Nogle der kan det trick mod forkølse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.597 visninger
11 svar
0 synes godt om
19. februar 2008

SaNiNa

Er blevet så forkølet efter min lille søsters fødselsdag i lørdages...
Og vi skal jo på ferie på fredag og ville rigtig gerne af med den, så jeg ikke skal være sat til hele ferien.
Det trykker i hele hovede og i hørene kan næste ikke høre når man snakker til mig...

så hvis i kender en måde så hører jeg den gerne.

Sanne "som har sendt kæresten ud og finde en næseskylder"

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2008

Honningblomst

Næsespary, varm te og hvile og en god film eller bog:)...tror desværre ikke du kan gøre så meget andet end at vente på det går over, nu du er blevet syg og hvorfor ikke gøre det så behageligt som muligt når nu skaden er sket;).
Rigtig god bedring.
Knus..

Anmeld

19. februar 2008

SaNiNa

næsesparryen springer jeg nok lige over mine slimhinder kan ikke tåle den. Men the og film det er gjortklar og kæresten kommer hjem med den der næseskylder og laver en rom druck... Og jeg bliver læggende under dynen ind til vi skal afsted.
Men det er jo typisk mig at blive syg når vi skal noget...
er da rimelig heldig at der allerede er begynd at løbe efter kun en dag.

Sanne

Anmeld

19. februar 2008

Kloster

Hej Sanne.

Prøv med masser af citrus frugter, the med honning og frisk luft, så næsen kan blive godt tømt ud, når du kommer ind :))

Venlig hilsen
Kloster

Anmeld

19. februar 2008

rlyn

Lav din egen næsespray: 1 tsk salt til ½ liter vand. Spraybøtten kan du købe på apoteket. Ifølge vores ørelæge, skal vi spraye vores næser hver dag for at forbygge, og når vi er forkølede 3-4 gange om dagen - så vi spayer der ud ad ;)
Der ud over kold honning. Når honning opvarmes mister det de nyttige stoffer. Så én teskefuld morgen og aften. Kan du ikke spise det direkte, så smør det på et stykke brød.
Citrusfrugter i massevis, gerne i ingefærthe (skiver af frisk ingefær med kogt vand over og presset citron). Ifølge Tinacybergodte er det vist også godt for sexlivet ;)
Masser af kiwifrugter. kiwi indeholder mere c-vitamin end citrusfrugter.
Sørg for at lufte godt ud og få frisk luft, det holder baktusserne væk.
Menthol i kogende vand og så hovedet ind over med et håndklæder over.

Det er de ting vi plejer at sætte igang, når vi er forkølede - som vi er pt :@

Knus
Rikke

Anmeld

20. februar 2008

SaNiNa

Har sovet hele dagen nu og kan trække vejert lidt mere nu.
I går aftes tvang kæresten man til vagtlægen og hvad så bihulbetændelse og mellemøresbetændelse har fået pencellin (staves) og det er blevet meget bede men sover osse hele tiden så håber det meste er væk fredag så kæreste ikke skal kører alle 1200km selv...

Har drukket en masse the med honning og rom, skyllet næse og alt hvad i har forslået så nu håber jeg bare det bedste...

Mange tak for jeres råd...

Sanne

Anmeld

20. februar 2008

Nan

Et super godt råd er fuldstændigt at holde sig fra andre mennesker og deres befængte ting - så skulle smittefaren være minimal.

Anmeld

20. februar 2008

SaNiNa

kæresten er sover osse på sofaen i de dage her... og har ikke været på arbejde har bare holde dynen så jeg ikke smittede andre...

Sanne "ingefær og æblethe smager ikke godt sammen, men kiwier de smager godt"

Anmeld

21. februar 2008

Hyner

Hejsa.... Jeg ved ikke lige om du er blevet "rask" i tuden, ellers vil jeg godt lige vidersende Loggidut`s råd om forkølelse....
Smør omkring næseborene og hvis der er "hul" på tuden så olie eller smør uden salt....
Jeg bruger det selv og også på min datter, det virker.....
Ellers som der også er beskrevet saltvandsdråber,og kogt vand med frisk citronsaft (og sukker til smagen)så skulle det gerne sætte noget til livs....
Kram Henriette -nu som hugger og sender videre... (sorry Loggi)

Anmeld

21. februar 2008

SaNiNa

Mange tak for jeres gode råd og de må have hjulpet for er ikke så sat til idag og tror det er helt væk i løbet 1-2dag har været oppe hele dagen og være rimelig frisk... (skal være frisk imorgen for der hedder det skiferie)

Kuns Sanne " som pakker og pakker"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.