Rundvisning på fødegangen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.621 visninger
10 svar
0 synes godt om
3. december 2010

piadas

Hej tøser!

Har I været på rundvisning på fødegangen? Vi skal til Viborg på tirsdag - og jeg glæder mig, da jeg har hørt meget godt om fødegangen.

De to store er født i Aalborg, så vi ved slet ikke, hvor fødegangen er på Viborg Sygehus, så det var måske en god ide at finde ud af, inden fødslen går i gang!

Jeg ved bare, at på Viborg Sygehus er fødestuerne store og med eget toilet og badekar/fødekar (som jeg dog desværre ikke kan føde i pga. tidligere KS), men det kan da bruges som aflastning inden.

I Aalborg er der ikke toilet og badekar på de enkelte stuer. Jeg kan huske, hvor træls, det var, at man skulle ud på gangen og frem og tilbage osv. så jeg glæder mig til at skulle føde i Viborg, hvor man slipper for at rende frem og tilbage.

Men iiih, hvor jeg glæder mig - så tror jeg virkelig man får følelelsen af, at nu er det altså lige om lidt, og det hele bliver mere virkeligt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2010

CA

Nej, jeg har ikke været på rundvisning endnu. Men fik da lige stress på i går i venteværelset(på viborg sygehus ) For der hang en seddel, hvor jeg kunne se, at der kun er to datoer tilbage til rundvisning inden jeg har termin og faktisk 0 datoer tilbage til fødselsforberedelse inden min termin. Har du været til fødselsforberedelse? 

Kan godt forstå du glæder dig til bedre forhold! Er glad for at høre at det er så godt på Viborg - det vidste jeg faktisk ikke Hvordan kan et være du skal føde der?

Anmeld

3. december 2010

IAH

God morgen (eller øh...formiddag)Jeg bad om at komme op og se fødegangen, så jordemoderen ringede derop for at spørge om jeg måtte. Så da jeg kom op på fødegangen, stod en jordemoder klar og ventede på mig. Jeg det var "grand tour" helt alene. Alle rygter om at personalet er stressede og ikke har overskud til at gøre lidt ekstra, blev gjort til skamme. Jeg synes ikke det virker så skræmmende nu... Jeg synes du skal spørge jordemoderen om du kan komme op på fødegangen og kigge lidt. Det kan jo være at det kan lade sig gøre Knus

Anmeld

3. december 2010

Marco2

God morgen/formiddag 

Nej jeg har ikke været afsted og tager heller ikke afsted.

Håber vi kan huske hvordan det var sidste gang … Og mener ikke der er meget lavet om ude på Skejby, så det går nok.

Så selvom det er et mega stort sted og vi farer vild hver gang vi skal ud derfra, så har vi indtil nu ikke haft problemer med at komme rigtigt ind, og det er jo også det vigtigste

AG

Anmeld

3. december 2010

piadas

Carina87 skriver:

Nej, jeg har ikke været på rundvisning endnu. Men fik da lige stress på i går i venteværelset(på viborg sygehus ) For der hang en seddel, hvor jeg kunne se, at der kun er to datoer tilbage til rundvisning inden jeg har termin og faktisk 0 datoer tilbage til fødselsforberedelse inden min termin. Har du været til fødselsforberedelse? 

Kan godt forstå du glæder dig til bedre forhold! Er glad for at høre at det er så godt på Viborg - det vidste jeg faktisk ikke Hvordan kan et være du skal føde der?

Lige præcis! Jeg fandt også ud af, at på tirsdag er ved at være sidste chance, for vi kan jo risikere at have født inden d. 14-1, som jo er næste gang! Det kan jo være, vi ses der så?

Vi har heller ikke været til fødselsforberedelse. Min jordemoder siger, det er normalt at tage til det omkring uge 30, og der er vist heller ikke flere gange før til januar engang...men det er da en mulighed, hvis man får lyst alligevel! Jeg har jo født to gange før, så jeg synes heller ikke, jeg har det helt store behov.

Anmeld

3. december 2010

Diana...

Nej vi har ikke været der oppe denne gang til rundvisning men jeg har jo også født på silkeborg før + jeg har været på fødegangen 2 gange om ugen siden uge 8 så jeg ved hvordan den ser ud  Der er også badekar inde på fødestuerne der mener jeg men toilet mener jeg ikke der er men jeg nået også kun være der 15 min første gang så havde jeg født så det lagde jeg ikke rigtig mærke til hi hi 

Uhh det er altså bare tæt på nu. Min kære svigerinde har termin her d. 28 december så der er under 4 uger til og der er 8 uger til min. Det bliver så spændende 

Anmeld

3. december 2010

piadas

Carina87 skriver:

Ups, jeg glemte lige at skrive....grunden til at jeg valgte Viborg denne gang, er fordi vi nu bor i en lille by mellem Aalborg og Viborg, så vi har ca. lige langt til begge steder. De to første gange boede vi i Aalborg, så det var naturligt at føde der.

Det, der var tungen på vægtskålen, er, at vores gode veninde er jordemoder på Viborg Sygehus, og hun anbefalede Viborg fremfor Aalborg. Hun var jordemoderstuderende i Aalborg, så hun kender begge steder og vil klart anbefale Viborg. Hun sagde, at Aalborg er blevet til en fødefabrik, mens der er meget bedre forhold i Viborg.

Desuden går jeg hos hende og regner også med at jeg skal føde med hende, hvis alt flasker sig, som vi håber!

Anmeld

3. december 2010

CA

piadas skriver:

Lige præcis! Jeg fandt også ud af, at på tirsdag er ved at være sidste chance, for vi kan jo risikere at have født inden d. 14-1, som jo er næste gang! Det kan jo være, vi ses der så?

Vi har heller ikke været til fødselsforberedelse. Min jordemoder siger, det er normalt at tage til det omkring uge 30, og der er vist heller ikke flere gange før til januar engang...men det er da en mulighed, hvis man får lyst alligevel! Jeg har jo født to gange før, så jeg synes heller ikke, jeg har det helt store behov.

Jeg skal altså have fat i min JM. Man kan bare kun ringe onsdag, og det hjælper jo ikke noget, hvis rundvisning er tirsdag 

Fødselsforberedelse ville jeg gerne have været til... Har termin d. 14.1, så skal vist ikke satse på at komme til noget i Januar. På den anden side, så kan det lige passe jeg går helt vildt meget over tid når hvor alt og alle siger at jeg føder før... 

Anmeld

3. december 2010

blomst84

Det er sparet væk her i hovedstaden så jeg må bare se det når veerne vælter ind over mig

Anmeld

3. december 2010

Malonde1985

Jeg har jo født på Hvidovre før, så kender rumlen .. Har iøvrigt også arbejdet der, så kender hospitalet ud og ind

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.