gravid efter en fødsel med ks

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.830 visninger
10 svar
0 synes godt om
8. december 2010

mizz-lillemor06

hey

skal lige hører om der er nogen som har mærket noget til sit kejsersnit med anden graviditet.

jeg fik akut kejsersnit ved min den første og er så bleven gravid nu 4½ efter den første. men er det normalt at kunne mærke lidt til sit ar fra ks så lang tid efter??

hilsen en glad til snart to.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2010

Halbschön

mizz-lillemor06 skriver:

hey

skal lige hører om der er nogen som har mærket noget til sit kejsersnit med anden graviditet.

jeg fik akut kejsersnit ved min den første og er så bleven gravid nu 4½ efter den første. men er det normalt at kunne mærke lidt til sit ar fra ks så lang tid efter??

Jeg har ikke selv fået ks, men jeg er ret sikker på at det er normalt at man stadig kan mærke til det.. Din livmoder blev jo skåret op i sin tid, og nu er den ved at udvide sig igen...

Har du fået at vide om du skal ha KS igen, eller om du må føde selv?

Anmeld

8. december 2010

mizz-lillemor06

R&N skriver:

Jeg har ikke selv fået ks, men jeg er ret sikker på at det er normalt at man stadig kan mærke til det.. Din livmoder blev jo skåret op i sin tid, og nu er den ved at udvide sig igen...

Har du fået at vide om du skal ha KS igen, eller om du må føde selv?

nej det har jeg ikke fået af vide noget om. ville meget gerne føde selv men da jeg sidste gang ikke ville åbne mig den sidste cm og barnet have det skidt blev det ks. ville meget gerne have født normalt. jeg har sukkersyge derfor er der lidt andre ting der også spiller ind. men hvis barnet har muligthed for at få det skidt ligesom sidst vil jeg vælge ks.

men hvordan er fødsel nr 2? ligner den meget den første eller hva??

Anmeld

8. december 2010

Halbschön

mizz-lillemor06 skriver:

nej det har jeg ikke fået af vide noget om. ville meget gerne føde selv men da jeg sidste gang ikke ville åbne mig den sidste cm og barnet have det skidt blev det ks. ville meget gerne have født normalt. jeg har sukkersyge derfor er der lidt andre ting der også spiller ind. men hvis barnet har muligthed for at få det skidt ligesom sidst vil jeg vælge ks.

men hvordan er fødsel nr 2? ligner den meget den første eller hva??

Mener man siger at ingen fødsel er ens.. Min svigerinde har lige fået nummer to - knap tre år efter den første. Hun fik ks ved nummer  men fødte selv ved nummer 2..

Når du har diabetes kunne jeg forestille mig at du ville blive sat igang til termin, hvis du skal føde selv.. For der er jo risiko for store børn, når man har diabetes..

Nogle gange anbefaler lægerne at man ikke føder selv efter et ks, hvis der ikke er gået ret lang tid efter, da der så er risiko for at livmoderen brister under fødslen.. Dette kan være meget farligt for moderen, da det resulterer i stor blødning..

Hvor langt er du henne?

Anmeld

8. december 2010

mizz-lillemor06

Mener man siger at ingen fødsel er ens.. Min svigerinde har lige fået nummer to - knap tre år efter den første. Hun fik ks ved nummer  men fødte selv ved nummer 2..

Når du har diabetes kunne jeg forestille mig at du ville blive sat igang til termin, hvis du skal føde selv.. For der er jo risiko for store børn, når man har diabetes..

Nogle gange anbefaler lægerne at man ikke føder selv efter et ks, hvis der ikke er gået ret lang tid efter, da der så er risiko for at livmoderen brister under fødslen.. Dette kan være meget farligt for moderen, da det resulterer i stor blødning..

Hvor langt er du henne?

ja nemlig fordi jeg har diabets fødte jeg også min den første knap 14 dage for tidligt fordi han var så stor. så gør mig ikke noget.

jamen jeg er ikke så langt henne 6+2 i dag men det er jo bare nogle af de ting der flyver gennem hoved på mig allerede.

Anmeld

8. december 2010

Maise

mizz-lillemor06 skriver:

hey

Jeg fik selv akut ks og ved derfor så at man ikke får lov at føde selv igen når man er blevet gravid og skal førde indenfor 2 år siden sidste kejsersnit. Så skal man have planlagt kejsersnit. grunden til dette er at man det simpelhen kan springe op igen når du får veer. Har de ikke fortalt dig at man helst ikke skal blive gravid og føde selv indenfor de første 2 år efter man har fået ks ???

Anmeld

8. december 2010

Halbschön

mizz-lillemor06 skriver:

ja nemlig fordi jeg har diabets fødte jeg også min den første knap 14 dage for tidligt fordi han var så stor. så gør mig ikke noget.

jamen jeg er ikke så langt henne 6+2 i dag men det er jo bare nogle af de ting der flyver gennem hoved på mig allerede.

Aah okay, men når du kommer til jdm første gang, så er det jo bare at snakke med hende om det, og så fortæller hun dig helt sikkert også om dine muligheder

Anmeld

8. december 2010

Maise

ahh sorry så lige at det var 4,5 år efter, my bad

Anmeld

8. december 2010

Mormilla

mizz-lillemor06 skriver:

hey

Jeg fik aks ved min søn og jeg er gravid nu med nummer to og jeg mærker ikke til det. Jeg regner med at føde normalt hvis alt går efter planen. Men ved ikke hvor langt du er men når du skal scannes anden gang så får du os en samtale med en læge omkring det...

Anmeld

8. december 2010

Hvem?

hey

Jeg fik akut kejsersnit i Januar med min førstefødte, jeg blev gravid igen kun 2,3 mdr. efter kejsersnittet, da maven begyndte at bule ud, trak det noget i kejsersnittet, det nev nærmest lidt, men ellers har der intil viere ikke været noget, jeg er i uge 32 nu.

Jeg skal dog have PKS til Januar, da jeg under ingen omstændigheder må føde selv, da det for det første gik så galt første gang og der er så kort til i mellem, nemli kun 12 mdr.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.