Normeringen i jeres kommune?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

504 visninger
7 svar
0 synes godt om
8. december 2010

Aves..

Jeg er ret så rystet, efter besparelser i vores kommune hedder det en voksen til 12,6 børn og dermed vil der også være tidspunkter på dagen hvor en voksen til 25 børn vil være en realtitet. At kaldet det et pædagogisk tilbud er vidst ikke sandheden mere, det er bare opsyn og opbevaring. Tænk at det ikke findes regler om hvor mange børn der må være til en voksen? det er rystende.

Øv, det er så trist. Hvor mange børn er der pr. voksen i jeres kommune?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2010

Tulle28

Er det i børnehave? Nu ved jeg ikke hvad normalen er, men synes det lyder helt vildt! Tænk at man overhovedet har LYST til at have ansvaret alene for så mange børn... Pyyh.

Jeg ved faktisk ikke hvad normeringen er i Kbh's kommune, men eftersom de skal betale 390 mio. tilbage til staten efter Klaus Bondam's stunt, er det sikkert børne- og ældreområdet der bliver ramt af nedskæringer - IGEN

Anmeld

8. december 2010

Aves..

Tulle28 skriver:

Er det i børnehave? Nu ved jeg ikke hvad normalen er, men synes det lyder helt vildt! Tænk at man overhovedet har LYST til at have ansvaret alene for så mange børn... Pyyh.

Jeg ved faktisk ikke hvad normeringen er i Kbh's kommune, men eftersom de skal betale 390 mio. tilbage til staten efter Klaus Bondam's stunt, er det sikkert børne- og ældreområdet der bliver ramt af nedskæringer - IGEN

Ja, undskyld, glemte jeg at skrive. Børn fra 2,9 år og op til 6 år. Jeg tror heller ikke pædagogerne har lyst til det og så kan man jo tænke lidt over hvem det er der kan holde til det og bliver i det.

Anmeld

19. december 2010

eElak

Tulle28 skriver:

konsekvensen af de mange penge som skal betales tilbage, er bl.a. klyngeledelse i institutionerne. 

Men nomeringen er vidst 4 børn pr voksen i VS og 3 børn pr DP (5 børn med gæstebørn). 

Børnehaven kender jeg ikke lige.... 

Anmeld

19. december 2010

Aves..

KaLee skriver:

konsekvensen af de mange penge som skal betales tilbage, er bl.a. klyngeledelse i institutionerne. 

Men nomeringen er vidst 4 børn pr voksen i VS og 3 børn pr DP (5 børn med gæstebørn). 

Børnehaven kender jeg ikke lige.... 

Der er ingen regler for hvor mange børn der må være pr. voksen i en børnehave, er det ikke horribelt?

Anmeld

19. december 2010

eElak

ESB skriver:

Der er ingen regler for hvor mange børn der må være pr. voksen i en børnehave, er det ikke horribelt?

I din kommune eller kbh?
Eller er det samme kommune??

Da jeg var i praktik som pæd.studerende var nomeringen 7 børn pr voksen. Men det var tilbage i 2003, og i en helt anden kommune. 

Synes det lyder MEGET tvivlsomt at der ikke er en form for nomering på...

Jeg må lige tjekke min kommunes nomering efter...Men det bliver først efter ferien..  

Anmeld

19. december 2010

Aves..

KaLee skriver:

I din kommune eller kbh?
Eller er det samme kommune??

Da jeg var i praktik som pæd.studerende var nomeringen 7 børn pr voksen. Men det var tilbage i 2003, og i en helt anden kommune. 

Synes det lyder MEGET tvivlsomt at der ikke er en form for nomering på...

Jeg må lige tjekke min kommunes nomering efter...Men det bliver først efter ferien..  

Der findes ingen lovgivning eller regler for det...det er noget kommunen kan passe ind som det passer...der er aldrig sat et tal på, så det strammes bare nu der spares...hernede er det som skrevet næsten 13 børn pr. voksen..

Anmeld

19. december 2010

LinLin

I den vuggestue jeg arbejder er vi 2 pæd og 1 medhj. til 10-12 børn (det varierer hvor mange vi har, men for det meste har vi 11 pr stue)

I min søns børnehave er de 3 voksne til en stue (21 børn) - men der er også h-børn...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.