Min FB om Emmelie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.031 visninger
14 svar
0 synes godt om
6. december 2010

LBK

Hej alle

ja som jeg skrev i går, blev det endelig min tur til at blive mor...Emmelie kom til verden den 3. december kl. 22.16 ved en temmelig hård fødsel.

Torsdag d. 2. skulle jeg til rutinekontrol hos min egen jordemoder, og fik selvfølgelig målt blodtryk og afleverede tisse-prøve ovs. som jeg plejer. Denne ene gang var min kæreste med fordi jeg ikke var meget for at køre i det vejr. Jeg havde proteiner i min urin og mit blodtryk målte 140/100 PUHA. Så op på fødegangen med mig for at for taget blodprøver for svangreskabsforgiftning og den var god nok Heldigvis kun i en let udgave.

Så jeg blev sat i gang med en stikpille (var kun 1 cm åben men min livmoderrhals var kun 1 cm) og sendt hjem med besked på at komme fredag kl. 9.00. Det gjorde jeg så, men måtte have en stikpille mere for at udrydde den sidste halve cm... Kl. 15 var jeg "klar" 2 cm åben og en udslettet livmoderhals, og havde en hel del veer, og fik så taget vandet..

SÅ skal jeg love for der kom gang i veerne. 2 minutter mellem hver af veerne, og GUD hvor var det smertefuldt. Jeg åbnede mig fra 2 til 10 cm på  to timer, og min jordemoder måtte flere gange gi mig ret i at det KUN kunne gøre ondt når det gik så hurtigt. . Så kom presseveerne endelig, og så valgte den lille prinsesse selvfølelig at sætte sig fast i bækkenet. Jeg fik så voldsomme mave/bækken smerter at jeg ikke kunne bruge mine veer fordi det gjorde så ondt. SÅ fødslen trak lige ud med to timer, fordi søde Emmelie bare ikke vile ud. MEeeeeeenn..... DET KOM HUN.

Hun er så skøn, og vi er så stolte begge to... Ændre mit profilbillede om to sekunder til et nyt billede af hende....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2010

Frk. Himmelblå

Tillykke med hende!

Og tak for FB. Godt, I fik opdaget den forgiftning i tide! Men synd, du skulle opleve fødslen som så hård.... 

Anmeld

6. december 2010

Bruus

L_K skriver:

Hej alle

ja som jeg skrev i går, blev det endelig min tur til at blive mor...Emmelie kom til verden den 3. december kl. 22.16 ved en temmelig hård fødsel.

Torsdag d. 2. skulle jeg til rutinekontrol hos min egen jordemoder, og fik selvfølgelig målt blodtryk og afleverede tisse-prøve ovs. som jeg plejer. Denne ene gang var min kæreste med fordi jeg ikke var meget for at køre i det vejr. Jeg havde proteiner i min urin og mit blodtryk målte 140/100 PUHA. Så op på fødegangen med mig for at for taget blodprøver for svangreskabsforgiftning og den var god nok Heldigvis kun i en let udgave.

Så jeg blev sat i gang med en stikpille (var kun 1 cm åben men min livmoderrhals var kun 1 cm) og sendt hjem med besked på at komme fredag kl. 9.00. Det gjorde jeg så, men måtte have en stikpille mere for at udrydde den sidste halve cm... Kl. 15 var jeg "klar" 2 cm åben og en udslettet livmoderhals, og havde en hel del veer, og fik så taget vandet..

SÅ skal jeg love for der kom gang i veerne. 2 minutter mellem hver af veerne, og GUD hvor var det smertefuldt. Jeg åbnede mig fra 2 til 10 cm på  to timer, og min jordemoder måtte flere gange gi mig ret i at det KUN kunne gøre ondt når det gik så hurtigt. . Så kom presseveerne endelig, og så valgte den lille prinsesse selvfølelig at sætte sig fast i bækkenet. Jeg fik så voldsomme mave/bækken smerter at jeg ikke kunne bruge mine veer fordi det gjorde så ondt. SÅ fødslen trak lige ud med to timer, fordi søde Emmelie bare ikke vile ud. MEeeeeeenn..... DET KOM HUN.

Hun er så skøn, og vi er så stolte begge to... Ændre mit profilbillede om to sekunder til et nyt billede af hende....

STORT tillykke med hende Det lyder som om du har været vildt sej til den fødsel!! ) Godt gået!! Sikke en fantastisk tid i går i møde med jeres lille guldklump...

Anmeld

6. december 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

STORT tillykke og godt, at de opdagede svagerskabsforgiftningen og det lyder som en sej fødsel.

Glæder mig til at se billeder    

Anmeld

6. december 2010

Tdittmann

Tillykke med Emmelie - sikke et flot navn I har valgt til hende

Anmeld

6. december 2010

Malonde1985

Fantastisk   godt hun kom godt ud  men lyder ikke helt rart. Men veer er sku bare ikke rare altså, og hvis det så går så stærkt som i dit tilfælde her, ja så må det virkelig ha gjort ondt

Men igen rigtig mange gange tillykke med prinsessen

Anmeld

6. december 2010

Rosa

Stort tillykke, og hvor flot at du kom igennem sådan en hård omgang - husk at få snakket det igennem og tudet lidt

Nu kommer der en masse helt fantastiske og overvældende dage - god fornøjelse og sikke en lækker lille hapser du har født

Kh

Rosa

Anmeld

6. december 2010

BabyNilas

Tillykke med hende

Anmeld

6. december 2010

piadas

Sikke da en omgang! Av av av! Det må være dejligt at være på den anden side nu!

Endnu engang tillykke!

Anmeld

6. december 2010

Sasja77

Tillykke med det lille pus!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.