Hej
Vi står i en lidt underlig situation.
Min bonus-datter fortæller mig at hun hedder det samme til efternavn som sin bonus-far. Jeg skriver til hendes mor om det nu kan passe? Hun skriver at ja, det er rigtig nok. Hun skriver at hun synes barnet skulle have samme navn som resten af familien (bonus-far og hans familie).
Der er jo også en familie her. Hun får en lillesøster/bror her til sommer. Og hun har bedsteforældre, onkler, faster osv. Jeg har været her fra starten og hun er meget knyttet til mig.
Jeg spørger om det ikke var mere naturligt at hun fik sin fars navn lang til sin forhenværende navn, nu når der var tanker om at ændre hendes navn.
Hun svare at nej, for da overvejelserne om faderens navn var der, var faderen der ikke. (han var 16 år da han blev far, og havde svært ved at accepåtere det, moderen var 24 år) Men han har været far for hendes og passe alt de sidste 4 år, og aldrig forsømt.
Moderens kæreste har kun været en del af barnets liv det sidste år.
Jeg skriver at jeg synes det er lidt underligt, men at jeg jo ikke kan gøre noget ved det.
En måned forinden skrev hun til os, at hun ville nedlægge krav om at hendes kæreste skulle have min samlever/kærestes datter hvis hun skulle gå hen og dø. Jeg svarede at det var jeg sikker på at faderen ikke ville gå med til.
Føler lidt man mister hendes på en måde når men får saådan en melding.
Vi føler lidt at navneændringen er et skridt på vejen til at hun ønsker at den lille skal adopteres af hendes kæreste. Vi er meget chokerede og min kæreste er ulykkelig over at hans datter skal have en anden mands navn.
Hvad mener i?
Tror i vi kan gøre noget ved det? Er det nødvendigt at gøre noget?
Vil barnet ikke undres når hun bliver ældre? Måske hun vil føle vi ikke gad hende, eller endda tro at moderens kæreste er henes far?