Hey girls.
Her kommer lige et ano-indlæg. I må gerne vide hvem jeg er, men man ved jo ikke hvem der ellers læser med, og det er lidt et følsomt emne.
Sagen er at min lille dreng lige er startet i vuggestue. Det er ikke den samme vuggestue som vores store dreng gik i, desværre - for den var vi meget glad for.
Et af vores problemer med denne vuggestue er, at det virker ikke som om, at det er børnene der bliver taget hensyn til, når man vælger hvem der skal være pædagog på hvilke stuer... Der er to vuggestuestuer. På den ene er der tre "gamle", som måske har arbejdet sammen i 25-30 år. De har det sikkert hyggeligt sammen. Det er ikke på den stue min søn er på. Der er der en ny (dansk) pædagog, en kinesisk (taler dansk på "kinesisk måde") pædagog og en tyrkisk barselsvikar (taler gebrokkent dansk). Der er endvidere en dansk medhjælper, der pt er på barsel. I forrige uge, da han skulle starte der, var der sygdom, hvorfor der var en vikar på, som jeg ikke aner hvad hedder, for jeg kunne simpelthen ikke forstå hvad hun sagde. Ved ikke hvor hun er fra.
Men er det os der har lidt for høje forventninger, når jeg undrer mig over at de "gamle" ikke er splittet op på stuerne, og at de to-sprogede ikke er splittet op på stuerne. Jeg mener, det er trods alt små børn, der skal udvikle der sprog mv. mens de er der...
I vores anden søns vuggestue tog de meget hensyn til børnene mht ALT, og havde personalerotation på stuerne, for at sammensætningen var mest hensynsfuld ift børnene. De har også en sprogpædagog, som alle børnene fik tid sammen med - der var meget fokus herpå. Og så var det bare et dejligt sted, hvor jeg aldrig var ked af at aflevere mit barn. Det nye sted, der stoler jeg bare ikke rigtigt på at de kan tage sig ordentlig af min lille søn. Og det er en rigtig træls følelse.
Det mærkelige er faktisk at institutionerne pt har samme leder. Det er lederen fra min store søns vuggestue, der pt fungerer som leder det nye sted, da den gamle leder gik på efterløn, og der er gang i planlægning vedr en eventuel sammenlægning af institutionerne, så de vil ikke finde en ny nu, før man ved mere. Det var et sidespor.
Hvad mener i om det jeg har skrevet?
Og kan man tillade sig at tale med lederen om det? Hun er jo trods alt leder for en institution hvor jeg mener at de gør alle de rigtige ting, og jeg kan rigtig godt lide hende...
PS: jeg synes alle pædagogerne, medhjælper og vikarer er søde mennesker. Så er det på plads