hvad siger i? navnedilemma

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.067 visninger
10 svar
0 synes godt om
28. august 2008

finkedinke

Jeg venter en pige til nytår.
Vi har i forvejen to piger. De hedder Freya og Lærke.
Begge pigerne har mellemnavne, de er opkaldt efter hhv. min mormor og min svigermor som er to kvinder der betød meget for os og som vi har mistet.

Det næste barn skal muligvis hedde Silke, men vi har intet mellemnavn til hende, dels fordi vi denne gang ikke har behov for at opkalde barnet efter nogen og dels fordi vi er blanke for andre navne.

Min mormor havde et familie-mellemnavn som min mor og dermed jeg ikke fik fordi min mormor tog min morfars navn i stedet.
I flere år har jeg vi overvejet om jeg og vores piger skal have dette navn som mellemnavn. Jeg syntes ikke de skal have 4 navne og derfor overvejer vi at skal slette de mellemnavne vores piger har lige nu.

Nu hvor vi venter endnu et barn syntes vi at vi må se at få taget en beslutning. Vi vil gerne have fundet en løsning inden vi når til barnedåben af den næste. Men mon ikke vi når det når barnet først kommer til nytår;)

Hvad siger i? skal vi give alle pigerne samme mellemnavn og dermed slette deres gamle mellemnavne? eller skal vi finde på et andet mellemnavn til Silke? eller skal hun som den eneste af vores børn slet ikke have noget mellemnavn?

Berith - der ikke har noget mellemnavn!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2008

Katjaro

Jeg synes ikke du kan slette de mellemnavne de to piger har allerede.

Hilsen katja

Anmeld

28. august 2008

moniquesmor

jeg synes i skal finde et til den nye..
og synes pigen skal beholde ders mellemnavne..

michelle som er ked af hun ikke har et(H)

Anmeld

28. august 2008

Stumpen

Jeg er af den holdning at I ikke behøver at give jeres børn samme antal navne... Eller give x antal navne bare for at give det, for så forsvinder pointen lidt mht. de mellemnavne I har valgt til Freya og Lærke -altså hvorfor det lige blev de mellemnavne i valgte og hvorfor I valgte dem..

Får jeg en dreng engang får han min bedstefars mellemnavn som mellemnavn, men Mathilde har ingen mellemnavn...
(H) Anja..

Anmeld

28. august 2008

Lullaby

Hvad med at give den nye begge mellemnavne?
Her har pigerne både mit og min mands og hvis vi får en dreng (forhåbentlig) får han kun min mands da mit ikke rigtig kan gå til en dreng ;) (Zenia)

Anmeld

28. august 2008

sandra+elias

Jeg synes ikke i skal skifte jeres to første pigers mellemnavne, fordi de har fået navne som betyder noget for jer. Og hvis i ikke kan finde et mellemnavn til den tredje, ja, så syns jeg heller ikke det gør noget.:)

Og sikke et sødt navn, Silke. Og det passer også fint til de to andre navne. Sjovt at jeres piger hedder Freya og Lærke, det er nemlig min mands ynglingsnavne, men vi har en dreng, så vi fik ikke brug for hans ynglingsnavne denne gang;)

Sandra

Anmeld

29. august 2008

OKtober projekt

Syntes dine to piger skal beholde deres mellemnavne - de har jo fået dem fordi de betyder noget for jer.

Silke er et lækkert navn :$ Jeg ville finde et mellemnavn til hende - hvad med din mors navn eller din eller sin mands oldeforældre? Ellers ville jeg bar vælge et navn jeg godt kunne lide - behøves jo nødvendigvis ikke være et navn med betydning for jer.

Håber i finde den løsning der passer bedst til jer.

Hvad hedder de to piger til mellemnavn hvis jeg må være så nysgerri?:)

Anmeld

29. august 2008

Mette+Mathias

Nej nej, i må da ikke slette de navne som pigerne allerede har!! Det er jo en del af hvem de er! :)

Jeg synes dog de skal have lige mange navne, - kan i ikke give barn 3 familienavnet fra mormor, eller også et som i "bare" kan lide? Kig evt. lidt længere tilbage i stamtræet *S*

Anmeld

30. august 2008

Saracooper

jeg synes bestemt heller ikke de to andres mellemnavne skal fjernes :-)

og så vil jeg lige sige at Freya, Lærke og Silke er SÅ fine navne(L)

Anmeld

24. september 2008

Nadi

Hvis du gerne vil at dine piger har samme antal navne kunne du jo opkalde Silke (hvis det er det hun kommer til at hedde ;)) efter dig selv. For synes bestemt heller ikke at du skal fjerne dine andre pigers navne. Men ja som der er blevet skrevet før så lad være med at giv hende et til navn eller opkald hende efter dig :)

-Nadia

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.