Overspændt bryst

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.100 visninger
5 svar
0 synes godt om
5. december 2010

Low

Hej. Jeg ammer næsten ikke min søn. Måske 3 gange om ugen ellers får han MME, vand og grød. Her de sidste 2 dage har jeg hvert fald ikke ammet ham og nu er mit ene bryst total overspændt og er meget større end det andet. Det er hårdt og gør meget ondt. Mit bryst ser helt underligt ud og min brystvorte sidder også mærkeligt fordi det er så spændt ud. Jeg skulle kramme min far farvel inden han skulle ind i bussen og så får han dårligt nok rørt mit bryst i krammet og så gjorde det bare sindsygt ondt. Jeg tænker lidt at det måske er fordi han ikke har drukket fra mig men når han sutter ved mig så kommer der næsten ikke noget ud og det er mere for hyggens skyld. Jeg har før gået 2-3 dage hvor han ikke har fået fra mig så jeg kan ikke forstå hvorfor og jeg kan slet ikke forstå at det andet lange, slappe og tomme bryst ikke også er overspændt. Grunden til min søn på 5 mdr ikke får fra mig af er fordi at jeg ikke havde nok mælk efter 2 mdr og så er det stille og rolig trappet ned på brystet. Så er mit spørgsmål om i kan forklare nogle af alle de ting jeg ikke forstår? Jeg tænker lidt om jeg måske kan få en ammestop pille af min læge for jeg ammer jo stort set ikke og har heller aldrig brudt mig om følesen af at der bliver suttet på mine bryster men jeg har ammet kun for min søns skyld. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2010

Risen

hej søde. Ja du kan vist få en ammestop pille som skulle virke rigtigt godt. Det vil jeg gøre den dag og stopper helt med at amme. Så hvis du er indstillet på det skal  være slut så tag den Men vær sikker.. Jeg ville med fordel presse det værste ud på brystet altså af mælken, men ikke meget. Bare lige lette presset.. 

Anmeld

5. december 2010

missie20

Low skriver:

Hej. Jeg ammer næsten ikke min søn. Måske 3 gange om ugen ellers får han MME, vand og grød. Her de sidste 2 dage har jeg hvert fald ikke ammet ham og nu er mit ene bryst total overspændt og er meget større end det andet. Det er hårdt og gør meget ondt. Mit bryst ser helt underligt ud og min brystvorte sidder også mærkeligt fordi det er så spændt ud. Jeg skulle kramme min far farvel inden han skulle ind i bussen og så får han dårligt nok rørt mit bryst i krammet og så gjorde det bare sindsygt ondt. Jeg tænker lidt at det måske er fordi han ikke har drukket fra mig men når han sutter ved mig så kommer der næsten ikke noget ud og det er mere for hyggens skyld. Jeg har før gået 2-3 dage hvor han ikke har fået fra mig så jeg kan ikke forstå hvorfor og jeg kan slet ikke forstå at det andet lange, slappe og tomme bryst ikke også er overspændt. Grunden til min søn på 5 mdr ikke får fra mig af er fordi at jeg ikke havde nok mælk efter 2 mdr og så er det stille og rolig trappet ned på brystet. Så er mit spørgsmål om i kan forklare nogle af alle de ting jeg ikke forstår? Jeg tænker lidt om jeg måske kan få en ammestop pille af min læge for jeg ammer jo stort set ikke og har heller aldrig brudt mig om følesen af at der bliver suttet på mine bryster men jeg har ammet kun for min søns skyld. 

Lyder som om du har brystbetændelse desværre. Har ikke nogen erfaring selv med det, men efter hvad de andre fra min mødregruppe har fortalt, er det de samme syptomer, sorry. Men syntes du skal snakke med lægen, eller lægevagten. Krydser fingre for at dit bryst bliver "normalt" igen.

Anmeld

5. december 2010

Low

Risen skriver:

hej søde. Ja du kan vist få en ammestop pille som skulle virke rigtigt godt. Det vil jeg gøre den dag og stopper helt med at amme. Så hvis du er indstillet på det skal  være slut så tag den Men vær sikker.. Jeg ville med fordel presse det værste ud på brystet altså af mælken, men ikke meget. Bare lige lette presset.. 

Jeg har gået og overvejet den pille i en måned ca. men jeg har været i tvivl for jeg har jo ikke meget mælk i forvejen og har været i tvivl om det er for drastisk men nu hvor det gør så sindsygt ondt så kunne jeg faktisk godt tænke mig det. Det ene bryst i løbet af natten her er også begyndt at gøre en smule ondt nu men slet ikke det samme som det andet bryst. Igår der prøvede jeg at se om jeg kunne trykke noget mælk ud og der kom også noget ud og det tog trykket men det kom tilbage meget hurtigt. Jo mere man trykker og piller jo mere stimulere man brystet til at der skal komme mælk. Måske skulle jeg skrive en mail til min læge eller bare bestille en tid hos ham med det samme. Er det ikke noget med at det er besværligt af få fat på sådan en pille?

Anmeld

5. december 2010

Low

missie20 skriver:

Lyder som om du har brystbetændelse desværre. Har ikke nogen erfaring selv med det, men efter hvad de andre fra min mødregruppe har fortalt, er det de samme syptomer, sorry. Men syntes du skal snakke med lægen, eller lægevagten. Krydser fingre for at dit bryst bliver "normalt" igen.

Ja, jeg er også bange for det er bryst betændelse. Jeg kan prøve at bestille en tid hos lægen på mandag hvis han har tid og hvis han ikke har så kan det være han kan få presset mig ind i sin tidsplan eller henvise mig til vagtlægen. I løbet af natten her er den andet bryst også begyndt at gøre lidt ondt men slet ikke på samme måde som det andet.

Anmeld

6. december 2010

Alína Hólm

Low skriver:

jeg får ligepræsis sådanne bryster når jeg ikke har ammet i lang tid. ammer nemlig rigtig meget. prøv at amme ham mere. tror det er fordi man får mere og mere mælk efter amning hver gang.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.