vil lige høre ang. ammning??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.866 visninger
6 svar
0 synes godt om
30. august 2008

Fam. Madsen

jeg fik en søn for 3 mdr. siden.
og jeg prøvet og amme ham den første uge.

for hvem vil ikke gerne amme når man får et barn... det er jo den bedste hygge man kan få med sit barn.

men her kommer det så at jeg efter 3 dage fandt ud af at jeg faktisk ikke rigtig havde noget mælk i brysterne, jeg købte en pumpe og fandt ud af at jeg kun kunne få 10-20 ml. ud pr. bryst.

så jeg ringet til læge og hun sage at jeg skulle forsætte men give flask ved siden af. så det gjor jeg, men det hjælp ikke for jeg stoppet helt med og pruducer mælk.

er der andre der har prøvet det samme???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2008

MorCamilla

Jeg har prøvet lidt i samme stil.. Jeg fik en søn 10 uger før tid, og min krop havde ikke nået at producere mælk til ham, så det satte jeg i gang med malkemaskiner... (AV mine bryster skulle jeg hilse at sige:))) Det lykkes mig at få ca 20 ml ud hver gang, (dog efter noget tid) Sygeplejeskerne gav min søn sondemad det første lange stykke tid... Så jeg havde "god tid" til at få mælken ordenligt i gang...

Da min søn så blev stor nok til at drikke ved mig og jeg stadig ikke havde mere end 20 - 30 ml, opgav jeg og gav ham flaske i stedet for...

Jeg er bare en af dem der ikke ville amme for en hver pris...

Knus fra Camilla.

Anmeld

1. september 2008

Tikki

ja...min datter er godt nok 1 år nu, men jeg "ammede" i kun 5 uger......Der var heller ikke mælk nok og jeg producerede ikke mere selvom jeg forsøgte at lægge til tit. Min datter var jo så tilsidst meget meget sulten, så jeg gav flaske ved siden af, hvilket betød, at hun tilsidst ikke ville lægges til, fordi der ikke kom nok ud af mig og ikke så hurtigt som flasken....så det var et værre gedemarked hver gang og tog hele dagen med enten at forsøge at amme, malke ud (højst 10-20 ml på en dag) og give flaske. Så jeg stoppede helt efter 5 uger og hvilken lettelse.

Nu er jeg gravid igen og vil da prøve at amme igen, men er indstillet på at give flaske også denne gang. Min datter har haft det fint med flasken og er en sund og rask pige.......det er jo det modsatte man får at vide, når man ikke ammer - lige til at blive helt nervøs over og ked af de mange dumme kommentarer over ikke at kunne amme..uf - husker det stadig tydeligt. Men som sagt har min datter overlevet flasken 8D, er aldrig syg, har ikke astma eller allergi, følger fint med og jeg er overbevist om hun også bliver dygtig i skolen :D

Anmeld

1. september 2008

Honningblomst

Jeg har prøvet at malke ud og kunne intet få ud, men jeg ammede altså og ammede fuldt ud i over 4 mdr. så det behøver ikke være et tegn på ingen mælk at der ikke kommer mere ved udmalkning.....nedløbsrefleksen er jo heller ikke igang når det bare er en maskine.
Synd at ødelægge for meget ved at give flaske for hurtigt..
Knus Eva...

Anmeld

1. september 2008

Fam. Madsen

Jeanette skriver:

ja...min datter er godt nok 1 år nu, men jeg "ammede" i kun 5 uger......Der var heller ikke mælk nok og jeg producerede ikke mere selvom jeg forsøgte at lægge til tit. Min datter var jo så tilsidst meget meget sulten, så jeg gav flaske ved siden af, hvilket betød, at hun tilsidst ikke ville lægges til, fordi der ikke kom nok ud af mig og ikke så hurtigt som flasken....så det var et værre gedemarked hver gang og tog hele dagen med enten at forsøge at amme, malke ud (højst 10-20 ml på en dag) og give flaske. Så jeg stoppede helt efter 5 uger og hvilken lettelse.

Nu er jeg gravid igen og vil da prøve at amme igen, men er indstillet på at give flaske også denne gang. Min datter har haft det fint med flasken og er en sund og rask pige.......det er jo det modsatte man får at vide, når man ikke ammer - lige til at blive helt nervøs over og ked af de mange dumme kommentarer over ikke at kunne amme..uf - husker det stadig tydeligt. Men som sagt har min datter overlevet flasken 8D, er aldrig syg, har ikke astma eller allergi, følger fint med og jeg er overbevist om hun også bliver dygtig i skolen :D

jeg var også meget ked af det, ved at jeg ikke kunne amme ham men kan helt klart se at han klare sig fint, elvom at han ikke er så stor han er godt 3mdr. og bruger en str. 56 i tøj.

men han pluder og griner, når han vågner ligger han og snakker med sig selv ikke noget med at han skriger eller noget.

så han trives jo fint, men synes bare slev han er lille og det siger alle der ser ham også at han er sidst han blev vejet, vejet han 4650 gram og målte 56cm så kan da godt se han er lille, men en dejlig dreng:D

Anmeld

1. september 2008

Honningblomst

ungmor2008 skriver:

Jeanette skriver:

jeg var også meget ked af det, ved at jeg ikke kunne amme ham men kan helt klart se at han klare sig fint, elvom at han ikke er så stor han er godt 3mdr. og bruger en str. 56 i tøj.

men han pluder og griner, når han vågner ligger han og snakker med sig selv ikke noget med at han skriger eller noget.

så han trives jo fint, men synes bare slev han er lille og det siger alle der ser ham også at han er sidst han blev vejet, vejet han 4650 gram og målte 56cm så kan da godt se han er lille, men en dejlig dreng:D

Er sikker på du gør det der er helt rigtigt for jer...:) og han lyder da som en lille lækker gut....(L)
Knus..

Anmeld

1. september 2008

Fam. Madsen

Eva skriver:

ungmor2008 skriver:

Jeanette skriver:

Er sikker på du gør det der er helt rigtigt for jer...:) og han lyder da som en lille lækker gut....(L)
Knus..

tusind tak...

jeg vil gøre alt for min søn, han er jo det beste der er sket for mig..(L)(L)

er spændt på og se hvad sp siger på torsdag når hun kommer:)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.