Jeg har lagt dette indlæg i oktobergruppen, men lægger det også lige her, da jeg jo som nævnt "flytter" hertil
Jeres små er jo nærmere min søns alder, så I kan nok lidt bedre svare:
Mikas er nu knap 3 mdr. gammel, og han vil stadig ikke ligge på maven! Han hader det simpelthen og græder hver gang, vi ligger ham på maven - på gulvet på et legetæppe eller vattæppe, på vores maver eller ben, når vi ligger på gulvet, på puslepuden, på sofaen, bordet på et tæppe osv. Han vil bare kun ligge på ryggen eller bæres af os!
Lille pus! Så vi kæmper med at han skal trænes til at kunne ligge længere og længere for hver gang og træne sin nakke! 
Jeg ved at en 3-mdr. baby helst skal ligge på maven det meste af sin vågne tid, så den kan tumle og træne nakken, ryggen osv. og det forsøger vi jo at efterleve. Men det er sgu svært, når han græder sådan hver gang. Sundhedsplejersken siger bare, at vi skal blive ved! Så det gør vi! Men han er jo vågen en del timer om dagen. Noget går selvfølgelig til amning, skiftning og sådan, men det er stadig meget tid, hvor han skal kæmpe med at ligge på maven...
Hvordan går det med jeres små og at ligge på maven? Hvad gør I og hvor længe ad gangen? Hvad har I fået at vide af jeres sundhedsplejerske? Og hvor meget er de vågne efterhånden?
Knus herfra! 
Anmeld