Veninde diskution..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2010

piadas

karina pigen skriver:

wheee.. elsker at ha ret!!

Hehe!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2010

Maria-s

DK skriver:

Hvis man føder i 4 kvartal (som din veninde har gjort) så får hun børnecheken første gang d. 20.1.10! Og der får hun for "3 mdr." altså hun får for 1. kvartal!

Hvis hun havde født d. 31/12.10, altså også i 4. kvartal, så havde hun ligeledes fået børnecheken d. 20.1 og for alle "3 mdr."!

Hvis hun havde født d. 1/1.2011, havde hun altså først fået for alle 3. mdr. d. 20/4.2011! 

Man får aldrig en "halv" eller "kvart" børnechek, man får altid hele molevitten. Det er een samlet ydelse, og sådan set ikke delt op i måneder. Men altså først den første 20. i hvert kvartal.

Så det er ikke ligegyldigt om man føder d. 31/12 eller 1/1 når det kommer til december, marts, juni og september

hehe men spørger lige... Jeg er sat til den 4. marts. Hvis jeg føder før den 1. marts så får jeg 3 måneders "ekstra" penge end hvis jeg føder på terminsdagen eller efter?... For så vil jeg da godt føde bare en uge før tid sådan slut februar

ej spøg til side, han skal bare komme når han er klar og færdigbagt ikke ét minut før!

Anmeld

8. december 2010

karina pigen

Maria-s skriver:

hehe men spørger lige... Jeg er sat til den 4. marts. Hvis jeg føder før den 1. marts så får jeg 3 måneders "ekstra" penge end hvis jeg føder på terminsdagen eller efter?... For så vil jeg da godt føde bare en uge før tid sådan slut februar

ej spøg til side, han skal bare komme når han er klar og færdigbagt ikke ét minut før!

hehe.. kender det

er sat til den 5 januar.. meeen jeg vil helst ik ha et dec barn det eneste positive hvis jeg føder i dec udover at ha min søn i mine hænder er at jeg så liige får  lidt flere penge sat til siden til hans barnedåb.. meeeen vil nu helst undvære dem og så han først kommer engang i januar...

jul og nytår neej taaak, det må være øv at ha fødselsdag så tæt på jul.. nej nej

Anmeld

9. december 2010

CA

Maria-s skriver:

Nope, du skal føde før d. 1. Men ja de skal bare vente med at komme til de er helt klar Så må vi finde pengene et andet sted 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.