Overraskende giftigt: Brios togbane

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.412 visninger
8 svar
0 synes godt om
10. december 2010

Frk. Himmelblå

Halløj alle

Ja, nu ved jeg ikke, om emnet har været oppe, men det her kom i hvert fald så meget bag på mig, at jeg lige må dele det med jer

http://politiken.dk/tjek/sundhedogmotion/forbrugerkemi/ECE1139415/brios-trae-togbane-fuld-af-giftige-stoffer/

Og ØV i øvrigt. Har altid være fan...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2010

Dictes mor

Og her troede man, at man var på den sikre side, hvis man valgte trælegetøj frem for plastik... Æv også!

Anmeld

10. december 2010

Frk. Himmelblå

Dictes mor skriver:

Og her troede man, at man var på den sikre side, hvis man valgte trælegetøj frem for plastik... Æv også!

Ja, lige præcis.

Det er super at blive opmærksom på det her, men synes skisme også, det er trist læsning...

Anmeld

10. december 2010

birthee

Som jeg læser det, er det én specifik togbane fra Brio der er testet med indhold af de giftige stoffer... Så tror da Frederik får lov at lege videre - han ville da blive vildt ked af det, hvis jeg smed det hele ud... Og mon ikke der ville komme en pressemeddelse med tilbagekaldelse???

Anmeld

10. december 2010

moars

øv øv øv...min mor har lige købt en stor æske med brio til vores lille trold i julegave...fordi vi netop også tænkte brio som en "god legetøjsinvestering"

Og tænk ja....man bliver anbefalet trælegetøj alle vegne netop fordi det skulle være giftfrit...og dæleme om så ikke det er trælegetøjet i denne her test der SLET IKKE klare frisag på noget af det...men det gør derimod noget af plastiklegetøjet...Det er en JUNGLE

Anmeld

10. december 2010

Frk. Himmelblå

birthee skriver:

Som jeg læser det, er det én specifik togbane fra Brio der er testet med indhold af de giftige stoffer... Så tror da Frederik får lov at lege videre - han ville da blive vildt ked af det, hvis jeg smed det hele ud... Og mon ikke der ville komme en pressemeddelse med tilbagekaldelse???

Der vil ikke komme nogen tilbagekaldelse under nogen omstændigheder, da det er med fuldt overlæg, at Brio har produceret togbanen med det høje indhold af giftstoffer . De overholder jo (indtil videre) EU-lovgivningen, og kan dermed ikke se noget problem.

Selvfølgelig skal du lade din dreng lege videre med sin togbane. Men vi kan jo allesammen tænke over det fremover, og så måske vælge at lade være med fortsat at støtte Brio...

Men ja, testen drejer sig om en specifik togbane. Men mon ikke, de producerer det hele i serien på stort set samme måde..?

Anmeld

10. december 2010

Polkaprik

Hvor er det bare ærgerligt at man i et land som Danmark ikke kan være tryg ved det man køber til sine børn... eller sig selv for den sags skyld

Det er muligt det kun er den ene togbane der er blevet testet, men jeg tvivler da på at de laver deres andre togbaner på en anden måde. Det giver i hvert fald ikke mening i min verden. 

Jeg har lige købt en togbane til tøsen i julegave og den ryger da vist lige retur til butikken og så må vi finde på noget andet. ØV!

Tak for info

Michelle

Anmeld

10. december 2010

Frk. Himmelblå

moars skriver:

øv øv øv...min mor har lige købt en stor æske med brio til vores lille trold i julegave...fordi vi netop også tænkte brio som en "god legetøjsinvestering"

Og tænk ja....man bliver anbefalet trælegetøj alle vegne netop fordi det skulle være giftfrit...og dæleme om så ikke det er trælegetøjet i denne her test der SLET IKKE klare frisag på noget af det...men det gør derimod noget af plastiklegetøjet...Det er en JUNGLE

Ja, nemlig, en JUNGLE.

Jeg havde også købt Brio-tog til min datter i år, hvis det ikke var fordi, at vi har fået lov til at arve en hel masse af det om kort tid..

Det ved jeg så ikke lige, om jeg er så interesseret i længere.. Men hvem ved, måske har hun i forvejen noget legetøj, som er langt værre? Det er noget, man egentlig ikke har så meget lydt til at tænke over..

Anmeld

10. december 2010

N&J

Der står i artiklen at det er i tunnelen, og de vogne på billedet (hjul og underside), ingen steder står der noget om de gamle vogne og træskinnerne, så jeg ville da bare holde mig til træskinnerne og de almindelige togsæt.. idet der ikke er særlig stor gennemskuelighed på legetøjsområdet, må man selvfølgelig tage den beslutning som forældre som man ønsker, men når de har testet togbanen har de vel også testet skinnerne, og intet fundet, derfor ville jeg til hver en tid lade min datter lege med brio tog og skinner.. ellers ender vi jo med at børnene ikke har noget legetøj igen... jeg er i hvertfald overbevist om at der sikkert er noget af min datters legetøj som ikke er helt uden kemiske stoffer, men jeg aner ikke hvilke, og ville ikke vide hvordan jeg skulle kunne gennemskue det.. og indtil der bliver mere overskuelighed, må jeg jo bruge min sunde fornuft (og hun er jo heldigvis også over det stadie hvor hun propper ting i munden).. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.