Vågen tid og at ligge på maven! :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.940 visninger
4 svar
0 synes godt om
8. december 2010

Louisesam

Jeg har lagt dette indlæg i oktobergruppen, men lægger det også lige her, da jeg jo som nævnt "flytter" hertil Jeres små er jo nærmere min søns alder, så I kan nok lidt bedre svare:

Mikas er nu knap 3 mdr. gammel, og han vil stadig ikke ligge på maven! Han hader det simpelthen og græder hver gang, vi ligger ham på maven - på gulvet på et legetæppe eller vattæppe, på vores maver eller ben, når vi ligger på gulvet, på puslepuden, på sofaen, bordet på et tæppe osv. Han vil bare kun ligge på ryggen eller bæres af os! Lille pus! Så vi kæmper med at han skal trænes til at kunne ligge længere og længere for hver gang og træne sin nakke!

Jeg ved at en 3-mdr. baby helst skal ligge på maven det meste af sin vågne tid, så den kan tumle og træne nakken, ryggen osv. og det forsøger vi jo at efterleve. Men det er sgu svært, når han græder sådan hver gang. Sundhedsplejersken siger bare, at vi skal blive ved! Så det gør vi! Men han er jo vågen en del timer om dagen. Noget går selvfølgelig til amning, skiftning og sådan, men det er stadig meget tid, hvor han skal kæmpe med at ligge på maven...

Hvordan går det med jeres små og at ligge på maven? Hvad gør I og hvor længe ad gangen? Hvad har I fået at vide af jeres sundhedsplejerske? Og hvor meget er de vågne efterhånden?

Knus herfra! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2010

GitteC78

Hej Louise

Jeg har en søn fra d. 19 sep. og har samme problem som du har. Han vil gerne ligge på maven hvis han ligger på vores mave. Når vi  så ligger ham på maven på sofaen eller gulvet, går der et par min. og så græder han. Det er ikke til at holde til og man får jo ondt af den lille. Vi har snakket med sundhedsplejelsken om det og hun siger at vi bare skal øve og at han nok skal blive glad for det. Nogle gange tror jeg aldrig at han bliver glad for det, men vi øver os og håber.....

Vores søn er vågen mange timer i døgnet, han får en lur i løbet af formiddagen og sidst på eftermiddagen. Og så tager han en lur hen på aftenen. Det er forskelligt hvor mánge timer han sover. Hvis han sover ude i barnevognen kan han nemt tage 3 timer i streg. Dejligt...

knus

Gitte

Anmeld

13. december 2010

Louisesam

GitteC78 skriver:

Hej Louise

Jeg har en søn fra d. 19 sep. og har samme problem som du har. Han vil gerne ligge på maven hvis han ligger på vores mave. Når vi  så ligger ham på maven på sofaen eller gulvet, går der et par min. og så græder han. Det er ikke til at holde til og man får jo ondt af den lille. Vi har snakket med sundhedsplejelsken om det og hun siger at vi bare skal øve og at han nok skal blive glad for det. Nogle gange tror jeg aldrig at han bliver glad for det, men vi øver os og håber.....

Vores søn er vågen mange timer i døgnet, han får en lur i løbet af formiddagen og sidst på eftermiddagen. Og så tager han en lur hen på aftenen. Det er forskelligt hvor mánge timer han sover. Hvis han sover ude i barnevognen kan han nemt tage 3 timer i streg. Dejligt...

knus

Gitte

Ok, odt at høre, at andre har samme problem Og at din sundhedsplejerske har sagt det samme som vores har til os. Vi træner også bare videre, men synes altså at det er så hårdt at se og høre på, når han græder Og er så bange for, at ham "mister tilliden" til os, når vi hele tiden udsætter ham for noget som han bare ikke kan lide Snøft!

Anmeld

13. december 2010

GitteC78

Ja det er ikke sjovt at høre ham skrige, det går lige ind i hjertet. Men selvom det er hårdt at se ham skrige og græde, ved man jo at det skyrker dem og at de på længere sigt, vil blive glad for at ligge på maven. Her for ca 1 time siden havde vi ham omme og ligge. Han var så dygtig til at holde sit hoved og der gik længere tid i dag inden han begyndte at græde, så trængning hjælper

Anmeld

15. december 2010

Louisesam

GitteC78 skriver:

Ja det er ikke sjovt at høre ham skrige, det går lige ind i hjertet. Men selvom det er hårdt at se ham skrige og græde, ved man jo at det skyrker dem og at de på længere sigt, vil blive glad for at ligge på maven. Her for ca 1 time siden havde vi ham omme og ligge. Han var så dygtig til at holde sit hoved og der gik længere tid i dag inden han begyndte at græde, så trængning hjælper

Hold da op - min Mikas har faktisk ligget på maven i dag i flere minutter ad gangen! Nåede at tage kameraet frem og filme, hvor dygtig han var... helt interesseret i det han kunne se og han væltede endda om på ryggen af sig selv vha. en halv "flyver" (arme og ben der stritter op, når de ligger på maven, så de de tumler fra side til side)! Fantastisk, er SÅ glad for at se fremskridt!

Og tillykke med din lille som også gør store fremskridt Det er da bare dejligt at se at ens kraftanstrengelser (også de psykiske) giver pote!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.