hvornår ved jeg det er "for alvor"?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.369 visninger
9 svar
0 synes godt om
6. december 2010

Anonym trådstarter

Hej allesammen

mange af Jer vil sikkert finde ud af hvem jeg er, undervejs i den her tråd, men jeg vil gerne bede Jer om at holde min identitet hemmelig

Efter mit barn er startet i institution har jeg fået lyst til et barn mere. Jeg savner at have min lille baby herhjemme men ved godt det kommer jeg ikke til med det barn igen! Jeg får lov til det med et nyt barn.

Et eller andet sted ved jeg godt at jeg ikke vil have et barn mere endnu, men alligevel kan jeg ikke fjerne den der "jeg vil have en baby"-følelse

Hvornår ved jeg at følelsen er "rigtig" og jeg rent faktisk VIL have et barn mere? hvis jeg lytter til mit hjerte nu er jeg klar til næste barn. Jeg er ikke klar til at første barn skal have en lillebror/søster endnu.. hmm... og min hjerne siger også til mig at jeg ikke er klar endnu... hmm...

jeg er bare bange for at jeg bliver ved med at have den følelse og at den så måske overvælder følelsen når jeg ER klar?

uha, det er indviklet det her

mon jeg slet ikke er i tvivl når jeg virkelig er klar? eller hvad?

knus en MEGET forvirret mor...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2010

Rosa

Ejj hvor er det et godt spørgsmål og jeg forstår godt hvad du mener, du skriver det rigtig flot! Jeg keder godt følelsen - det man allerhelst vil er at få lov at tage den forfra med det barn man allerede har...

Jeg tror at man ved at det er rigtigt at få et barn når man simpelthen ikke kan lade være... Så længe du kan "styre trangen", så tror jeg du skal vente lidt, men jeg kan også sagtens forstå at du føler som du gør!!!

Knus herfra

Rosa

Anmeld

6. december 2010

Anonym trådstarter

Rosa skriver:

Ejj hvor er det et godt spørgsmål og jeg forstår godt hvad du mener, du skriver det rigtig flot! Jeg keder godt følelsen - det man allerhelst vil er at få lov at tage den forfra med det barn man allerede har...

Jeg tror at man ved at det er rigtigt at få et barn når man simpelthen ikke kan lade være... Så længe du kan "styre trangen", så tror jeg du skal vente lidt, men jeg kan også sagtens forstå at du føler som du gør!!!

Knus herfra

Rosa

ja lige præcis! Vil gerne starte forfra

Men du har nok ret i det med at styre sig... På et tidspunkt er jeg nok ved at eksplodere igen og mine æggestokke klaprer så højt at vi ikke kan sove for det.. så er det nok tid til nr 2

Anmeld

6. december 2010

BinaMor

jeg er SÅ TRÆT. min 2 årige kræver pt alt af mig, ingen dp pladser og blev mor igen for knap 4 måneder siden. savnede at min nye baby skulle blive lidt "sjovere". altså ikke kun sove og spise. det er hun nu og lækkert! vil ikke have flere børn. kan mærke min energi til de andre vil være på minus punktet.. men.. alligevel.. så har jeg den følelse af baby mere om et års tid. altså mit lille nye liv, en lille smuk baby, en ny personlighed, en lille pussenussemusnår jeg ser nyfødte og læser fødselsberetninger.... og den kærligehd man får til sine børn blir man ski afhænigig af. vil have mer og mer men. ved godt det ikke er realistisk.

gå efter din mavefornemmelse!

Anmeld

6. december 2010

Anonym trådstarter

BinaMor skriver:

jeg er SÅ TRÆT. min 2 årige kræver pt alt af mig, ingen dp pladser og blev mor igen for knap 4 måneder siden. savnede at min nye baby skulle blive lidt "sjovere". altså ikke kun sove og spise. det er hun nu og lækkert! vil ikke have flere børn. kan mærke min energi til de andre vil være på minus punktet.. men.. alligevel.. så har jeg den følelse af baby mere om et års tid. altså mit lille nye liv, en lille smuk baby, en ny personlighed, en lille pussenussemusnår jeg ser nyfødte og læser fødselsberetninger.... og den kærligehd man får til sine børn blir man ski afhænigig af. vil have mer og mer men. ved godt det ikke er realistisk.

gå efter din mavefornemmelse!

men det er jo lige det med den mavefornemmelse

Den er ikke altid nem at stole på når man savner spark og boks fra en guldklump i mavsen SAMTIDIG med at man godt ved det måske ikke er så smart lige nu hahaha

Anmeld

6. december 2010

Anonym trådstarter

er der mon andre der har lyst til at give deres besyv med?

Anmeld

6. december 2010

Muffinmus

Jamen jeg har en på 3 og en der snart bliver 2 og jeg vil have en mere hvis manden siger ja til det engang idenfor kort tid. Vil ikke have for langt imellem dem da jeg så synes det er synd for den sidste der for for stor alders forskel.

Min hjerne siger til mg at jeg er klar, eller i hvert fald at jeg rigeligt når at vænne mig til det på de min 9 mdr det tager. Og sikkert 1,5 år, da det er normalt der går 6 + mdrs tid.

Jeg synew vi har meget at se til nu, men alligevel føler jeg at det hele ville være forkert hvis IKKE der kom en mere:-)

Samtidig ville jeg selvfølgelig være nervøs for om 3 børn er for meget eller ej, men mit hjerte siger at det er det ikke, min fornuft siger at 3, så burde det være nok og min mand....tja, han overvejer stadig om 2 er nok for ham.

Så nej, jeg ved ikke hvad du skal gøre, det må i selv snakke om og snak det grundigt igennem:-)

Anmeld

6. december 2010

Anonym trådstarter

MariaE skriver:

Jamen jeg har en på 3 og en der snart bliver 2 og jeg vil have en mere hvis manden siger ja til det engang idenfor kort tid. Vil ikke have for langt imellem dem da jeg så synes det er synd for den sidste der for for stor alders forskel.

Min hjerne siger til mg at jeg er klar, eller i hvert fald at jeg rigeligt når at vænne mig til det på de min 9 mdr det tager. Og sikkert 1,5 år, da det er normalt der går 6 + mdrs tid.

Jeg synew vi har meget at se til nu, men alligevel føler jeg at det hele ville være forkert hvis IKKE der kom en mere:-)

Samtidig ville jeg selvfølgelig være nervøs for om 3 børn er for meget eller ej, men mit hjerte siger at det er det ikke, min fornuft siger at 3, så burde det være nok og min mand....tja, han overvejer stadig om 2 er nok for ham.

Så nej, jeg ved ikke hvad du skal gøre, det må i selv snakke om og snak det grundigt igennem:-)

der bliver bestemt ikke truffet noget forhastede beslutninger...

Jeg synes bare det er svært at vide hvornår følelsen er "rigtig"... Altså... hvornår er det ikke "bare" fordi man savner da ens nuværende baby var spæd osv men det i virkeligheden er fordi man savner at skulle have et NYT barn!?

forstår du hvad jeg mener?

Anmeld

6. december 2010

Muffinmus

Uh, ja jeg ved det jo ikke.

Men vi gik i gang da nr 1 var 7 mdr.....der var jeg klar til at prøve igen:-)

Men det var jeg ikke den her gang. Selv om jeg har været skruk siden en time efter hun blev født, helt seriøst, så har jeg denne her gang sagt til mig selv om nu er der 2 små, så bliver vi nødt til at vente lidt for at få plads og overskud i hverdagen til en evt nr 3.

Jeg synes starten var hård med 2 små børn, men synes de får så meget glæde af hinanden. SElv om de faktisk skændes,skubber osv en del, så sagde min søb så sent som i går de de legde sammen

" du er min bedste ven" til min datter.-)Årgh det smeltede mors hjerte selv om han har en andne i børnehaven som også er hans bedste ven go har været det længe:-)

Så ja, savner en baby, men for mig er det et savn om et barn, med alt hvad der følger med, ikke kun baby tilstanden som at putte og nusse osv hele tiden.Det er den samlede pakke jeg ønsker.

Og der ligger forskellen måske lidt??? at du tænker baby, men s jeg tænker barn:-)

Ved det ikke, men bare en teori.Måske er du bare klar, selv om du er lidt skræmt af det:-)

Anmeld

6. december 2010

Anonym trådstarter

MariaE skriver:

Uh, ja jeg ved det jo ikke.

Men vi gik i gang da nr 1 var 7 mdr.....der var jeg klar til at prøve igen:-)

Men det var jeg ikke den her gang. Selv om jeg har været skruk siden en time efter hun blev født, helt seriøst, så har jeg denne her gang sagt til mig selv om nu er der 2 små, så bliver vi nødt til at vente lidt for at få plads og overskud i hverdagen til en evt nr 3.

Jeg synes starten var hård med 2 små børn, men synes de får så meget glæde af hinanden. SElv om de faktisk skændes,skubber osv en del, så sagde min søb så sent som i går de de legde sammen

" du er min bedste ven" til min datter.-)Årgh det smeltede mors hjerte selv om han har en andne i børnehaven som også er hans bedste ven go har været det længe:-)

Så ja, savner en baby, men for mig er det et savn om et barn, med alt hvad der følger med, ikke kun baby tilstanden som at putte og nusse osv hele tiden.Det er den samlede pakke jeg ønsker.

Og der ligger forskellen måske lidt??? at du tænker baby, men s jeg tænker barn:-)

Ved det ikke, men bare en teori.Måske er du bare klar, selv om du er lidt skræmt af det:-)

ja, det er netop det jeg ikke kan finde ud af... om jeg vil have en baby eller et barn

For jeg ved, stensikkert, at vi skal have flere børn. Men jeg havde aldrig troet lysten skulle komme allerede!

Jeg har faktisk ikke være skruk før nu! men efter institutionsstart kan jeg pludselig mærke det der sug i maven og lysten melder sig... Måske også derfor jeg er i tvivl om det bare er derfor eller om det rent faktisk ER fordi jeg er klar... hmmm

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.