Er det nu også nødvendigt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.026 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. december 2010

Anonym trådstarter

Hey! Nu skriver jeg som anonym, da jeg ikke ønsker, at min familie ved en lille søgning kan finde detaljer om mit sexliv!  Men jeg har egentlig bare et lille spørgsmål.

Det er affødt af, at min kæreste og jeg lå flade af grin efter en god omgang sex i aftes. Det er altid rart at grine lidt, men tænkte, jeg hellere måtte spørge. Da han kom, blev han liggende lidt, så sæden lige fik lidt tid, inden det kom ud Og så talte vi om, om det egentlig ikke var noget med tyngdekraften, så han tog lige mine ben på sine skuldre og lænede sig ind over mig, så det ligesom kunne "glide op i mig igen", og så var vi bare totalt flade af grin over det fuldstændigt usexede tekniske i situationen.. Haha.. Efter sådan en hed omgang sex lige skulle have fat i teknikken og sørge for at de små svømmere ikke kom ud med det samme.

Så nu vil jeg lige spørge: Er det nødvendigt? Hvis han kommer op i mig i missionærstillingen, er der så noget man skal gøre, for at sæden lige bliver op lidt længere, eller skal man virkelig "vendes på hovedet" for at sørge for, at det glider op? Altså vi forsøger jo at blive gravide..

Tænkte bare på om det var en skrøne, eller om det er fint, at han kommer oppe i mig i missionærstillingen, og så er det det. Selvom det er rart at grine! Hehe!

Håber i kan hjælpe!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2010

NessaXenia

tror ikke det er ' nødvendigt ' at holde sæden inde, den sæd der skal 'op' kommer op når skudet affyrres.

nogle mener at det er en god ide at ligge med en pude under numsen 15-20 min. efter udløsningen, men den sæd der skal op, kommer op helt naturligt..

Anmeld

5. december 2010

Anonym trådstarter

Nina Sophia skriver:

tror ikke det er ' nødvendigt ' at holde sæden inde, den sæd der skal 'op' kommer op når skudet affyrres.

nogle mener at det er en god ide at ligge med en pude under numsen 15-20 min. efter udløsningen, men den sæd der skal op, kommer op helt naturligt..

Jamen jeg tænker jo også, at de fyres op.. Det der med puden.. Altså sæden glider jo ud, selvom man har underlivet let hævet, så er det meningen man først skal gå på wc inden pudetricket, eller er det så ligemeget?

Anmeld

5. december 2010

NessaXenia

Anonym skriver:

Jamen jeg tænker jo også, at de fyres op.. Det der med puden.. Altså sæden glider jo ud, selvom man har underlivet let hævet, så er det meningen man først skal gå på wc inden pudetricket, eller er det så ligemeget?

altså hvis man bruger pudetricket, så skal man jo ikke gå på wc inden, så er fidusen jo væk

Hvis sæden glider ud, så kan du godt rejse dig, så er det resterne og det gode er sendt afsted mod ægget

Anmeld

5. december 2010

SussieThyssen

Anonym skriver:

En del steder anbefaler læger og gynækologer, at man lige bliver liggende en 15-20 min, som du siger. Og du er selv inde på det. Tyngdekraften hjælper med.
Men der er faktisk en meget logisk forklaring på det.
Sæd har den egenskab at den har det bedst med køligere temperatur, når den ikke skal bruges. Derved holder sædcellerne sig bedre, og det er derfor at mandens sæddepot, så at sige er uden på kroppen, temperaturen er lavere omkring hans kønsorganer end inde i kroppen. Når han er ved at få udløsning, strømmer sædcellerne gennem sædlederne og kommer forbi en stor kirtel, hvor cellerne bliver blandet med sædvæsken, som gør den mere eller mindre flydende. Denne sædvæske er stadig holdt i rimelig lav temperatur, og er derfor ikke så flydende som den kan blive.
Når manden får udløsning bliver sæden, nu blandet med sædvæsken skudt op imod livmodermunden, hvor den  så blander sig med sekreterne i skeden.
Og her er det så den egentlige forvandling sker.
Idet sæden og sædvæsken kommer op i varmen, som er højere, dels efter den sexuelle aktivitet, men også fordi det er et varmere klima det kommer ind i, nærmest smelter sædvæsken og bliver vandig og mere flydende. Sædcellerne får et boost af varmen og bliver mere aktive, men holder så heller ikke ret længe, 2-5 døgn max.
Når sædvæsken med cellerne i bliver mere flydende løber det lettere ud igen, ganske ligesom vand, som I er inde på, tyngdekraften gør sig her gældende. Derfor er det logik at hvis man lige ligger lidt og venter, vil der være større chance for at der finder flere sædceller vej op i livmoderen end hvis man bare løber ud på toilettet med det samme.
Endelig er der nemlig også det forunderlige, at kvindens orgasme, får livmodermunden til at gabe en lille smule. Nok er den altid en lille smule åben, men ikke nær så meget som i minutterne efter en orgasme. Men jo hurtigere kvinden giver sig til at fare rundt, jo hurtigere vil livmodermunden falde tilbage til sin normale tilstand, og lukke sig mere i igen.
Også derfor er det godt at blive liggende lidt og lade kroppen arbejde sammen med sædcellerne, sådan at man udnytter alle muligheder.
Naturligvis kan man gøre lige som man vil, men det er altså ingen skrøne, at det er en god ide at blive liggende lidt, hvis man gerne vil være gravid.
Men ligefrem lægge puder under rumpen eller stå på hovedet, er nu nok ikke nødvendigt. Blot lig i hinandens arme og nyd livet og afslapningen lidt, så skal moder natur nok klare resten.

Kærligst
Sussie

Anmeld

5. december 2010

Pige2009

Tror jeg ikke, man skal tage så nøje. Jeg går altid på toilet lige efter, men er alligevel blevet gravid

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.