Fødselsforberedelse??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.459 visninger
12 svar
0 synes godt om
28. august 2008

monstar99

Da vi var til jordmoder første gang fik vi besked på at der ingen fødselsforberedelse blev tilbudt hos dem.
Er det meget normalt ??
At man bare skal klare sig selv på den måde??
(?)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2008

Monique

Jeg fik tilbudt og komme til fødselsforberedelse til begge mine piger..
Tog imod det første gang, men fik intet ud af det så sagde pænt nej tak sidst.. men kan jo være at man får mere ud af det andre steder..

Anmeld

28. august 2008

monstar99

Okay synes nok det var lidt underligt der ikke er det tilbud. Især når man er første gangs fødende og mega nevøs.:'(

Anmeld

28. august 2008

Anne

[citat][f][småt]monstar99 skriver:[/småt][/f] Okay synes nok det var lidt underligt der ikke er det tilbud. Især når man er første gangs fødende og mega nevøs.:'([/citat] Det kan jeg godt forstå, du synes er lidt underligt, men altså, er der ikke et privat tilbud i din kommune, som du så kan betale for? Mange hilsner Anne

Anmeld

28. august 2008

monstar99

jo men synes det for dyrt pt

Anmeld

28. august 2008

twinboys

Jeg nåede det ikke, og man kan sagtens føde uden alt det info...

Læs evt. nogle gode bøger om det...

Majbritt(H)

Anmeld

28. august 2008

Tullebobs

Hejsa

Jeg kan godt forstå, at du synes, at det er træls at de ikke tilbyder det.

Jeg vil råde dig til at:

- læse bøger (som Majbritt osse skriver)
- tale med andre der har født (Nogen som du har tillid til, og som ikke bare vil fortælle dig om alle de "skrækhistorier" de kender).
- Spørg herinde

Og endelig forbered dig på at du ikke kan forberede dig...;) Jeg var imponeret over min krop, som bare gjorde det den skulle - jeg var der bare... Øv dig i at trække vejret helt ned i maven, og hold fokus på at trække vejret rolig og dybt. Jeg talte hver gang jeg fik en ve, og lærte efterhånden mine veer at kende, og vidste at de toppede fx ved 15 og så faldt smerten igen. PÅ den måde fokuserede jeg på at tælle og på at trække vejret.

Pøj pøj med det hele - (H)(H) fra Trine

Anmeld

28. august 2008

charlottekri

jeg kunne heller ikke bruge fødselsforberedelse til noget, for det eneste der foregik var snak omkring et bord omkring det praktiske der skulle foregå... altså hvordan baby kom ud gennem bækkenet osv. der var ikke nogen øvelser med vejrtrækning eller sådan noget, så føler lidt at jeg spildte min tid der... men det er jo forskelligt hvad man lærer de forskellige steder...
(H)

Anmeld

28. august 2008

Lullaby

Jeg syntes godt nok ikke at det der fødseslforberedelse er noget værd. Det var bare noget pjat syntes jeg. Når man står i situationen og veerne raser igennem en så tænker man alligevel ikke "hvad var det nu hun sagde på møde nr 2"? :)

Anmeld

28. august 2008

monstar99

Dejligt at vide :D Min svigermor siger også at fødselsforberedelse er det rene pjat. Hun har født 4 børn uden fødselsforberedelse. De 3 første i tyrkiet i 60'erne hvor det var hjemmefødsler uden problemmer. Hun siger at den sidste (min mand) fra 80 var nem på århus fødestifelse og det nok skal gå alt sammen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.