I byen med knægten - hva gør i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

661 visninger
8 svar
0 synes godt om
10. december 2010

Hvem?

Før vi fik vores dreng var vi meget sociale mennesker, der altid spiste meget sammen med vennerne i weekenderne, men efter vores dreng er kommet til verden og ikke rigtig ville sove, har jeg stort altid sagt nej tak til invitationer om aften, da jeg simpelthen VILLE have soverutinen til at fungere hjemme først, inden vi prøver ude...

Det kører bare SUPER nu og det tager 5 min at putte ham, hvor det før i tiden sagtens kunne tage 2 timer, både om dagen og til natten... phu ha....

MEN min dreng hader hader hader sin barnevogn (han er kæmpe og han har behov for at bevæge sig fra mave til ryg til fodenden og tilbage igen, flere gange, når han lige skal finde ud af hvordan han vil sove (han er forresten 10 mdr).

Vi er nu inviteret til min onkels føs'dag i aften og det har vi sagt ja til, det hele skal jo heller ikke gå i stå og min mand er ved at være lidt træt af altid at tage afsted og efterlade os alene hjemme,

Hvad gør i, når i er i byen med bebs og de skal puttes?

Vi tager nok rejsesengen med og bruger den fremover når vi skal nogle steder om aften, for den kender ham og der er plads til han kan rode rundt i den....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2010

Mumto3

Det lyder da som en rigtig god ide!!

Lige mens man står i det, føles det som om HELE ens liv er lavet om, men i virkeligheden så er det så uendelig kort tid ud af et langt liv, at vi har små babyer, der kræver at vi er hjemme og passer sengetider. Så vi har i store træk valgt en masse arrangemener fra, og tilgengæld glædes os ekstra meget over det når vi så endelig valgte at tage afsted, omend det er lidt mere besværligt.

Om kort tid (her taler vi måneder) så er han jo så stor, at f.eks. svigerfamilien eller andre, sagtens ville kunne passer ham om aftenen og så har I fri til at feste og hygge, og lillemanden bliver i hans rutine, og så køre det hele meget lettere. Ja, der er så sikkert nogen i familien (til f.eks. din onkels fødselsdag) der vil sige: Ih...vi ville så gerne have set jeres lille baby. Tja,....så må I komme og besøge os, når han er vågen! Babyer og aftenarrangmneter er bare ikke en god blandning.

Håber I får en god fest, og super løsning med rejsesengen!

Anmeld

10. december 2010

Marco2

Det kommer an på hvor vi er.

Er vi hos familie har vi ofte bare benyttet en seng der er i huset. Vores datter NÆGTEDE at ligge i rejsesengen.

Dan hun var helt lille havde vi bare overdelen til barnevognen med. 

Hvis vi har været hos venner, har vi sommetider bare haft hendes madras med og så har hun ligget på gulvet på den.

Og så self hendes egen dyne og pude med.

God fornøjelse og håber det lykkes for Jer at komme lidt ud igen.

AG

Anmeld

10. december 2010

Assi

Marco2 skriver:

Det kommer an på hvor vi er.

Er vi hos familie har vi ofte bare benyttet en seng der er i huset. Vores datter NÆGTEDE at ligge i rejsesengen.

Dan hun var helt lille havde vi bare overdelen til barnevognen med. 

Hvis vi har været hos venner, har vi sommetider bare haft hendes madras med og så har hun ligget på gulvet på den.

Og så self hendes egen dyne og pude med.

God fornøjelse og håber det lykkes for Jer at komme lidt ud igen.

AG

Meget på samme måde vi har gjort det - enten weekendseng eller en madras

Anmeld

10. december 2010

Hvem?

Det lyder da som en rigtig god ide!!

Lige mens man står i det, føles det som om HELE ens liv er lavet om, men i virkeligheden så er det så uendelig kort tid ud af et langt liv, at vi har små babyer, der kræver at vi er hjemme og passer sengetider. Så vi har i store træk valgt en masse arrangemener fra, og tilgengæld glædes os ekstra meget over det når vi så endelig valgte at tage afsted, omend det er lidt mere besværligt.

Om kort tid (her taler vi måneder) så er han jo så stor, at f.eks. svigerfamilien eller andre, sagtens ville kunne passer ham om aftenen og så har I fri til at feste og hygge, og lillemanden bliver i hans rutine, og så køre det hele meget lettere. Ja, der er så sikkert nogen i familien (til f.eks. din onkels fødselsdag) der vil sige: Ih...vi ville så gerne have set jeres lille baby. Tja,....så må I komme og besøge os, når han er vågen! Babyer og aftenarrangmneter er bare ikke en god blandning.

Håber I får en god fest, og super løsning med rejsesengen!

Det jo også det, han er knap 11 mdr nu og skal snart være storebror (om 5 uger), så tager vi lige turen en gang til, men som du skriver, så kan han nemt blive passet hos f.eks. min mor, hvis vi skal nogle steder, jeg har faktisk ikke rigtig savnet at komme ud, da jeg egentlig helst vil være hjemme ved min dreng, så tit og ofte har min mand bare selv taget afsted, men det blir jo da også træls i længden, hvis jeg kun vil være hjemme - det dur jo heller ikke

Så har givet mig selv et spark i nummeren og nu skal vi afsted i aften

Anmeld

10. december 2010

Tdittmann

jeg har altid puttet dem i weekendsengen og så haft der voksipose med og lagt i weekendsengen, og så har de sovet ligeså godt ude som hjemme.

God fest - jeg håber det bliver godt at komme lidt ud

Anmeld

10. december 2010

Hvem?

Tdittmann skriver:

jeg har altid puttet dem i weekendsengen og så haft der voksipose med og lagt i weekendsengen, og så har de sovet ligeså godt ude som hjemme.

God fest - jeg håber det bliver godt at komme lidt ud

Det var nemli også det jeg tænkte jeg ville gøre

Mange tak

Anmeld

10. december 2010

Mumto3

SanneBoe skriver:

Det jo også det, han er knap 11 mdr nu og skal snart være storebror (om 5 uger), så tager vi lige turen en gang til, men som du skriver, så kan han nemt blive passet hos f.eks. min mor, hvis vi skal nogle steder, jeg har faktisk ikke rigtig savnet at komme ud, da jeg egentlig helst vil være hjemme ved min dreng, så tit og ofte har min mand bare selv taget afsted, men det blir jo da også træls i længden, hvis jeg kun vil være hjemme - det dur jo heller ikke

Så har givet mig selv et spark i nummeren og nu skal vi afsted i aften

God fornøjelse i aften, dog har jeg lige en kommetar:

du skriver at du har haft det godt med at være hjemme, men at det dur jo ikke længden at du ikke kommer ud. Du kommer ud!!! -bare ikke lige mens de er helt små babyer og de har så meget brug for dig (og skide smart fra naturens side har de 'lavet' mødre til at have lyst til at være sammen med deres afkom frem for alt anden!)

Selvom I lige tager turen igen, så er det altså bare om 1 år, at I slet ikke står med den problemstilling mere! Så har I to 'store' børn, der gerne vil passes, og som ikke har det samme behov for mor som nu. -og behovet for mor er mindre hos lillebror/søster fordi de har en storebror at være sammen med , som dækker en stor del af 'mor'-behovet. Så den lille bliver langt hurtigere uafhængig af dig!

Anmeld

10. december 2010

Hvem?

Mumto3 skriver:

God fornøjelse i aften, dog har jeg lige en kommetar:

du skriver at du har haft det godt med at være hjemme, men at det dur jo ikke længden at du ikke kommer ud. Du kommer ud!!! -bare ikke lige mens de er helt små babyer og de har så meget brug for dig (og skide smart fra naturens side har de 'lavet' mødre til at have lyst til at være sammen med deres afkom frem for alt anden!)

Selvom I lige tager turen igen, så er det altså bare om 1 år, at I slet ikke står med den problemstilling mere! Så har I to 'store' børn, der gerne vil passes, og som ikke har det samme behov for mor som nu. -og behovet for mor er mindre hos lillebror/søster fordi de har en storebror at være sammen med , som dækker en stor del af 'mor'-behovet. Så den lille bliver langt hurtigere uafhængig af dig!

Ja, phu ha - glæder mig bestemt ikke til den dag, hvor Mor ikke behøves mere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.