Fødselsberetning skrevet af Sussie :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.673 visninger
11 svar
0 synes godt om
6. december 2010

Dansker I Holland

Hejsa alle I skønne kvinder/tøser herinde.

Her kommer så en beretning så godt jeg nu kan beskrive det.

Det hele startede den 21 november omkring kl 10 da vandet gik. Manden og jeg var på vej ud af døren, og jeg havde LIGE rejst mig fra toilettet, taget bukser på, gik ind i stuen og så kunne jeg mærke det begyndte at sive. Og jeg tænkte bare FUCK! Men det var jo åbenbart idag eller imorgen hun ville melde sin ankomst. Nå men vi gik til Taastrup station og det fortsatte bare med at sive. Begyndte at få lidt veer, men de var MEGET uregelmæssige. Var slet ikke noget system i dem, whatso ever. Det skal lige siges at vi var på vej til Holland på ferie, med tog. Ja tænker I sikkert, hvor dum kan man være ggg Men vi nåede så til Hamburg station i tyskland, hvor jeg stadig havde meget uregelmæssige veer. Kl var omkring 17, da jeg fik den ondeste ve! Så ville manden ikke vente mere, og folkene i toget, som vi ventede på skulle køre videre, rådede os til at få ringet til en ambulance, så det var der en flink man som gjorde. Vi ventede 5-10 min på ambulancen, og jeg følte bare at ALLE folk gloede vildt på os på stationen. Men hvad fanden, det er jo ikke hver dag man ser en kvinde med veer og våde bukser LOL! Vi var på sygehuset da kl var omkring 18-19 stykker. Og jeg blev undersøgt, og jeg var kun 2 cm åben. Jeg kan ikke huske hvor lang tid imellem hver ctg jeg fik kørt, der gik, men det var timer imellem. Vi ventede sådan set kun på at mine veer skulle blive gode og regelmæssige. Men efter mange timer med veer og der var 5 min imellem 6 veer og 4 veer med to min mellemrum, så gik jeg hen og ringede på igen, til jordemødrene og sagde at nu ville jeg gerne undersøges igen, for nu gjorde det altså bare ondt. Så det blev jeg. Hun spurgte mig, hvor jeg havde mest ondt henne og jeg forklarede hende at jeg følte at det tyngede meget og gjorde meget ondt nedaf. Så sagde hun til mig: Jeg tror at din baby gerne vil ud meget snart, så vi kører dig ned til fødestuen. Jeg gik ind og vækkede manden, som lå på den stue vi var blevet indlagt på. Jeg sagde til ham, at nu ville de gerne have os ind på fødestuen. Han blev vildt glad og kyssede mig. Vi gik derned stille og roligt, og jeg havde meget svært ved at gå pga mine veer gjorde så ondt. Vi kom så derned og jeg fik lagt en ctg på maven, og det var en trådløs en, så jeg kunne gå rundt på fødestuen hvis jeg ville det. Jeg satte mig på en bold og hoppede lidt op og ned.. Jeg var 5 cm åben fik jeg af vide lige da vi var kommet derhen og jeg blev undersøgt. Jeg blev SÅ glad da hun sagde det, for nu var jeg jo halvvejs. Skal lige siges at jeg var MEGET god til at styre min vejrtrækning denne gang, da jeg havde i tankerne at jeg satme ikke skulle syes eller noget denne gang. Der gik noget tid med veer og lige pludselig fik jeg pressetrang, og jeg anede ikke om jeg var åben nok, så jeg begyndte self at gispe helt vildt. Manden var bare SÅ stolt af mig og var utrolig støttende og kom med vand, da jeg var vildt tør i munden af al den gispen. Jeg blev undersøgt igen: 8 cm åben! uha nu var det sq snart! Jeg var Så glad for at snart kunne få lov at presse hende ud, for det her gjorde sq ondt. Men det var jeg self forberedt på Så var der lige pludselig vagtskifte, og der kom en rigtig sød jordemoder ind til mig og hun sagde at alt var ok. Der kom en sygeplejerske/jordemoder ind også, og hun kiggede engang og sagde at nu skulle jeg bare presse ALT hvad jeg kunne. Jeg pressede og pressede i 10-20 minutter og så var hun ude. Den smukkeste lille prinsesse på 3080g og 50 cm og hun havde så fint mørkt hår. Jeg begyndte at tude, fordi jeg var så glad. Vi har desværre ingen billeder LIGE efter fødslen, men det er fordi at vi glemte digikameraet i danmark Men smuk er hun i hvert fald. Jeg håber I nød at læse min beretning selvom den nok var/er lidt rodet haha.. Som de fleste af jer ved, så døjede jeg med BL under graviditeten, men det er desværre ikke blevet bedre efter hun er kommet ud. Har simpelthen SÅ ondt i mit bækken/skamben og hofter. Ved ikke om det kan have noget at gøre med mit pressearbejde?

Knus en stolt mor til Nikita fra den 22 november kl 6.58

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2010

Maja88

tillykke med prinsessen...........

fødte du i tysklanD????

Anmeld

6. december 2010

Benjamins'mor

Altså jeg er lidt forvirret, fødte du i Hamburg, eller fødte du i Danmark?

Anmeld

6. december 2010

mor-til-en-dejlig-baby

tillykke ..

Anmeld

6. december 2010

piadas

Dejligt! Lyder som en god oplevelse!

Jeg forstår heller ikke helt! Var I på vej til Holland efter vandet gik? Var det meningen, du skulle føde i Tyskland eller...?

Anmeld

6. december 2010

Dansker I Holland

Ja vi var på vej til Holland og var på vej ud af døren da vandet gik gg... Og hun blev født på et sygehus i Hamburg Sorry det blev lidt rodet Er meget træt i hovedet hehe...

Men takker mange gange for tillykkerne Hun er vidunderlig

Anmeld

7. december 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

STORT tillykke med prinsessen   

Fødte du før termin siden, at I var på vej til Holland?

Anmeld

7. december 2010

Maria-s

Tillykke!!!

Må jeg lige spørge; den ferie i skulle på. hvor lang var den lige planlagt til?? Jeg tænker bare. hvis vandet går så ved man jo ligesom at det er oppeover??

Men ja altså I tog vel hjem så bagefter eller?

fra Maria der er forvirret?

Anmeld

7. december 2010

DK

Stort tillykke!!

Heldigt at i kom på hospitalet!

Anmeld

7. december 2010

Sofia

Tillykke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.