Vil føde hjemme!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.559 visninger
10 svar
0 synes godt om
4. december 2010

Tystys14

Hej alle sammen, lige et indlæg mere fra mig.  (glædelig december )

Ja som i nok kan se på overskriften, har jeg lige fra starten af min graviditet ønsket at føde hjemme, men kæresten har ikke været meget for at give sig, da han er meget bange for noget skulle gå galt, da det er min første fødsel, vi bor i Vordingborg og det nærmeste hospital er Næstved eller Nykøbing F, osv. så vi har aftalt med jordmoderen at jeg skal føde på Nykøbing F hospital... ikke noget jeg har det så godt med.

(Jeg har kun dårlige erfaringer på hospitaler, og kan bestemt ikke slappe af i de omgivelser.)

Nu virker det som om jeg har fået ham lidt med på idéen,  men tror i det er forsent at lave om? Er nu i 28+1, og havde tænkt mig at snakke med jordmoderen om det her den 13 december da jeg skal op og snakke med hende.

Hvad synes i? Er der for sent at lave om? og er det for risikabelt første gang? (kvinderne i min familie har haft meget forskellige fødsler, min mor var 37 timer om at få mig ud.)

Håber på nogle råd og meninger. 

Varme December hilsner her fra.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2010

Corn

Jeg synes det er alletiders ide, og jeg vil anbefale det til alle. Også til førstegangsfødende.Jeg måtte ikke, da han var for tidligt på færde, og nr. 2 var også på nippet til for tidlig ankomst, derfor blev det først aktuelt tredje gang.

Hæng dig ikke for meget i andres fødsler, for mine lignede ikke nogen af min mors eller søsters...

Anmeld

5. december 2010

Tystys14

Macaab skriver:

Jeg synes det er alletiders ide, og jeg vil anbefale det til alle. Også til førstegangsfødende.Jeg måtte ikke, da han var for tidligt på færde, og nr. 2 var også på nippet til for tidlig ankomst, derfor blev det først aktuelt tredje gang.

Hæng dig ikke for meget i andres fødsler, for mine lignede ikke nogen af min mors eller søsters...

Tusind tak  det havde jeg brug for at høre.  Håber så stadigvæk det kan nå at laves om, med jordmoderen!

Anmeld

5. december 2010

Corn

Cho skriver:

Tusind tak  det havde jeg brug for at høre.  Håber så stadigvæk det kan nå at laves om, med jordmoderen!

Det tror jeg da sagtens det kan.

Her har vi ikke nogen fancy hjemmefødselsordning, og der kommer jm på besøg lige inden uge 37.

Og ellers var resten af besøgene bare på almindelig vis

Anmeld

8. december 2010

Mi

Der skulle vel ikke være noget i vejen for at vælge at føde hjemme, selvom du er et stykke henne i graviditeten. I princippet må du nægte at tage på hospitalet i sidste øjeblik, og så skal de sende en jm. Jeg har selv født hjemme med nr tre. Fik tvillinger første gang, så der var det jo udelukket. Kan kun anbefale en hjemmefødsel. Det er virkelig en hel speciel rolig og unik oplevelse.

Du kan jo også sagtens nå at gøre klar til det. Egentlig skal man slet ikke stille en hel masse an, og vi havde ingen rengøring bagefter overhovedet (på nær lige karet selvfølgelig)

Held og lykke med det

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

8. december 2010

Kløver

Cho skriver:

Hej alle sammen, lige et indlæg mere fra mig.  (glædelig december )

Ja som i nok kan se på overskriften, har jeg lige fra starten af min graviditet ønsket at føde hjemme, men kæresten har ikke været meget for at give sig, da han er meget bange for noget skulle gå galt, da det er min første fødsel, vi bor i Vordingborg og det nærmeste hospital er Næstved eller Nykøbing F, osv. så vi har aftalt med jordmoderen at jeg skal føde på Nykøbing F hospital... ikke noget jeg har det så godt med.

(Jeg har kun dårlige erfaringer på hospitaler, og kan bestemt ikke slappe af i de omgivelser.)

Nu virker det som om jeg har fået ham lidt med på idéen,  men tror i det er forsent at lave om? Er nu i 28+1, og havde tænkt mig at snakke med jordmoderen om det her den 13 december da jeg skal op og snakke med hende.

Hvad synes i? Er der for sent at lave om? og er det for risikabelt første gang? (kvinderne i min familie har haft meget forskellige fødsler, min mor var 37 timer om at få mig ud.)

Håber på nogle råd og meninger. 

Varme December hilsner her fra.

jeg synes da helt sikkert du skal snakke med jordemoderen om det, det er da ikke for sent at lave noget om, og skulle der ske noget op til, eller under som gør at du er nød til at føde på sygehuset, har jeg kun hørt godt om, at det plejer at foregå stille og roligt, og at det plejer at gå godt.

jeg synes det lyder som en rigtig god ide, jeg har selv overvejet det, men vi har desværre måtte vælge det fra, da jeg har dårlig hofte, så der er for meget der spiller ind til, at jeg kan føde hjemme.

jeg håber i finder ud af det med jordemoderen, og får en rigtig god snak og løsning ud af det

glædelig jul

Anmeld

13. december 2010

Stine Raaholt

Der er selvfølgelig også for og imod hjemmefødsel - overvejer det selv meget... og jegbeundrer dem der gør det...

Jeg har selv haft to gode naturlige fødsler, hvor jeg synes jeg har været i fuld kontrol... så det er ikke så meget selve fødslen jeg bekymrer mig omkring - mere det hvis der skulel være noget galt bagefter... jeg ville ikke tilgive mig selv hvis barnet skulle få men af min beslutning om at føde hjemme...

Tror jeg vil drøfte det med min jordemoder - måske har hun nogle tanker på det - ellers vender jeg sikekrt tilbage hertil og hører på flere erfaringer og argumenter

Mvh Stine

Anmeld

13. december 2010

Mi

Stine Raaholt skriver:

Der er selvfølgelig også for og imod hjemmefødsel - overvejer det selv meget... og jegbeundrer dem der gør det...

Jeg har selv haft to gode naturlige fødsler, hvor jeg synes jeg har været i fuld kontrol... så det er ikke så meget selve fødslen jeg bekymrer mig omkring - mere det hvis der skulel være noget galt bagefter... jeg ville ikke tilgive mig selv hvis barnet skulle få men af min beslutning om at føde hjemme...

Tror jeg vil drøfte det med min jordemoder - måske har hun nogle tanker på det - ellers vender jeg sikekrt tilbage hertil og hører på flere erfaringer og argumenter

Mvh Stine

God idé at drøfte det med jm. Jeg har selv født hjemme, og vil virkelig anbefale det.

statistisk set er der større risiko for komplikationer og død ved hospitalsfødsler som ved hjemmefødsler. Altså når alle risikofødsler er fjernet fra statestikkerne. Så jeg var helt rolig ved at føde hjemme. Jeg fik at vide at det eneste som var akut, ville være hvis baby sad fast i fødselskanalen og at det var derfor at kvinder som bar meget store børn ikke kunne få lov at føde hjemme.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

15. december 2010

Stine Raaholt

Tak for svar, jeg er glad for lidt facts - det er jo nok helt klart de argumenter jeg skal bruge overfor manden

Jeg vil drøfte det med manden og eventuelt tage det op med jordemoderen i næste uge... der er jo lang tid endnu...

Har været meget glad for at føde i vand og da vi ikke har et badekar (og jeg ikke kan overskue at have et stort kar i stuen i tiden op til fødslen) men det er jo en detalje

jeg følger lidt med i de debatter herinde og lurer lidt på nogle erfaringer undervejs...

Mvh Stine

Anmeld

15. december 2010

oo

jeg vil også lige sige, at jordemoder blir minimum 2 timer efter fødslen for at sikre sig at alt er godt med mor og barn, så man skal ikke være så bange for hjemmefødsel

min hjemmefødsel "gik galt" i den forstand, at hjertelyden på mit barn dykkede alt for dybt og alt for tidligt, hvilket resulterede i, at vi kørte på sygehus hvor ejg fødte kort efter. De tager deres forholdsregler og som vi fik at vide bagefter, så var det ikke farligt da vi først var på sygehuset for der kan de gøre noget med det samme (fx akut kejsersnit på no time), men derhjemme skal jordemoderen altid tænke lidt fremad, så hun er på forkant med situationen og HAR tid til at køre på sygehus hvis det er nødvendigt.

men alt det vil jeres jordemødre også forklare jer, når I snakker om hjemmefødsel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.