Hjemme fertilitetstest til kvinder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.619 visninger
10 svar
0 synes godt om
7. december 2010

Anonym trådstarter

Hej tøser..

vælger at være anonym da jeg ikke vil virke totalt desperat.. er nok lidt flov over min desperation for at få et barn...

Nåh men mit spørgsmål lyder, er der nogen der har erfaring med de der hjemmetest til kvinder fertilitet?!

Jeg er endnu ikke blevet gravid efter 9 forsøg, ved godt det ikke er meget, men ønsker det så inderligt og det optager så meget af min hjerneaktivitet hver månede at jeg egentlig bare gerne vil vide om jeg stadig kan blive gravid..

Har været det 2 gange tidligere men der kan jo sagtens være sket en ændring siden da.

Manden har fået testen sin sæd for 3 år siden og den var fin, ved godt den godt kan ændre sig. Vil bare gerne lave udelukkelsesmetoden

Tak fordi du læste med

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2010

Anonym trådstarter

Slet ingen

Anmeld

7. december 2010

Jarnsaxa

Kan desværre ikke svare dig, for jeg ved intet om det. Men hvis du har været gravid to gangre før, så er chancen for, at der er noget i vejen med dig, ret lille. Nu ved jeg jo heller ikke, hvor gammel du er, men alder kan selvfølgelig spille ind.

Vi er også i gang og der er endnu ikke sket noget, men jeg tror bestemt ikke, at det gør chancerne større, hvis jeg forsøger mig med alle mulige tests osv... så jeg tager ikke nogen test før den dag min mens er forsinket.

Men en god portion babystøv afsted til dig herfra

Anmeld

7. december 2010

oo

jeg kan ikke se hvordan du kan få nogle svar fra en hjemmetest omkring din fertilitet. ALT hvad lægen tester sker via blodprøver og scanninger, så hvordan du skulle kunne teste med tisseprøve (går jeg ud fra) kan jeg virkelig ikke greje!!

jeg synes hellere du skal kontakte din læge og få h*m til at undersøge dig

Anmeld

7. december 2010

Anonym trådstarter

Jarnsaxa skriver:

Kan desværre ikke svare dig, for jeg ved intet om det. Men hvis du har været gravid to gangre før, så er chancen for, at der er noget i vejen med dig, ret lille. Nu ved jeg jo heller ikke, hvor gammel du er, men alder kan selvfølgelig spille ind.

Vi er også i gang og der er endnu ikke sket noget, men jeg tror bestemt ikke, at det gør chancerne større, hvis jeg forsøger mig med alle mulige tests osv... så jeg tager ikke nogen test før den dag min mens er forsinket.

Men en god portion babystøv afsted til dig herfra

hvor er du sød jeg er 25 så har heldigvis alderen med mig... hvor længe har i prøvet?

Anmeld

7. december 2010

Anonym trådstarter

Tjuhl skriver:

jeg kan ikke se hvordan du kan få nogle svar fra en hjemmetest omkring din fertilitet. ALT hvad lægen tester sker via blodprøver og scanninger, så hvordan du skulle kunne teste med tisseprøve (går jeg ud fra) kan jeg virkelig ikke greje!!

jeg synes hellere du skal kontakte din læge og få h*m til at undersøge dig

Hej tjuhl..

Det skulle være en test der kunne måle stoffet i urinen som påviser om man er frugtbar eller ej.. en ganske ny ting med godkendt af læger som siger den virker osv...

Da vi ikke har prøvet 1 år endnu vil min læge ikke sætte alt muligt igang.. forståeligt nok... det er nok bare mig der skal have mere tålmodighed tror jeg

Anmeld

7. december 2010

oo

Anonym skriver:

Hej tjuhl..

Det skulle være en test der kunne måle stoffet i urinen som påviser om man er frugtbar eller ej.. en ganske ny ting med godkendt af læger som siger den virker osv...

Da vi ikke har prøvet 1 år endnu vil min læge ikke sætte alt muligt igang.. forståeligt nok... det er nok bare mig der skal have mere tålmodighed tror jeg

hmmm...det lyder lidt lunkent hvis du spørger mig! naturligvis kan du teste for om du har ÆL via urintests og hvis du har ÆL - ja, så er du jo frugtbar. men om du har forhøjet mandligt kønshormon fx det måles jo via blodprøve og om du har passage gennem æggelederne det vises via scanning, så jeg tror virkelig ikke du kan få noget ud af de tests!

Anmeld

7. december 2010

Anonym trådstarter

Tjuhl skriver:

hmmm...det lyder lidt lunkent hvis du spørger mig! naturligvis kan du teste for om du har ÆL via urintests og hvis du har ÆL - ja, så er du jo frugtbar. men om du har forhøjet mandligt kønshormon fx det måles jo via blodprøve og om du har passage gennem æggelederne det vises via scanning, så jeg tror virkelig ikke du kan få noget ud af de tests!

ahh okay.. jeg vidste ikke at en æl  vidste at man var frugtbar på den måde. troede egentlig der skulle mere til hvis du forstår.. kan man se om man har meget mandligthomon på andre måder? hvis man skal se om der er passage er det så det der kontrast væske halløj man skal have lavet?

Anmeld

7. december 2010

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

ahh okay.. jeg vidste ikke at en æl  vidste at man var frugtbar på den måde. troede egentlig der skulle mere til hvis du forstår.. kan man se om man har meget mandligthomon på andre måder? hvis man skal se om der er passage er det så det der kontrast væske halløj man skal have lavet?

Glemte at sige at jeg har ÆL.. positiv test hver månede

Anmeld

7. december 2010

oo

Anonym skriver:

ja, det er kontrastvæsken der viser passagen og jeg er temmelig sikker på du ikke kan måle dit mandlige hormon på andre måder end ved blodprøve hos lægen. hvis du har mandligt hormon i så forhøjet en mængde at det går ud over din fertilitet, så betyder det ganske enkelt at du IKKE har ægløsning. så det at du hver måned tester positivt for ÆL lyder som om det ikke er noget du skal bekymre dig om

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.