Anonym skriver:
Min mand og jeg har en fælles søn på 13 mdr. Min mand har to andre børn hvor den ene er 8 år. Han blir ved og ved og ved med at tage vores søn op. Løfte ham og gå rundt med ham. Han tager ham nærmest over skulderen og han er ved at falde ned flere gange. Vores søn er begyndt at kaste/læne sig baglæns og ka ik overskue konsekvensen af det jo. Jeg får det så dårligt når ham på 8 tager ham op. Jeg har sagt det en million gange snart. At han ik må og hva der kan ske. Har endda prøvet at sige det på en anden måde ved at sige at x(vores søn) ska lære at gå selv så derfor må han ik tage ham op. Lige lidt har det hjulpet. Jeg bedte min mand tage en snak med ham og det gjorde han kort. Men stadig tager ham på 8 vores søn op (over skulderen) og siger "nå nej" når jeg siger han ik må. Hva ska jeg stille op??? Det går bare galt en dag
Hej.
Min umiddelbar tanke er, at drengen på 8 år, skal vænnes fra denne handling. Han skal mindes om, og tages før handlingen sker.
I kan så ikke lade dem være alene sammen. I skal altid have et øje på hver finger og så drengen på 8 bukker sig ned for at tage den lille op, skal I minde ham om, at han ikke må. MEN han kan sætte sig ned på gulvet og lege med ham.
Giv ham et alternativ.... Leg med ham, men løft ham ikke.
Giver det mening???
Anmeld