Low skriver:
Hej. Jeg ammer næsten ikke min søn. Måske 3 gange om ugen ellers får han MME, vand og grød. Her de sidste 2 dage har jeg hvert fald ikke ammet ham og nu er mit ene bryst total overspændt og er meget større end det andet. Det er hårdt og gør meget ondt. Mit bryst ser helt underligt ud og min brystvorte sidder også mærkeligt fordi det er så spændt ud. Jeg skulle kramme min far farvel inden han skulle ind i bussen og så får han dårligt nok rørt mit bryst i krammet og så gjorde det bare sindsygt ondt. Jeg tænker lidt at det måske er fordi han ikke har drukket fra mig men når han sutter ved mig så kommer der næsten ikke noget ud og det er mere for hyggens skyld. Jeg har før gået 2-3 dage hvor han ikke har fået fra mig så jeg kan ikke forstå hvorfor og jeg kan slet ikke forstå at det andet lange, slappe og tomme bryst ikke også er overspændt. Grunden til min søn på 5 mdr ikke får fra mig af er fordi at jeg ikke havde nok mælk efter 2 mdr og så er det stille og rolig trappet ned på brystet. Så er mit spørgsmål om i kan forklare nogle af alle de ting jeg ikke forstår? Jeg tænker lidt om jeg måske kan få en ammestop pille af min læge for jeg ammer jo stort set ikke og har heller aldrig brudt mig om følesen af at der bliver suttet på mine bryster men jeg har ammet kun for min søns skyld.
Lyder som om du har brystbetændelse desværre. Har ikke nogen erfaring selv med det, men efter hvad de andre fra min mødregruppe har fortalt, er det de samme syptomer, sorry. Men syntes du skal snakke med lægen, eller lægevagten. Krydser fingre for at dit bryst bliver "normalt" igen.
Anmeld