1. samtale hos gynækolog

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

624 visninger
9 svar
0 synes godt om
8. december 2010

Putomanen

Jeg er lidt i tvivl om dette emne hører til under "barnløshedsbehandling" eller "prøver at blive gravid". Men jeg har svært ved at kalde mig selv barnløs, så jeg holder mig til her.

Kæresten og jeg var til gynækolog i dag. Vi fik fortalt hele det forløb, vi står overfor, og selvom der var rigtig mange ting i det, fik han fortalt det på en forståelig måde.

Vi fik begge taget blodprøver og jeg blev scannet og fik taget prøver for celleforandringer og klamydia. Scanningen viste en fin livmoder, at jeg havde haft ægløsning, og der var æg i begge æggestokke. Så det er bare skønt!

Kæresten har fået en tid til en sædprøve på tirsdag, og nu venter jeg på, at min mens kommer, så jeg kan ringe til dem og få en tid 5-7 dage efter. Så vidt jeg husker skal jeg have "skyllet" æggelederne, for at se, om der er fri passage.

Det er bare så skønt, at der sker noget. Så må vi håbe, at prøverne kommer tilbage med et godt resultat

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2010

Jarnsaxa

Lyder da som om, at alt er godt indtil videre

Var selv til gynæ i sidste uge. Fik ikke så detaljeret en forklaring som dig, men hun sagde bare, at "alt ser fint ud dernede", så går ud fra, at hun ville have kunne se, hvis der manglede æg i æggestokkene eller noget?

Anyways, held og lykke fremover

Anmeld

8. december 2010

Putomanen

Jarnsaxa skriver:

Lyder da som om, at alt er godt indtil videre

Var selv til gynæ i sidste uge. Fik ikke så detaljeret en forklaring som dig, men hun sagde bare, at "alt ser fint ud dernede", så går ud fra, at hun ville have kunne se, hvis der manglede æg i æggestokkene eller noget?

Anyways, held og lykke fremover

Ja, jeg synes at det var en positiv samtale.

Mon ikke hun havde sagt noget, hvis det ikke så helt fint ud  Hvad er jeres næste skridt nu? Skal du også vente, til du får din næste mens?

Mange tak for det, og også et helt og lykke til dig!

Anmeld

8. december 2010

Jarnsaxa

Putomanen skriver:

Ja, jeg synes at det var en positiv samtale.

Mon ikke hun havde sagt noget, hvis det ikke så helt fint ud  Hvad er jeres næste skridt nu? Skal du også vente, til du får din næste mens?

Mange tak for det, og også et helt og lykke til dig!

Ville hun nok. Håber bare hun har scannet ordentligt :p

Vi er først lige gået i gang, har bare haft nogle problemer, så jeg har haft brug for at blive tjekket allerede nu. Der skal ikke ske mere nu, andet end vi bare skal prøve løs Det er først om en år eller noget, at vi skal tjekkes yderligere, hvis altså der ikke er sket noget endnu.

Hvor længe har I prøvet?

Anmeld

8. december 2010

Putomanen

Jarnsaxa skriver:

Ville hun nok. Håber bare hun har scannet ordentligt :p

Vi er først lige gået i gang, har bare haft nogle problemer, så jeg har haft brug for at blive tjekket allerede nu. Der skal ikke ske mere nu, andet end vi bare skal prøve løs Det er først om en år eller noget, at vi skal tjekkes yderligere, hvis altså der ikke er sket noget endnu.

Hvor længe har I prøvet?

Mon ikke, hun har haft helt styr på det. Hun har sikkert bare gjort det så mange gange, at hun glemmer at forklare det til os almene mennesker

Det er da rart at vide, at I bare kan give den fuld gas nu hva! Så skal der sexes en masse

Vi gik i gang med PB i september 2009, så det er ved at være et lille stykke tid siden. Og der er aldrig sket noget, så vi blev urolige for, at der måske var noget galt. Og så satte vi gang i den store trædemølle

Anmeld

13. december 2010

Nana88

jeg har selv været igennem den mølle

og jeg har fået en ÆL-sprøjte, så nu håber jeg den er der denne gang, ellers overvejer vi insemination inden for 3 månder

Anmeld

13. december 2010

Putomanen

Nana88 skriver:

jeg har selv været igennem den mølle

og jeg har fået en ÆL-sprøjte, så nu håber jeg den er der denne gang, ellers overvejer vi insemination inden for 3 månder

Får man æl-sprøjte, hvis man ikke får ægløsning? Jeg er stadig meget ny i dette.

Jeg skal ind på fredag og have skyllet mine æggeledere og se, om der er passage. Men pga. julen sker der ikke mere i denne omgang.

Hvad der efterfølgende skal ske, tror jeg er afhængig af min kærestes sædprøve og min skylgning på fredag. Men så vidt jeg forstod, går vi ret hurtigt i gang .

Anmeld

13. december 2010

Nana88

Putomanen skriver:

Får man æl-sprøjte, hvis man ikke får ægløsning? Jeg er stadig meget ny i dette.

Jeg skal ind på fredag og have skyllet mine æggeledere og se, om der er passage. Men pga. julen sker der ikke mere i denne omgang.

Hvad der efterfølgende skal ske, tror jeg er afhængig af min kærestes sædprøve og min skylgning på fredag. Men så vidt jeg forstod, går vi ret hurtigt i gang .

Nej du får den bare for at hun kan være sikker på at man får en ordenlig ÆL... er har ellers selv er perfekt cyklus på 28 dage og ÆL på 14 dagen...

Men det kunne da være en mulighed for jer, ved din næste Æl du skal jo selv tage den

Anmeld

13. december 2010

Putomanen

Nana88 skriver:

Nej du får den bare for at hun kan være sikker på at man får en ordenlig ÆL... er har ellers selv er perfekt cyklus på 28 dage og ÆL på 14 dagen...

Men det kunne da være en mulighed for jer, ved din næste Æl du skal jo selv tage den

Ja, mon ikke min gyn. fortæller mig alt om det

Jeg har læst lidt om det, og det virker som om, at man skal derind mange gange i løbet at 1 cyklus. Det virker godt nok lidt overvældende! Men vi må tage det, som det kommer

Anmeld

13. december 2010

Nana88

Putomanen skriver:

Ja, mon ikke min gyn. fortæller mig alt om det

Jeg har læst lidt om det, og det virker som om, at man skal derind mange gange i løbet at 1 cyklus. Det virker godt nok lidt overvældende! Men vi må tage det, som det kommer

ja den første måned render man ind og ud derfra

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.