Hej alle
ja som jeg skrev i går, blev det endelig min tur til at blive mor...
Emmelie kom til verden den 3. december kl. 22.16 ved en temmelig hård fødsel.
Torsdag d. 2. skulle jeg til rutinekontrol hos min egen jordemoder, og fik selvfølgelig målt blodtryk og afleverede tisse-prøve ovs. som jeg plejer. Denne ene gang var min kæreste med fordi jeg ikke var meget for at køre i det vejr. Jeg havde proteiner i min urin og mit blodtryk målte 140/100 PUHA. Så op på fødegangen med mig for at for taget blodprøver for svangreskabsforgiftning og den var god nok
Heldigvis kun i en let udgave.
Så jeg blev sat i gang med en stikpille (var kun 1 cm åben men min livmoderrhals var kun 1 cm) og sendt hjem med besked på at komme fredag kl. 9.00. Det gjorde jeg så, men måtte have en stikpille mere for at udrydde den sidste halve cm... Kl. 15 var jeg "klar" 2 cm åben og en udslettet livmoderhals, og havde en hel del veer, og fik så taget vandet..
SÅ skal jeg love for der kom gang i veerne. 2 minutter mellem hver af veerne, og GUD hvor var det smertefuldt. Jeg åbnede mig fra 2 til 10 cm på to timer, og min jordemoder måtte flere gange gi mig ret i at det KUN kunne gøre ondt når det gik så hurtigt.
. Så kom presseveerne endelig, og så valgte den lille prinsesse selvfølelig at sætte sig fast i bækkenet. Jeg fik så voldsomme mave/bækken smerter at jeg ikke kunne bruge mine veer fordi det gjorde så ondt. SÅ fødslen trak lige ud med to timer, fordi søde Emmelie bare ikke vile ud. MEeeeeeenn..... DET KOM HUN.
Hun er så skøn, og vi er så stolte begge to... Ændre mit profilbillede om to sekunder til et nyt billede af hende....
Anmeld