Mærker i liv??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

843 visninger
8 svar
0 synes godt om
8. december 2010

Line Højdal

Hej alle tøser...

Nu kommer jeg lige med endnu et indlæg - jeg synes der er så mange ting jeg gerne vil dele/ spørgsmål der kører rundt i hovedet osv... Men det er vel meget naturligt når man venter sit første barn - håber jeg

Jeg er nu 20+6 og ved fra scanningen at min moderkage ligger foran og fungerer som stødpude for alle lillemandens bevægelser - ret irriterende egentlig!!  Men altså... bedst som jeg egentlig havde indstillet mig på at der nok kunne gå et par uger endnu (senest i uge 25 har jeg læst et sted), ja så er jeg begyndt at fornemme et eller andet... Det føles som om noget kilder mig på indersiden af maveskindet - måske som små bobler øverst og i siderne. Tror i det kan være livstegn derindefra??

Og hvad med jer...? Mærker i allerede liv dagligt, eller??

Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2010

Smilendesussi

Hej Line.

Jeg havde æren af at mærke liv for første gang i torsdags. Det var første gang, at jeg var 100% sikker på at det var et lille spark. Ellers har jeg jo også læst omkring bobler - men hvordan f.... mærkes det??? Så jeg er meget sikker i min sag nu og har mærket det igen i søndags og så næsten hver dag siden. Men min moderkage/eller babyens ligger også helt inde imod min rygsøjle. Så til MD scanning sagde de også, at der sikkert ikke ville gå lang tid. En kollega til mig har mærket liv i uge 24 og der lå moderkagen, som du beskriver det. Så bare ha lidt tålmodighed

Anmeld

10. december 2010

kaka4

Hejsa,

jeg mærker liv mange gange i løbet af en dag, og har gjort det i mindst 4 uger. Første gang da jeg var gravid var dog helt anderledes - da lå min moderkage også foran, og jeg mærkede først liv sådan rigtigt i uge 24 eller 25. Når moderkagen ligger foran skal barnet virkelig sparke hådt før det mærkes, så det er helt normalt.

kram kaka4

Anmeld

10. december 2010

Line Højdal

Tak for svaret...

Jeg håber på at få et ordentligt spark eller to i julegave - det kunne vare en super gave

Line

Anmeld

10. december 2010

Stine Raaholt

Hej

Jeg har mærket liv første gang i går - som en lille boble eller en lille fiskehale, den stryger på indesiden af maven...

det er mit trejde barn, så derfor er jeg ret bevidst om fornemmelsen allerede nu i uge 15.

ved min første lå moderkagen også foran, og jeg var først sikker på at det var liv jeg mærkede da jeg var i 24. uge... så du skal ikke være urolig... og det du beskriver kan sagtens være små tegn på liv derindefra... men det kan være svært sådan rigtig at tro på at det er det man mærker

Anmeld

10. december 2010

_-Kathrine-_

Har mærket liv i en 14 dages tid nu, og det er bare så dejlig livsbekræftende-du kan godt glæde dig

De der "bobler" har jeg ikke rigtig mærket-ikke hvad jeg ved af ihvertfald... Men sådan nogle så hyggelige spark flere gange om dagen... Men mest når jeg ligger og slapper af

Kathrine

Anmeld

10. december 2010

birthee

Jeg er 2. gangs gravid, og har mærket liv siden jeg var ca. 17 uger henne - nogle dage er det mere end andre... de sidste 3 dage, har det ikke været som det plejer, men mærker stadig liv hver dag - men må da indrømme jeg har været på nippet til at ringe på fødegangen, og lige vende det med dem... pga. foranliggende moderkage kan det jo godt være lidt svært at mærke de små spark - men har da fået reaktioner når jeg har drukket koldt vand og slappet af bagefter - synes bare jeg er lidt mere nervøs/opmærksom den her gang...

Anmeld

11. december 2010

marijke85

hej line,

jeg har mærket liv siden uge 18-19, og mærker det hver dag idag var det også første gang jeg kun se min mave bevæget, da jeg have tøj på, det er godst nok sjov og se! det føles bare så vildunderligt, sådan en lille en da hygger sig i maven!

go weekend til jer!

Anmeld

14. december 2010

Line Højdal

Tak for alle jeres svar..

Jeg kan kun sige at jeg er død misundelig!!!
Glæder mig så meget til at kunne mærke de tydelige spark derindefra... Men der går nok heller ikke længe nu...

Havde besøg af jordmoderen i dag - vi lyttede hjerte og målte og mærkede på livmoderens størrelse, -alt var fint! Så han vokser tilsyneladende som han skal lillemanden

Jordmoderen var helt sikker på at de små ting jeg har mærket er livstegn og mente at jeg nok om et par uger kunne mærke tydeligt liv.. Så det er bare om at væbne sig med tålmodighed (Jeg håber stadig på et spark i julegave derindefra)

Super hyggeligt jordmoder besøg, en flot og sund hjertelyd fra supermanden og kun 10 dage til jul... Man kan da kun være glad!!

Line

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.