeg synes da lige, du skulle snakke med lægen om det, og måske få et par samtaler med en psykolog, sådan at du kan få nogle værktøjer til at håndtere det.

Kærligst
Sussie

Anmeld

12. december 2010

Kløver

Anonym skriver:

TAK. For alle dine søgninger det vil jeg helt sikkert kigge på.

Og ja, lægen var måske en idé..

Det var så lidt, håber du kan bruge det, og at du måske kan få hjælp til at få det bedre med din angst

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.