Far og hans nye opgaver...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

384 visninger
8 svar
0 synes godt om
3. december 2010

CA

Hvordan har jeres mænd/kærester det med at skulle til at tage lidt mere over hvad angår huslige pligter?

Her har jeg opgivet støvsugeren pga. bækkenløsning og Martin er helt enig i at det nu må være hans opgave. Han ser bare ikke lige skidtet før det går ham til knæene, men øvelse går vel mester og jeg behøver vel heller ikke at være kalr til at byde dronningen indenfor hver dag

Nå, men han tar støvsugeren frem 3 aftenener i træk - uden at tænde den. De skal åbenbart lige vænne sig til hinanden.

4. aften tændes støvsugeren og han går i krig mod nullermænd og andet skidtfolk. Med det resultat at støvsugeren brænder sammen. Den smelter simpelthen. Og det så meget at det ene hjul falder af...!!

Hvad sker der for at støvsugeren tar hans parti i den her sag?? Han mener, at det vil være dumt at bruge penge på en ny, da støvsugere tydeligvis kun vil samarbejde med mig og absolut ikke ham. Hmmm

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2010

karina pigen

Carina87 skriver:

Hvordan har jeres mænd/kærester det med at skulle til at tage lidt mere over hvad angår huslige pligter?

Her har jeg opgivet støvsugeren pga. bækkenløsning og Martin er helt enig i at det nu må være hans opgave. Han ser bare ikke lige skidtet før det går ham til knæene, men øvelse går vel mester og jeg behøver vel heller ikke at være kalr til at byde dronningen indenfor hver dag

Nå, men han tar støvsugeren frem 3 aftenener i træk - uden at tænde den. De skal åbenbart lige vænne sig til hinanden.

4. aften tændes støvsugeren og han går i krig mod nullermænd og andet skidtfolk. Med det resultat at støvsugeren brænder sammen. Den smelter simpelthen. Og det så meget at det ene hjul falder af...!!

Hvad sker der for at støvsugeren tar hans parti i den her sag?? Han mener, at det vil være dumt at bruge penge på en ny, da støvsugere tydeligvis kun vil samarbejde med mig og absolut ikke ham. Hmmm

vi er ik nået dertil endnu.. 5 uger tilbage og jeg handler stadig ind,  er i vaskerummet, gør rent laver mad vasker op..

har en mand der arbejder meget og er træt når hankommer hjem så er lidt spændt på hvordan det kommer tl at se ud når jeg ik kan disse ting mere.. meeen som udgangspunkt tror jeg ik der bliver noget problemer.. vi er ret enig om at dette er en fælles opgave, vi var fælles om at tage beslutningen om at få børn og vi tror på at vi kommer længst hvis vi arbejder sammen  som et team istedet for at det modsatte.. sååå det skal nok gå.. har det også bedst med at gøre tingene selv.. så bliver det gjort når jeg vil ha SOM jeg vil ha det .. heh

liidt kontrol freak er jeg vel lidt

Anmeld

3. december 2010

Marco2

Vi har altid været gode til at deles om opgaverne. Så det bliver ikke anderledes nu. Vi handler ind, laver mad, vasker tøj nok 50/50. Eller tøjvask er måske mest T inkl. strygning. Det kan jeg ikke finde ud af og de har dresscode på hans job hvor han som chef skal ha' jakkesæt og skjorte på hver dag, så det er han rigtig god til

Jeg tror det eneste jeg laver er at passe de få planter vi har, og T står for det meste for bilerne.

Og så kører vi jo luksus-versionen herhjemme og har én til at komme hver torsdag i 2 1/2-3 timer og gøre rent  Og det er bare dejligt.

Og den smule støvsugning der er udover torsdag, deles vi også om.

Så er bestemt ikke overbebyrdet med det huslige.

AG

Anmeld

3. december 2010

CA

Marco2 skriver:

Vi har altid været gode til at deles om opgaverne. Så det bliver ikke anderledes nu. Vi handler ind, laver mad, vasker tøj nok 50/50. Eller tøjvask er måske mest T inkl. strygning. Det kan jeg ikke finde ud af og de har dresscode på hans job hvor han som chef skal ha' jakkesæt og skjorte på hver dag, så det er han rigtig god til

Jeg tror det eneste jeg laver er at passe de få planter vi har, og T står for det meste for bilerne.

Og så kører vi jo luksus-versionen herhjemme og har én til at komme hver torsdag i 2 1/2-3 timer og gøre rent  Og det er bare dejligt.

AG

Rengøringshjælp  og en mand der selv stryger skjorter lyder ikke dårligt 

Nu skal det heller ikke lyde som om han ikke laver noget herhjemme. For det gør han helt bestemt. Vi har bare meget hver vores opgaver. Derfor en støvsugningen ikke hans vante område. 

Derudover er det jo naturligt at jeg har overtaget stort set alle de huslige opgaver når jeg har gået arbejdsløs siden august. Det har fungeret fint, men nu må han på banen igen den stakkels mand

Anmeld

3. december 2010

Diana...

Her hjemme har vi altid deltes om opgaverne. Vi hjælpes med alt. Det eneste der faktisk er hver vores er at jeg laver mad og han tager opvasken. Dog her under graviditeten har han lavet alt (stakkels mand) men så er det så heller ikke blevet gjort så tit som vi plejer og det er bare sådan det må være. Jeg kan ikke forvente han skal gøre det hele lige så tit som vi plejer og samtidig tage sig af mig og Lucas dog er jeg begynd at kunne lave mad igen uden at kaste op så det jo dejligt. 

Anmeld

3. december 2010

Diana...

Marco2 skriver:

AG

Må jeg spørge hvad i giver for rengørings hjælp?

Anmeld

3. december 2010

Angelspot

Jeg har lige fået konstateret begyndende bækkenløsning så jeg skal til at tænke over hvad jeg laver herhjemme. Men indtil nu har jeg stået for rengøringen og så har min kæreste og jeg deltes om vasketøjet. Men da vi har vaskeri i en anden bygning og bor på 2. sal, så er der hermed nu blevet hans opgave, jeg kan ikke slæbe på det mere. Normalt er det også ham der laver mad, men da han i øjebliket har virkelig lange arbejdsdage (typisk fra 5-20) så sørger jeg gerne for noget til han kommer hjem. Og vil ikke rigtig have det så godt med at bede ham om at støvsuge og gøre rent når han har været på arbejde så mange timer. Men jeg ved jo det kommer på et tidspunkt at han er nødt til det. Indtil nu er det gået fint, men nu begynder jeg at få ret ondt når jeg feks støvsuger, så måske vi er nødt til at have en snak om huslige pligter

Anmeld

3. december 2010

Kats

Carina87 skriver:

ha ha .....

Anmeld

3. december 2010

PeruBaby

Nåå ja, det huslige pligter... det er der jo også noget der hedder. En af de virkeligt godt ting ved at bo i et udviklingsland er at lønningerne er forholdsvist lave, så vi tillader os at have en "pige i huset". Hun er her fra kl. 10.00 til 17.00 hver dag - undtagen om søndagen og laver ALT!! Handler ind (hvis vi ikke har fået gjort det), laver frokost (3 retter - det synes peruanere er nødvendigt), vasker tøj, stryger, gør rent... altså ALT og jeg skal bare finde ud af menuen og lave en indkøbsseddel, så det kan jeg godt lige klare. Hun er vildt sød og vi har det ret hyggeligt sammen... men jeg tror at hun synes jeg er lidt mærkelig, fordi jeg til tider spørger hende om hvad hun har lyst til at vi fx skal spise. Så bliver hun helt genert og siger at det jo ikke er hende, der skal bestemme det... men jeg tænker at hun vel også har en livret, som vi ligeså godt kan få en gang imellem...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.