Godnatsang

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2010

merethe

Profilbillede for merethe

Hvad man synger som godnatsang er vel lige meget. Det skal bare være en sang som du orker at synge hver aften. Så du skal da bare synge: altid frejdig når du går, hvis det er den du kan lide 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2010

AnneBJ

Maise skriver:

Af en eller anden mærkelig årsag har jeg siden jeg var gravid synget over the rainbow og gør det hvis hun er ked om aftenen og skal sove f.eks. hun bliver musestille og lytter

http://www.youtube.com/watch?v=5Vv4jPexww8

Årh den er også sød!!

Anmeld

8. december 2010

AnneBJ

merethe skriver:

Hvad man synger som godnatsang er vel lige meget. Det skal bare være en sang som du orker at synge hver aften. Så du skal da bare synge: altid frejdig når du går, hvis det er den du kan lide 

Tak for dit input

Anmeld

8. december 2010

SussieThyssen

AnneBJ skriver:

Hej piger!

Nåh, har tænkt de sidste par dage, så nu spørger jeg Jer, selvom jeg godt ved jeg selv bestemmer i sidste ende og alt det

Jeg elsker sangen "altid frejdig når du går" og har elsket den og kunnet den udenad så langt tilbage jeg kan huske! Men den er jo lidt, for ikke at sige meget, begravelsesagtig, dog har jeg aldrig deltaget i en begravelse hvor netop dén blev sunget...

Kan man godt synge den til godnatsang, selvom man ikke er totalt troende, men bare synes det er en dejlig melodi og i prinippet en dejlig tekst?!

I får lige et link...

http://www.youtube.com/watch?v=MhNAE8Zgta0

Jada..du vælger den sang du synes er bedst og dejligst...ikke mere til det.

Jeg har altid sunget: "Jeg er træt og går til ro" for mine og så en anden en, der har varieret lidt.
Som "ammesang" har jeg brugt at nynne "Kumbyja"

Kærligst
Sussie

Anmeld

8. december 2010

AnneBJ

SussieThyssen skriver:

Jada..du vælger den sang du synes er bedst og dejligst...ikke mere til det.

Jeg har altid sunget: "Jeg er træt og går til ro" for mine og så en anden en, der har varieret lidt.
Som "ammesang" har jeg brugt at nynne "Kumbyja"

Kærligst
Sussie

Også tak for dit svar

Anmeld

8. december 2010

Sofia

Den er blevet sunget til en del af de begravelser jeg har været til, og jeg forbinder den med de sørgelige dage, så jeg ville ikke selv synge den som godnat sang. Men synes det er meget individuelt og du skal gøre hvad du føler for

Anmeld

8. december 2010

oo

altså herhjemme SKRÅLER faderen "Fanerne røde, de skal sejren ha!" for Sol og det er jo overhovedet heller ikke en godnatsang det vigtigste er vel, at ungen synes det er hyggeligt og at det er en tid I har sammen som er rolig og dejlig og tryg

Anmeld

8. december 2010

AnneBJ

Tjuhl skriver:

altså herhjemme SKRÅLER faderen "Fanerne røde, de skal sejren ha!" for Sol og det er jo overhovedet heller ikke en godnatsang det vigtigste er vel, at ungen synes det er hyggeligt og at det er en tid I har sammen som er rolig og dejlig og tryg

Tihi, jeg er også sikker på, at min lille fætter på knapt 2 snart åbner munden og synger "når jeg ser et rødt flag smælde"... Han er præget fra starten

Jeg tror jeg vil synge den for ham, af og til, men ikke som "primær" sang.. For det ville være rart at han altid (også som voksen, tænker den naive kommende mor) forbinder den med noget rart!

Anmeld

8. december 2010

AnneBJ

Sofia skriver:

Den er blevet sunget til en del af de begravelser jeg har været til, og jeg forbinder den med de sørgelige dage, så jeg ville ikke selv synge den som godnat sang. Men synes det er meget individuelt og du skal gøre hvad du føler for

Jeg tror jeg vil synge den for ham, af og til, men ikke som "primær" sang.. For det ville være rart at han altid (også som voksen, tænker den naive kommende mor) forbinder den med noget rart!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.