UPDATE på ungerne.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

552 visninger
6 svar
0 synes godt om
19. februar 2008

Tut

Hej piger,

tænkte at det er tid til en update:

Noah er i dag 7 mdr. og 6 dage.

Vægt: 8,5 kg og 74 cm.

Han har nu (hold lige fast) 8 tænder!!!! Jeps, 4 nede og 4 oppe :))

Han spiser rugbrød med største velbehag, specielt med leverståhej - det er lækkert.

Han han komme op på alle 4 og stå, men motorikken med at flytte arme og ben har han ikke endnu, så han ender på hovedet eller på numsen.

Og hans gå-lære-vogn er det STØRSTE hit, han fiser rundt i hele huset... Man kan næsten se hvor meget han nyder at kunne bevæge sig "frit"...

Glæder mig til at høre update på jeres unger.

knus

Mette - der er super glad for at snakken kan fortsætte herinde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2008

Anja

Elias er i dag godt 7 ½ mdr. Han vejer - hold fast 10,2 kg og måler 75 cm.

Han har nu 4 tænder, de to miderste forneden og hjørnetænderne foroven - mærkelig rækkefølge synes jeg :-D - "Elias hugtand" er hans nye alias.

Elias spiser i øjeblikket alt, hvad vi tilbyder ham, hvilket jeg jo har gjort faderen opmærksom på. Det skulle jeg så aldrig have gjort, for da Elias var med far ude at handle i går fortalte min mand stolt, da de kom hjem, at de da lige havde været forbi McD for at købe en is - og Elias elskede det ! :-D Han forsikrede mig dog, at han kun havde fået 5 små skefulde :-D MÆND !

Nåh, men Elias kommer ikke voldsomt meget rundt ved egen kraft endnu. Han han møve sig baglæns, men ikke frem. I gåstolen kan han komme hele huset rundt, og man kan se, at han elsker det.

Ellers er han glad og trives fint, og vi har nu endelig haft nogle uger uden spor af sygdom ! Og ja, så sover den unge mand nu på sit eget værelse og ikke kun på kontoret ved siden af soveværelset.

Anja, der nu må smutte da den virkelige verden kalder, skal nemlig i irl mødregruppe.

Anmeld

19. februar 2008

Marco2

Emily er nu snart 29 uger. Hun vejede i slut jan 6500 og målte 66 cm. Hvad hun vejer og måler nu ved jeg ikke. Men folk siger de synes hun er blevet lang... :)

Hun har to tænder i undermunden, men tror ikke det varer så længe før der også kommer bisser i den øverste etage.

HUn får fast føde 3 gange om dagen, og vi tilbyder hende brød, agurker og hvad vi nu lige synes hun kan hygge sig med. Hun bliver stadig ammet 3-4 gange om dagen, og et par gange om natten. Ville gerne undgå natteamningen, men det er lige det der med at få taget sig sammen til at tage udfordringen op. Så det bliver nok i påsken som Astrid, for der har manden ferie... Men der skal vi i sommerhus, så det er måske ikke smart når det ikke er hjemme. Men på den anden side er det måske en fordel (?)

Ellers er hun begyndt at møve sig rundt...fremad... og er begyndt at trække benene ind under sig, så hun kommer nok op på alle 4 inden længe.

Og så er hun heldigvis begyndt at elske sit babysvømning.

AG - som vist skal tilbage til real-leif..og få bare en smule styr på huset inden invasionen i morgen :D

Anmeld

19. februar 2008

Loggidut

update på Tif

ja sidst blev hun vejet til 7,4 kg...og ligger nu på en normalkurve, hvor hun startede 3 kurver under normale børn...så hun spiser godt.

hun er nu 68 cm, men har stadig ikke helt grejet at kroppen kan anvendes til flere ting...det med at sidde...lol...det er en by i ruslland...og hun har absolut ikke noget der ligner en rygrad!

med hensyn til tænder...ja så er der stadig totalt bar røv, ikke en pløk overhovedet...men siden i går har hun virkelig haft sprut-prut...og sikke en lugt, her tror jeg nok Malte ville blive dybt misundelig!!!
Så mon ikke de er på vej...i dag har jeg købt en blødere bidering, og håber så på jeg kan få lidt fred...men det er nok kun ønsketænkning.

der i mod fejler snakketøjet intet...her køre den meget på da da da, ba ba ba ba, ja ja ja ja...så snakken går...

det var lige lidt update herfra...

stort knus fra sloggi, som syntes 8 tænder er vildt meget....flot lille Noah

Anmeld

19. februar 2008

Plysbjørnen

Update på Laura.

Laura er blevet 6½ måned, sidst hun blevet vejet lå hun på 8,1 kg og er 68,5 cm lang, så det er da meget fornuftigt...

Tænder har hun ikke fået nogen af endnu, men det forhindre hende ikke i at gumle rugbrød og hvad vi ellers skulle komme i tanke om at stoppe i munden på hende...:D

Hun sidder selv, vælter næsten aldrig... Må heller sige næsten for balancen tog lige overhånd i dag og det gjorde rigtigt avs på hende....:( Hun skreg i næsten 25 minutter...

Betina1978 - Laura 010807 - Rejen 6+1

Anmeld

19. februar 2008

birgittemarie

Update på Nova Maria

Og tillykke til Noah med de 8 tænder og gåvognen?!?! Jeg har da aldrig hørt noget så imponerende!

Nova Maria er nu 7 mdr. og 8 dage. Aner ikke, hvad hun vejer, men hun virker tung og meeget lang! Hun er vist omkring 70 cm.
Hun er begyndt at trække knæene meget beslutsomt op under sig og sætte fra med dem, så hun foretager sig noget, der minder om kravling og kommer uhyggeligt langt omkring ved det.
Og så er hun blevet umulig og jeg mener fuldstændig UMULIG at skifte. I weekenden skulle vi være tre mand til at holde hende nede imens og i går havde jeg hende mestensdels hængende nøgen i det ene ben, mens hun vred sig og kastede sig rundt med hovedet skrigende begravet i den sækkestol, jeg forsøgte at bruge som hjælp i processen. Er spændt på i dag...
Hun er begyndt at spise lidt bondebrød i små stykker og får ellers 4 gange grød/mos om dagen. Ammer hende stadig, når det passer hende (dvs. 2-3 små amninger i løbet af dagen)
Hun taler meget. Hej (sgu), Abuu, gryyyy og auwauwauw, som mest minder om sang. Og så griner hun meget. I alle variationer fra gurglefnis til høj latter :)
Hun sover fra 20 til 7-9 med 2-3 natflasker/amninger afhængigt af mit bevidsthedsniveau og får sig en lur fra 10 til 12 ca. og igen fra 15 til 16 ca.

Kh Birgitte og Nova Maria

Anmeld

19. februar 2008

BellaT

Update på Phillip:

Phillip er 7 mdr. og 8 dage. Da han var præcis 7 mdr. vejede han 8,8 kg og var 71 cm lang.

Ingen bisser endnu.... Men ææælsker rugbrødshapsere med flødeost eller leverpostej. Tygger rigtig fint med gummerne.

Sidder selv helt stabilt alle steder. Hopper en lille smule fremad siddende på numsen. Kan stå og vippe i kravlestilling, men splatter ud hvis han løfter en arm for at komme fremad. Kryber baglæns liggende på maven. Ruller begge veje men ikke ret tit.
Griner højt og råber og eksperimenterer med lyde.
Elsker kasser og alt der kan dreje. Biler og små vogne bliver væltet så han kan sidde og dreje på
hjulene.
Det var det for nu.

Knus fra Helle og larme- Phillip....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.