Graviditets vaccine - har I fået den??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

339 visninger
6 svar
0 synes godt om
6. december 2010

Malonde1985

Jeg læste om den på nettet et sted - kan ikke huske hvor og hvornår, men tænkte at jeg ville spørge min læge om det var noget jeg skulle have. Sekretæren mente det ikke, men jo sagde lægen så i baggrunden. Så den skal jeg ha på onsdag.. Har I fået den vaccine???  Altså synes måske jeg skulle ha haft den for nogle mdr siden... .. men ok.. bedre sent end aldrig vel..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2010

CA

HAr vist aldrig hørt om den... Hvad gør den godt for?

Anmeld

6. december 2010

karina pigen

Malonde1985 skriver:

Jeg læste om den på nettet et sted - kan ikke huske hvor og hvornår, men tænkte at jeg ville spørge min læge om det var noget jeg skulle have. Sekretæren mente det ikke, men jo sagde lægen så i baggrunden. Så den skal jeg ha på onsdag.. Har I fået den vaccine???  Altså synes måske jeg skulle ha haft den for nogle mdr siden... .. men ok.. bedre sent end aldrig vel..

det er den der influ... du snakker om ik??

jeg har valgt en fra, 1 bange for nåle og sidste gang jeg fik den ( i forbindelse med mit arbejde) blev jeg  SÅ syg af den.. så nej tak til mig..

Anmeld

6. december 2010

Malonde1985

Jo det er en influenza vaccine.. Hader også nåle og håber virkelig ikke jeg bliver syg af den . Overvejer lidt at tage den fra, men jeg bliver altid syg i januar måned  og tænker at det måske er meget godt at være fri for at blive syg hvis man pludselig skal føde.... Argh ved det ikke... Men altså... det skader jo ikke den lille ellers at man får en gang influ vel

Anmeld

6. december 2010

Sofia

Jeg valgte at få den! Havde ingen bivirkninger! men der er mange meninger der taler for og imod. Prøv evt. at søge lidt herinde, der har været mange tråde omkring det

Anmeld

6. december 2010

Marco2

Jeg har fravalgt den idet de ikke kender bivirkningerne for fosteret endnu. Og er sund og rask og har et godt immunforsvar så jeg vil ikke have den når "de kloge" er så uenige om det. 

Men der her tidligere her i kvartal 1 været debat oppe om det, og der er megen info om gravide og den vaccine på nettet.

Så jeg vil råde dig til at søge en masse information om det, så du er rustet til at tage den beslutninge som du føler er bedst for dig og dit ufødte barn.

AG

Anmeld

6. december 2010

Diana...

Jeg har valgt den fra. Det er ikke lægerne der råder os til at få den men sundhedsstyrrelsen og så skal lægerne sige det også. Jeg snakket med lægen på silkeborg sygehus om det, og hun sagde præcis som der står op over. Og så spurgte jeg hende personligt hvis det var hende også sagde hun nej den ville hun ikke få. og mente bestemt heller ikke jeg skulle have dårlig samvittighed over at sige nej tak til den. 

Hun sagde at dem der var fede, havde sukkersyge, meget lavt immun forsvar dem ville hun råde til at tage den. Men hvis man var sund og rask så burde det altså ikke være nødvendigt. og jeg har ikke fortrudt siden. Og nu er der SÅ kort til til vi skal føde så det slet ikke noget jeg ville tage op til overvejelse igen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.