Min datter ELSKER at sove i armene hos os, men...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

605 visninger
3 svar
0 synes godt om
8. december 2010

sismofutten

det er da bare ikke til at holde ud i længden..

Hun er 11 uger gammel, og sover en del, og om dagene skal hun HELST sove i armene på os..
Hvis jeg lægger hende i hendes seng, efter hun er faldet i søvn, vågner hun efter 45 min. til 1 time og jeg kan se hun er træt - tit får jeg hende til at falde i søvn igen på min arm, men så snart jeg prøver at lægge hende, vågner hun igen - men hvis hun får lov til at sove hos mig, kan hun snilt sove 1½ time mere..

Om natten er der som sådan ikke nogen problemer..
Hun falder i søvn på vores arm ved en 20/21-tiden, hvorefter vi lægger hende i hendes seng - så sover hun alt i mellem 3 og 6 timer, hvorefter hun vågner, skal have mad og falder så i søvn igen på min arm, efter ca. 10 min., og så efter ydereligere et kvarter kan jeg lægge hende, hvor hun så igen sover i sin egen seng i ca. 3 timer mere - sådan går hele natten (fra kl. 20/21 til 7/8) - og hun græder meget sjældendt om natten, hvilket jo er skønt..

Men kan det være rigtigt at hun sover så meget på vores arme om dagen - jeg ved godt hun har brug for tryghed, men stadigvæk..

Hvad er Jeres erfaringer? Og evt. gode råd?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2010

jannebjerre

Naaaajjj...hun skal lærer, at sove selv Men vil hun ikk sove i sin barnevogn?? Jeg ville foreslå du startede med at ligge hende selv og så pak hende godt ind, så hun ligger trygt og varmt for jeg ved, at hvis hun først falder i søvn ved dig og du så ligger hende og du så ikk er der når hun vågner, så bliver hun altså forskrækket...

Håber du kunne bruge mit svar til noget

Anmeld

9. december 2010

sismofutten

jannebjerre skriver:

Naaaajjj...hun skal lærer, at sove selv Men vil hun ikk sove i sin barnevogn?? Jeg ville foreslå du startede med at ligge hende selv og så pak hende godt ind, så hun ligger trygt og varmt for jeg ved, at hvis hun først falder i søvn ved dig og du så ligger hende og du så ikk er der når hun vågner, så bliver hun altså forskrækket...

Håber du kunne bruge mit svar til noget

Mange tak for dit svar :-)

Hmm, altså, den barnevog - jo, nogen dage er den rigtig god, og hun kan sove ca. 3 timer i den, andre dage gider hun sover ½ time, og det er selv om den er i bevægelse eller ej...

Anmeld

9. december 2010

Cris

Der mange som har det samme, du er ikke alene   En slynge eller en vikle er pengene værd, min den store boede næste hele tiden derinde om dagen... Der hjælper meget. Måske kan du også begynde at svøve hende. Så kan du ligge hende og hun ligger stadig trygt, der er mange der gør det i flere måneder og der fungerer rigtigt godt. Du kan prøve at svøve hende helt og så kun maven og ben, mens armene er frie. Ellers en ekstra barnevogn derhjemme, den fylder bare så meget, men det hjælper også! Vi har ikke haft en vugge, så i starten har vi lagt ham (den lille, som ikke var så tilfreds i slyngen som storbror) i en lift og så har jeg vugget ham derinde. Da han var ved at blive stor, har jeg haft en ekstra paraply klapvogn i lejligheden, som kan åbnes helt flad. Jeg har lagt liften på den og så har jeg bare vugget ham derinde. Hvis han vognede inden en time, har jeg ikke taget ham op, jeg har bare trillet ham frem og tilbage indtil han sov videre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.