Hvornår skal jeg teste?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

402 visninger
6 svar
0 synes godt om
8. december 2010

Frøken J.

I have no idea, hvornår jeg skal teste. Hvordan finder man ud af det? Jeg stoppede på p-piller den 22. november, og havde mens fra d. 28 november til 2. december.. Og jeg aner ikke hvor lang min cyklus er, da den jo har været styret af piller i mange år. Så hvordan finder jeg ud af, hvornår jeg skal teste? Bare sådan sidst i december, fx d. 30, eller hvordan? Altså såfremt jeg ikke får mens..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2010

Putomanen

Uh, det er jo svælrt at sige. Du skal jo vide længden på din cyklus, for at kunne regne din testdag ud. Indtil videre kan du prøve at regne med, at den varer 28 dage, som er mest normalt. Og ellers, så hold styr på din mesntruation de næste par måneder, og så kan du nok se et mønster

Men eftr p-pille stop kan hormonerne godt drille kroppen lidt i et godt stykke tid.

Jeg håber, at du snart får styr på det

Anmeld

8. december 2010

Frøken J.

Putomanen skriver:

Uh, det er jo svælrt at sige. Du skal jo vide længden på din cyklus, for at kunne regne din testdag ud. Indtil videre kan du prøve at regne med, at den varer 28 dage, som er mest normalt. Og ellers, så hold styr på din mesntruation de næste par måneder, og så kan du nok se et mønster

Men eftr p-pille stop kan hormonerne godt drille kroppen lidt i et godt stykke tid.

Jeg håber, at du snart får styr på det

Jeg har nemlig også bare sat den der ticker til 28 dage.. Men det kan være jeg venter lidt ekstra dage inden jeg tester, hvis min mens ikke kommer. For ja, kroppen kan jo godt drille efter p-piller!

Anmeld

8. december 2010

Putomanen

Secrets skriver:

Jeg har nemlig også bare sat den der ticker til 28 dage.. Men det kan være jeg venter lidt ekstra dage inden jeg tester, hvis min mens ikke kommer. For ja, kroppen kan jo godt drille efter p-piller!

Du må i hvertfald forsøge ikke at få for mange forhåbninger, hvis der går mere end 28 dage, uden at din mens kommer. Og ja, det er rigtig svært  Kan du ikke huske hvordan din cyklus var, inden du startede på p-piller? Det kan måske give dig en indikation.

Anmeld

8. december 2010

Frøken J.

Putomanen skriver:

Du må i hvertfald forsøge ikke at få for mange forhåbninger, hvis der går mere end 28 dage, uden at din mens kommer. Og ja, det er rigtig svært  Kan du ikke huske hvordan din cyklus var, inden du startede på p-piller? Det kan måske give dig en indikation.

Nej, jeg aner det virkelig ikke, for jeg startede på p-piller for 6 år siden, og dengang var jeg lidt ligeglad med hvor lang min cyklus var, så det var jeg ikke obs på

Anmeld

8. december 2010

Frejsmor

Du kunne muligvis også teste for ægløsning, det ville også kunne give dig noget at regne efter(selvom det selvfølgelig også svinger fra kvinde til kvinde)..

Men ja fra den dag du står med positiv ÆL går der som regel ca. 14 dage til forventet mens..

Men jeg sys jeg vil råde dig til at tage det stille og roligt, for det er heller ikke alle der kan teste positiv allerede på 1dag for udebleven mens, jeg kan f.eks først teste en uges tid efter..

Og det med at teste i tide og utide kan være noget så stressende for kroppen..

Held og lykke med PB!!

Knus

Anmeld

8. december 2010

Frøken J.

Du kunne muligvis også teste for ægløsning, det ville også kunne give dig noget at regne efter(selvom det selvfølgelig også svinger fra kvinde til kvinde)..

Men ja fra den dag du står med positiv ÆL går der som regel ca. 14 dage til forventet mens..

Men jeg sys jeg vil råde dig til at tage det stille og roligt, for det er heller ikke alle der kan teste positiv allerede på 1dag for udebleven mens, jeg kan f.eks først teste en uges tid efter..

Og det med at teste i tide og utide kan være noget så stressende for kroppen..

Held og lykke med PB!!

Knus

Jeg har på forhånd bestemt ikke at bruge ÆL-test.. Dels fordi jeg har læst så meget om, at de ikke er så præcise, og det afhænger af HVOR positiv testen er, og andre metoder som fx måling af temperatur er også ret upræcise. Så jeg tror jeg tager det som jeg kommer, og så kan jeg måske sige, at er min mens ikke kommet den 1. januar, så tester jeg Så er der gået 33 dage..

Nårh ja, og tak forresten!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.